ЕС наложи високи мита на произведените в Китай електрически автомобили. Според документ, публикуван от Европейската комисия, новите мита достигат 35%. Това се случи, след като проверка установи, че подкрепата на Пекин за местните производители е несправедлива.
Германия и Унгария се противопоставиха на мярката, опасявайки се от ожесточена търговска война между ЕС и Китай, предаде АФП.
По време на проучването Пекин упрекна блока в „несправедливи, несъответстващи на изискванията и необосновани протекционистични практики“.
Според текста, публикуван в интернет от Европейската комисия, която ръководи търговската политика на ЕС, митата ще се добавят към сегашните 10% върху вноса на електромобили от Китай.
Решението ще влезе в сила след публикуването му в официалния вестник на ЕС на 30 октомври, а след това допълнителните мита ще влязат в сила от 31 октомври.
Проучването на Брюксел установи, че държавните субсидии на Китай несправедливо подбиват цените на европейските производители на автомобили.
След като влязат в сила, тарифите ще бъдат окончателни и ще действат в продължение на 5 години.
Допълнителните мита се прилагат с различни ставки и за автомобили, произведени в Китай от чуждестранни групи, като Tesla, за която се прилага мито от 7,8%.
Китайският автомобилен гигант Geely - един от най-големите продавачи на електромобили в страната - е изправен пред допълнително мито от 18,8%, съобщава БГНЕС.
Днес Франция приветства новите мита върху вноса на китайски електромобили в ЕС:
"35-процентното мито върху вноса на китайски електромобили, обявена от Европейската комисия, е от решаващо значение за оцеляването на автомобилната индустрия на блока", заяви френският министър на икономиката Антоан Арман, предаде АФП.
"Европейският съюз взема изключително важно решение за защита и отстояване на търговските ни интереси в момент, когато нашата автомобилна индустрия се нуждае от подкрепата ни повече от всякога", добави Арманд.
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.
Испания върви в противоположна на Европа посока и разхлабва имиграционните правила
Започва ли пазарната корекция?
Могат ли САЩ и ЕС да се преборят с доминацията на Китай при редкоземните елементи? - Част 2
Сделки с акции на "Илевън Кепитъл" формираха две трети от оборота на БФБ в понеделник
Китайските марки, а не митата на САЩ са най-голямата заплаха за бизнеса на Honda
Европейските фондови пазари чакат подновяване на работата на администрацията в САЩ
Централна емисия
Проф. Овчаров: България изглежда най-добре днес, вече е в клуба на богатите
Плугчиева: България трябва да действа като Орбан – решително и в свой интерес
Шопски хайвер, пържен боб и вкусни изкушения: "Гозбата на България" край язовир "Огняново"
Димитър Недков за прехода: Сорос превърна демокрацията в бизнес
Тежък удар за Челси
Лаура Бариати
Дунав триумфира в дербито на Втора лига и остана непобеден
Провал за Веласкес! Испанецът отново не спря черна серия за Левски срещу ЦСКА
Жалко! Костадинова аут от финала на 10 м пистолет на Световното
Още едно треньорско уволнение
Kак технологиите променят професиите – поглед отблизо с Базар на професиите 2025
Ретрограден Юпитер в Рак на 11 ноември – грижим се повече за себе си
Разпознаване на есенната депресия: Какво е сезонно афективно разстройство
Поверия за Свети Мина
Топ 5 билки за имунната система през есента
„Ефектът“ предизвика дълги аплодисменти на премиерата в София
Синдикатите се срещат с ГЕРБ заради Бюджет 2026
Организират протест тази неделя във Варна
10 от Черно море изпуснаха ЦСКА в София
Ясни шампионите в лекоатлетическия крос за "Купа 8 декември"
Проф. Ива Христова: Грипът ще се засилва през декември
Тръмп прости на Джулиани и други бивши съюзници
Portal Space Systems представи сателитната платформа Starburst
Новите технологии могат да спасят астронавтите от космическо прилошаване
Vast изведе на орбита демонстратора на първата частна космическа станция Haven-1
Учени разкриха какво се случва с времето на Венера
Има ли вода на спътника на Сатурн – Енцелад
Бактериите могат да се превърнат в питателна храна за бъдещите мисии до Марс