Гордостта на кабинетите "Борисов" 1 и 2 - магистралите, скараха депутатите от ГЕРБ и БСП. В близо двучасови дебати народните представители коментираха качеството на пътищата, има ли неравности, хваща ли се морска болест и има ли тоалетни на аутобаните. Върнаха се и години назад с взаимни критики за кабинета на Станишев, Орешарски и Борисов.
Това стана по време на дебатите за създаването на временна комисия за установяване на пропуските и нередностите в дейността на АПИ. То в крайна сметка не бе прието и създаването й бе отхвърлено от мнозинството при гласуването.
Комисията, която трябваше да проучи имало ли е пропуски в изграждането на пътищата, бе предложена от левицата. Повод за това стана и влизането на прокуратурата в Агенция "Пътна инфраструктура", според която са допуснати злоупотреби за над 50 млн. лева при строежа на лот 1 от магистрала "Марица".
Въпреки че дебатите бяха за нередностите при изграждането на пътищата, темата стана повод за остри нападки между мнозинството и опозицията.
Шефът на групата на ГЕРБ Цветан Цветанов заяви, че неудобните участъци по магистрала "Тракия" са строени от кабинета "Станишев".
"Вие построихте 80 км на три пъти по-високи цени, а ГЕРБ са изградили инфраструктура от 300 км, която гарантира безопасност при пътуването", настоя Цветанов и се обърна към левицата дали не са забравили "Цанков камък".
Заместникът на Борисов също така настоя, че при ГЕРБ се пускат еврофондовете, а при БСП се спират.
"Пет пъти сте управлявавали и пет пъти сте водили държавата към фалит", обвини Цветанов червените и настоя, че никой не иска левицата да се връща на власт.
Той коментира и защо от ГЕРБ са поискали Деница Златева да запази поста си и да продължи работата си по председателството на ЕС.
"Искахме да направим приемственост, защото това е национална кауза. Това е нещо, за което трябва да се обединим, но вашият манталитет е да рушите и вкарвате омраза", обвини Цветанов.
Той каза още, че е предвидено при разпределението на комисиите БСП да вземат комисията за председателството, не защото го заслужават, а защото това е демократичният начин.
Лидерът на БСП Корнелия Нинова отвърна на критиките и не се съгласи, че предложението за Златева е приемственост и разбирателство, а отстъпление от предизборните обещания. По думите й е неприемливо преди изборите всички да са един срещу друг, а после - "всички вкупом на софрата".
"Защо искате да унищожите нормалността да има дясно и ляво. Защото усмирихте Патриотите, "Воля" и искате да сложите капан и на БСП, но това няма да се получи. Не защото сме деструктивни, а защото сме принципни", отвърна Нинова и допълни, че не може да подведат своите 1 млн. избиратели.
По повод на спрените еврофондове соцлидерката напомни, че бяха замразени плащания по време на кабинета "Борисов" 2. А за петте управления на БСП Нинова отвърна, че Бойко Борисов е управлявал два пъти и два пъти е подал оставка.
Основна причина от левицата да поискат създаването на комисия, която да установи нередностите при изграждането на пътищата, е че според тях процедурите са опорочени и се заобикаля законът за обществените поръчки.
От ГЕРБ обаче видяха опит за извличане на политически дивидент и атакуване на силните страни на опонента, тъй като правителствата "Борисов 1" и "Борисов 2" отчитат като най-голям успех именно в изграждането на инфраструктура. Според тях не трябва да се изземва работата на контролните органи и парламентът не може да излезе с подобно заключение. Не трябва и да се превръща в другарски съд и да търси "под вола теле".
"Няма от какво да се притеснява ГЕРБ, особено в тази сфера. Това може би е един от най-големите успехи", заяви Александър Ненков от ГЕРБ, но уточни, че самото име - комисия за установяване на пропуските и нарушенията в дейността на АПИ, хвърля обвинения към агенцията.
"Няма защо да дублираме работата на прокуратурата. Не трябва да ставаме съд или прокуратура", заключи Ненков.
Филип Попов от БСП контрира, че прокуратурата се занимава с престъпления, а в комисията ще се търсят пропуски и нарушения.
Бившият транспортен министър Ивайло Московски пък се усъмни, че изобщо има експерти и в ГЕРБ, и в БСП, сред народните представители, които да могат да оценят изграждането на пътищата.
Кирил Добрев от БСП заяви, че няма магистрала, която след изграждането й да не е била затваряна за ремонт след няколко месеца. Той запита риторично и кой е карал по магистралите без да получи "морска болест".
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.
След като обяви, че НАТО е в „мозъчна смърт“, Макрон предвижда и края на Г-20
Европа настоява, че има още работа по мирния план на Тръмп за Украйна
Кадър на деня за 22 ноември
Кризата с учителите в Европа няма да се реши само с пари за заплати
ОАЕ планира да инвестира 1 млрд. долара в AI инфраструктура в Африка
Gemini 3 – новият водещ AI модел на Америка, който засенчи конкуренцията
Рекордни валежи, свлачища и над 90 жертви на лошото време във Виетнам
Времето днес: Сняг в Западна България, 20 градуса на юг
Имен ден на 23 ноември: Кои българи празнуват и какви са традициите
Испания на финал за Купа Дейвис
Лошото момче Погба се завърна след 2 години и падна лошо
Мария Лиман
Буталата продължават да мачкат конкурентите си в НБА
Макс остави интригата във Формула 1, след като срази всички във Вегас
Спортът по телевизията днес, 23 ноември
20 знака, че някой не обича да помага
Таро карта за 23 ноември, неделя
Нумерологична прогноза за 23 ноември
Овесена каша с вкус на морковена торта
Дневен хороскоп за 23 ноември, неделя
Любовен хороскоп за 24 – 30 ноември
Седмичен хороскоп 24 ноември - 30 ноември 2025
Продадоха златна тоалетна за 12 милиона долара
Загуба за хандбалния Спартак
Украйна и САЩ обсъждат плановете за мир в Женева
Илиев: Не принуждавахме противника да бяга, това ни коства и загубата
Киселова за референдума за еврото: Пак бих постъпила така!
От НАСА предупреждават: Големите американски градове потъват
Пилот на United Airlines: Самолетът бе ударен от космически отпадъци
Съществуването на НЛО „вече не е под въпрос“, твърди американски режисьор
Спорите на мъха оцеляват 9 месеца в космически вакуум
Морските костенурки притежават мистериозна суперсила
Алтернатива на SLS: Blue Origin ще създаде по-мощна версия на ракетата New Glenn