Главният архитект на столицата открои три проблема, свързани с мобилността и задръстванията в София: липсва цялостна дългосрочна и стратегическа визия за решаването на тези проблеми, липсват и конкретни проекти за решаването на проблемите и няма достатъчно средства.
По думите на Петър Диков в последните години основното занимание на администрацията е било изготвянето на конкретни проекти в тази насока.
Според него решенията се крият в развитието на масовия градски транспорт, подобряване на инфраструктурата, решаването на проблема с паркирането и изграждането на велоалеи.
Столична община вече имала намерение да изгради велоалеи в двата най-големи жилищни комплекса – „Люлин” и „Младост”.
Диков определи масовия градски транспорт като най-бързия, най-качествения и най-евтиният начин за решаването на градската мобилност.
Като част от плана за развитие на градския транспорт Столична община залага основно на метрото.
До края на тази година ще бъде завършена отсечката Център-„Младост”.
След 3 години и половина София ще има 21 км. метро с 20 метростанции, заяви главният архитект.
„Политиката на общината по отношение на улиците е свързано с развитие на обходни трасета, които ще дадат възможност да се избягва преминаването в централната градска част“, каза Диков.
По думите му в близките 5-7 години сред приоритетите на общината ще бъдат именно тези обходни трасета.
Главният архитект си призна, че за момента общината няма решение на въпроса с паркирането.
„Има подготвени проекти, но съществуват процедурни проблеми в тяхното започване“, допълни той.
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.