Министърът на регионалното развитие Десислава Терзиева обяви, че се търси решение за трафика на тирове и леки коли по празниците.
Според Терзиева е необходим баланс между безопасното движение и икономическия интерес на превозвачите. Наясно съм, че спирането на тежкия трафик лятото, в петък и неделя следобед, както и преди и след празнични дни, в комбинация с ограниченията при температури над 35 градуса, води до загуби за транспортните и логистичните компании, каза министърът пред „24 часа“.
През есента работна група, включваща представители на превозвачите, автомобилна администрация, Пътна полиция и Агенция „Пътна инфраструктура“, ще определи по кои направления могат да отпаднат ограниченията за тировете.
Терзиева заяви, че ще се бори от догодина в бюджета да се заложат 80-100 млн. лв за малките пътища - втори и трети клас.
„Обсъждаме възможностите и за публично-частно партньорство при пълна прозрачност. Не бива този начин на финансиране да бъде отричан. Напротив, трябва да се прилага винаги когато е възможно. Естествено, той е приложим за участъци с интензивен трафик. Малките пътища ще трябва да се финансират с европейски, бюджетни или заемни средства“, посочи тя.
Министърът каза, че ще продължи строителството на големите инфраструктурни обекти, но подготвят и нови големи пътни проекти. До края на август ще стартираме участъка Шумен - Белокопитово - нови 4 км от "Хемус", финансирани от държавния бюджет, даде пример тя.
Терзиева каза още, че плажовете са специален ресурс, който трябва да се опазва. Затова искаме да се върнем към концесиите. В разумни срокове - не по 30 г. Защо да не се върнем и към понятието "особено право на ползване на плажовете". Даваш на концесионера да се грижи за един плаж и възможност да спечели от предоставяне на услуги. Като юрист мисля, че това е по-чиста форма, а и държавата ще се освободи от някои функции, смята министърът.
Терзиева заяви, че протестите и исканията за оставка я амбицират да работи повече. „Може да звучи като клише, но просто трябва да покажем на хората, че наистина работим. Трябва да показваме какво сме направили, какво планираме, да сме прозрачни, и се надявам протестиращите хора да ни повярват“, каза тя.
Терзиева не се възприема като „министър на магистралите“. Поех отговорността за този пост, защото смятам, че мога да съм полезна със своята експертиза. А доколко успявам, ще става ясно от постигнатите резултати, които ще отчитаме редовно, обеща тя.
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.