На 29-и септември официално започна кампанията за местни избори 2023. Гражданите с избирателни права ще гласуват за кметове и общински съветници в своите общини. В месеца на кампанията би било полезно за избирателите да се запознаят с местните кандидати и техните управленски програми, за да могат да изберат тези, защитаващи сходни на техните приоритети за развитие на общината.
Същевременно средствата за медийно отразяване на кандидатите заемат най-голям дял от общите разходи за предизборните кампании (така например за местните избори през 2019 г. разходите за медийна реклама са били около 42% от всички отделени в кампанията средства, а за парламентарните през април тази година те са възлизали на 76 %). Така за партиите е изключително важно как подбират медийните канали, през които да достигнат своите избиратели и потенциални симпатизанти.
В настоящата кампания Централната избирателна комисия регистрира 58 партии и 9 коалиции. Всички формации могат да се включват в местни коалиции и така общинските избирателни комисии в 265-те общини са регистрирали още десетки такива, заедно с независими кандидати за кметове и общински съветници, издигнати от инициативни комитети в съответните населени места.
Колко ресурси за реклама ще отделят формациите само шест месеца след поредните парламентарни избори? Публикуват ли медиите договорите с кандидатите и обявяват ли се сумите за политическа агитация? На тези и други въпроси ще потърсим отговор в традиционния за Институт за развитие на публичната среда (ИРПС) мониторинг на медийната реклама по време на предизборната кампания. В него са включени официалните страници на 39 национални и регионални медии – 9 телевизии, 3 радиостанции, 11 вестника и 16 информационни сайтове и агенции.
В първите 10 дни от кампанията 40 участници са похарчили общо 830 635 лв без ДДС. С всички, които са разходвали над 5 000 лв.
Най-много средства за реклама са отделили парламентарно представените формации. Първи са партия ГЕРБ с 220 005 лв. без ДДС. С малко под 100 000 лв. ги следват формациите „Продължаваме Промяната – Демократична България“ с 93 630 лв., „Възраждане“ с 92 703 лв. и „БСП за България“ с 91 386 лв.
Така разходите за медии на четирите формации представляват 60% от всички средства, вложени до момента за медийна реклама, сочат данните от мониторинга.
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.
BlackRock привлича биткойн китовете в орбитата на Wall Street
Какво представлява особеният управител за "Лукойл Нефтохим"?
KFC има проблем - младежите са влюбени в обезкостените пилешки хапки
"Газпром" продава почивна станция в Сочи със собствен плаж
В ОПЕК+ са склонни за ново повишение на добива през декември
Блокираната работа на администрацията в САЩ става болезнена реалност за милиони американци
Запалиха семейни автомобили на инспектор от Главната инспекция по труда в Монтана
За децата на Мъглиж: Топли дрехи и ученически пособия за малчуганите
В сезона на грипа: Недостиг на ваксини в аптечната мрежа
След десетки сигнали: Стара Загора започва борба с дрифтаджиите
Зодиите без късмет в любовта през ноември
Джамал Мусиала скоро се завръща в игра?
Арда обяви кошмарна новина
Бивш играч на ЦСКА с гол срещу Рома спря с футбола
НА ЖИВО: ЦСКА - Монтана
Венци Стефанов с изненадващо изказване за ексцесиите в Пловдив
Зоват за победи за ЦСКА с по 5:0, 6:0, 7:0, 8:0!
Седмична нумерологична прогноза за 3 – 9 ноември
Любовен хороскоп за ноември
Възстановяване на самочувствието след раздяла – какво помага?
3 упражнения, с които да намалите мазнините около талията при перименопауза
Нумерологична прогноза за 2 ноември
Таро карта за 2 ноември, неделя
Лавина затрупа и уби петима алпинисти
Тръмп след срещата си с китайския президент: Разговорът ще доведе до траен мир
Мъжът, който уби жена в центъра на София, палел къщата и колата й преди
Черно море Тича стартира с победа
Предпоставки за нови задръствания на "Тракия" утре
Спортното министерство поиска тежки санкции след екшъна в Пловдив
„Космически океан“ край черна дупка: Откриха най-големия воден резервоар във Вселената
Магнитни бури през ноември 2025 г.: Кои са най-опасните дати
2024 г. вероятно е била най-горещата в последните 125 хил. години
Пробив в създаването на диаманти с помощта на електрони
В Китай се готвят да изстрелят ракетата Long March 2F с пилотирана мисия Shenzhou 21
SpaceX разработва „опростен“ подход към лунната мисия Starship