Откакто технологията на безконтактните плащния беше въведена през 2007 г., картодържателите се сдобиха с едно бързо, удобно и сигурно средство за плащане, което започна да се превръща в новото "нормално" за милиони хора в Европа.
Инерцията отдавна е зададена и няма изгледи скоро да се забави, имайки предвид че европейците припознават безконтактните разплащания като по-лесния начин за ежедневно пазаруване. Потребителите предпочитат да правят покупките си, без да правят компромис със сигурността на банковата си сметка, а в същото време технологията дава на търговците един надежден начин за увеличаване на продажбите и намаляване на дългите опашки за чакане.
Основните фактори, които спомагат за ръста на безконтактните плащания на нашия континент, са лесният достъп до тях, ангажираността на финансовите институции в тяхното разпространение и интересът на търговците към осигуряване на възможност за пазаруване по този начин. Образователното съдържание, което регулярно се публикува от всички заинтересовани страни, също помага на потребителите да добият все повече увереност в новата услуга, както и да разберат начина, по който тя работи.
Освен това, след като за първи път даден потребител реши да направи покупка чрез безконтактната си карта или чрез своя смартфтон, почти няма случай, в който той не продължава да пазарува по този начин в различни магазини. Според проучването Mobile Money, направено от Visa Europe през 2015 г., плащанията през мобилни устройства ще се увеличат поне 3 пъти в следващите 5 години. Повече от половината европейци, участващи в проучването, смятат, че до 2020 г. ще използват телефона си поне 1 път на седмица, за да пазаруват.
Тези резултати се вземат под внимание от големите технологични компании в днешно време като Apple, Google и Samsung, които развиват съответно своите услуги Apple Pay, Android Pay и Samsung Pay, за да осигурят удобен и лесен начин на милионите си потребители да плащат през своите смартфони. След огромния ръст на притежателите на карти за безконтактно плащане, това е следващата тенденция, която ще се наблюдава през следващите години в Европа и в България.
Какви са тенденциите при безконтактните плащания и от къде идват?
Безконтактните разплащания са по-лесния начин за ежедневно пазаруване
05.05.2016 | 11:39 ч. Обновена: 27.07.2025 | 23:20 ч.
1

Напиши коментар
Към коментарите
Новини
-
АПИ: Възможни са временни затруднения при покупка на е-винетки на 5 и 6 август
-
Палестина отдавна трябваше да е призната, а Нетаняху си противоречи
-
Откриха жената, издирвана за смъртта на момиченце на плаж в Атина
-
Смартфоните на лятото с до 80% отстъпка от А1
-
Нова система за капсулна ендоскопия в УМБАЛ "Царица Йоанна – ИСУЛ"
-
Жега и през август: Най-високите температури ще са между 35° и 40°
-
Петима украинци загинаха в Словения, забиха буса си с в руски камион
-
Учени: Има връзка между консумацията на свръхпреработени храни и рак на белия дроб
-
Тръмп към Медведев: Провалилият се бивш президент на Русия да внимава с думите
-
Пазарът на имоти прегрява: Клиенти влизат дори в неизгодни сделки
-
Паси: Няма по-голяма заплаха за България от руската пропаганда
-
Тръмп вече гневен: Отвратително е това, което прави Русия с Украйна
-
Мит ли е руската непобедимост?
-
Денков: Нямаме работа с ГЕРБ на президентските избори, излизаме срещу тях
-
Атанас Атанасов: Не искам да си представям как пада стената на язовир "Искър"
Водещи
Последни новини
Четени
Най-четени за седмицата