IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start.bg Chernomore Posoka Boec Megavselena.bg
BGONAIR Live

По-големият проблем на образователната система е отговорността

Не трябва да се отказваме от оценката на добавената стойност

Снимка: БГНЕС

Снимка: БГНЕС

Не трябва да се отказваме от оценката на добавената стойност. Друг е въпросът, че е много трудно тя да се направи справедлива, тъй като образователният резултат е функция на множество външни и вътрешни фактори. Това каза министърът на образованието Красимир Вълчев като коментар на предложения от Николай Денков и група народни представители законопроект на днешното заседание на Комисията по образованието и науката в Народното събрание.

„Факт е, че изкуственият интелект през следващите години и десетилетия ще бъде част от всички обществени отношения и част от нашия живот. В този смисъл ние го подкрепяме“, каза министърът Красимир Вълчев.

„Притеснява ни обаче предложението да се отдели Националното външно оценяване и да се използва само за оценка на качеството в училищното образование. Ние в момента сме заложили т. нар. от вас „оценка на добавената стойност“. Тя включва и оценката от инспектирането. Ние оценката за качество я имаме“, посочи още той.

„Когато говорим за образователни резултати, да, не е казано, че това са резултатите от външното оценяване, но то се подразбира. Може да се акцентира, че това са резултатите от външното оценяване, но няма други резултати, които да използваме, защото това е единственото оценяване, което е обективно и осигурява съпоставимост между образователните институции. Но това, което вие казахте – да не се използва за целите на кандидатстването, означава ли, че ще има още един изпит или учениците след седми клас ще обикалят между всички училища и ще държат изпити? Означава ли, че ще има освен матурата още един изпит, защото ние ще продължим да имаме училища, университети, за които ще има повече желаещи, отколкото са местата. Това означава ние да дублираме тези изпити, които в момента използваме като входна оценка и това най-малкото заслужава да бъде дискутирано – как организационно ще се случи“, отбеляза още Красимир Вълчев и допълни, че е постижимо оценката от НВО да се използва за целите на оценката на добавена стойност.

„Ние не трябва да се отказваме от оценката на добавената стойност. Друг е въпросът, че тя е много трудно да се направи справедлива, тъй като образователният резултат е функция на множество външни и вътрешни фактори“, коментира министърът.

„Що се отнася до мандатност на директорите, ние вече коментирахме тази идея. Който и механизъм да предложим, ние трябва да намерим разумния компромис между стабилитет и отговорност. Ние смятаме, че по-големият проблем на нашата система е отговорността. Освобождаването на педагогически специалисти и директори при повторно получаване на най-ниска оценка според нас ще намали усещането за отговорност“, каза Красимир Вълчев./ БТА

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.
Новини
Образование
Водещи
Последни новини
Четени
Най-четени за седмицата