В скандал се превърна днешната дискусия за изготвяне на нов Закон за движение по пътищата.
Мария Димитрова от "Безопасни улици" влезе в остър спор с Татяна Буруджиева от БСП, след като депутатката я помоли да бъде по кратка, за да може всички да се изкажат.
Димитрова избухна за това, че никой досега не иска да я изслуша, а тя имала изготвени предложения за промени в Закона.
"Не съм много сигурна дали някой ще седне да го прочете и дали някой ще го вземе присърце. В моя дом едно място липсва и не мога да го върна обратно", възмути се Димитрова, която е изгубила дете при ПТП.
Малко след това Ивайло Московски нарече днешната дискусия непрофесионално организирана.
"Трябваше да ни съберете предварително, да определим някакъв нормален дневен ред. В момента чисто популистки каните хората", обърна се той към организаторите на проявата.
Бившият транспортен министър нарече "пълни глупости" лансираните в медиите предложения на левицата за промени в Закона, даде и пример – глобите за пияни пешеходци.
Депутати, представители на КАТ, министерства и граждански организации се събраха днес в НС, за да обсъдят необходимостта от създаване на нов закон за движение по пътищата.
"Мястото за политика е долу в зала. Нека за миг да загърбим политическите си пристрастия", призова на дискусията левият депутат Георги Свиленски.
Станислав Иванов от ГЕРБ пък направи дълга ретроспекция на направеното от неговата партия за намаляване на жертвите по пътищата.
"Когато се променя един толкова важен закон, трябва да има политика. Всичко останало е фарс. Не само че губим времето на хората, ами не знаем техните предложения какъв вид ще добият", заяви още Иванов.
"Докато ние спорим, някой умря на пътя", опита се да охлади страстите Алекси Кесяков от Държавно обществената комисия по безопасност на движението.
По неговите думи основният проблем е подценяването на опасностите при движение по пътищата, затова е нужно да се въведат добри европейски практики.
"Много се подценява проблемът със скоростта", каза той.
Мария Димитрова отново се включи и се обяви за сериозни наказания за системните нарушители на правилника за движение по пътищата.
Според нея трябва да се засилят санкциите за превишена скорост, шофиране след употреба на алкохол и дрога, както и неспирането на пешеходна пътека.
"Нека не бъде само глоба, нека бъде обществено полезен труд, нека шофьорът разбере, че не може да кара със 100-120 в населено място", настоя Димитрова.
Тя призова в листовките за шофьорския изпит да има включени и текстове от Наказателния кодекс.
"Никой при започването на курса не си задава въпроса: "Какво ме чака след това" и никой не отваря НК да го прочете като книга", каза още представителката на гражданската организация.
Според нея това ще обучи шофьорите и ще ги накара да се замислят какво ги чака, ако предизвикат тежък инцидент на пътя.
Участниците в дискусията настояха още за сериозен контрол на фирмите, които обучават шофьорите. Чуха се даже мнения, че сме се превърнали в "България на пешеходните пътеки".
Според представители на школи за обучение на шофьори е недопустимо на четирилентов път през 50 метра да има зебри.
Участниците в дискусията бяха категорични, че трябва да има сериозни санкции за неправоспособни водачи, както и за употреба на алкохол и дрога зад волана.
Обединиха се и около тезата, че не бива да се правят кръпки по стария Закон за движение по пътищата, а по-скоро да се изготви изцяло нов.
Днешната инициативата в НС се проведе по идея на народните представители от БСП Георги Свиленски и Татяна Буруджиева, които обявиха, че започват поредица от публични дискусии.
Първата от тях днес беше на тема: "Участниците в пътното движение, техните права и задължения. Човешкият фактор като източник за опазване живота и здравето на всички участници в пътното движение".
Целта на обществената дискусия е да се обсъдят възможностите и начините за намаляване на жертвите с въздействие върху поведението на участниците в пътното движение.
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.
Оптимизъм за подновяване на работата на администрацията в САЩ заля и Wall Street
А. Петров: Изкуството на младото поколение гради доверие между България и Северна Македония
Дейли от Фед: Трябва да се избегне грешката лихвите да бъдат задържани твърде дълго
ЕК ще обособи нов клас автомобили, за да направи достъпни електромобилите
Инвестиционният фонд Apollo става мажоритарен акционер в Атлетико Мадрид
Уорън Бъфет ускорява темпото на даренията за децата си, "докато е още жив"
Дневен хороскоп за всички зодии за 11 ноември: Очакват ви изненади
Ретроградният Юпитер носи изобилие и късмет на четири зодии на 11 ноември
Предните стъкла на колите вече надминават смартфоните
Високопротеинови закуски в студеното време
Как да се справим с косопада през есента
Радев: Искам да ви се извиня за Бюджет 2026
Спортът по телевизията днес, 11 ноември
Бившата на Роналдо и Балотели е бременна от футболист + СНИМКИ
Експерименти? Нагелсман иска първото място за Германия
Абонданца: България разполага с много интересен и перспективен отбор
Марица Пд скочи срещу съдия от родния елит + ВИДЕО
Чиликов не литна в облаците след триумфа в дербито на Втора лига
Канадската сензация Джонатан Рой се завръща с концерт в Зала 3 на НДК през януари
Дневен хороскоп за 11 ноември, вторник
Как технологиите променят професиите – поглед отблизо с Базар на професиите 2025
Ретрограден Юпитер в Рак на 11 ноември – грижим се повече за себе си
Разпознаване на есенната депресия: Какво е сезонно афективно разстройство
Поверия за Свети Мина
Токът спря по време на интервю на Зеленски в Киев
Мечка нападна мъж докато бере гъби
Фратрия загуби от Дунав във Втора лига
Тъжна вест! Почина шампион по плуване
Синдикатите се срещат с ГЕРБ заради Бюджет 2026
Организират протест тази неделя във Варна
Ново откритие в квантовата физика отваря пътя към междузвездните пътешествия
Portal Space Systems представи сателитната платформа Starburst
Новите технологии могат да спасят астронавтите от космическо прилошаване
Vast изведе на орбита демонстратора на първата частна космическа станция Haven-1
Учени разкриха какво се случва с времето на Венера
Има ли вода на спътника на Сатурн – Енцелад