Закуската отдавна е смятана за "най-важното ядене през деня". Това виждане се подкрепя от редица специалисти по храненето, според които тя е от полза за метаболизма, потиска ненаситния апетит и допринася за намаляване на телесното тегло.
Ново изследване обаче разкрива, че значението на закуската вероятно се надценява, предаде ЮПИ.
Учени от университета на Алабама в Бирмингам установили, че закуската няма никакъв ефект върху способността на хората да отслабнат. В рамките на изследването била проследена прогресивната загуба на телесно тегло у 300 души за 16 седмици.
Участниците били разделени на три групи. Първата група била посъветвана да закусва, втората трябвало да "прескочи" закуската, а на третата не бил даден съвет дали да закусва или не. В края на изследването било констатирано, че участниците в трите групи отслабнали еднакво.
"Предишни проучвания откриха взаимовръзка, но не непременно причинно-следствена връзка - заяви ръководителката на изследването Емили Дурандар. - Ние си поставихме за цел да разберем дали препоръките ни да се закусва са станали причина за загубата на телесно тегло."
Става въпрос за едно от многото изследвания, анализирали отдавнашното виждане, че закусването е здравословно и е от значение за загубата на телесно тегло.
Друго неотдавнашно изследване, извършено от учени от университета в Бат, Англия, стигна до сходни заключения. Учените откриха, че нивата на метаболизма, холестерола и кръвната захарне са повлияни от наличието или липсата на сутрешна закуска.
(БТА)

Нощувките в хотели в части от Европа надхвърлиха 1000 долара заради слънчевото затъмнение
Руската икономика възобновява растежа си през второто тримесечие
През юли Русия е лидер в ОПЕК+, но Саудитска Арабия започва да възстановява добива
Москва: Украинските атаки повишават цените на храните в света и водят до недостиг на зърно
Среща ли се „справедливата цена“ с риска при избора на рафта
Разширяването в Европа помага на WeRide да отчете по-високи от очакваното приходи
Изобилие и късмет за 4 зодии на 13 август 2026 г.
Тежка катастрофа с жертва на Околовръстния път в София
Картофена запеканка с пилешко и гъби - рецепта за цялото семейство
Късна емисия
Бивш капитан на Левски пейка при погром с 1:5
Фенербахче го направи, подписа със световна звезда
От Макаби се заканиха да вкарат 5 гола на ЦСКА
Елиът Андерсън: Искам да оправдая 116-те милиона, които Ман Сити плати за мен
Коефициентът на безпощадния европейски палач Левски лети до небесата!
Нов скандал със залагания избухна в Англия
Таро карта за 13 август, четвъртък - Висшата жрица
Дневен хороскоп за 13 август, четвъртък
Задължителни ястия за 15 август – Голяма Богородица
Пържен ориз от карфиол
Нов етап в живота за три зодии на 12 август 2026
Опитвали ли сте ги? 3 необичайни ястия в Анталия, които туристите обожават
Граничното личностово разстройство повишава риска от сърдечни и метаболитни проблеми
Белтък пази способността на мускулите да се възстановяват
Талията насочва за наличието на сърдечносъдов риск повече от ИТМ
Молекулярен механизъм може да стои в основата на прееклампсията
Колко пъти и кога е най-добре да се храним през летните горещини?
Къде да активираме „еЗдраве“ и да получим достъп до здравното си досие?
Над 50 000 бебета са се родили у нас през 2025 г.
Асен Личев: Европа пресъхва, а чиновниците още пишат доклади
България е на опашката в ЕС по брой коли, но начело на класацията по най-стари автомобили
Близо 900 000 са младежите в България, една трета от тях работят
За младите колата е като Netflix: плащаш, ползваш и като ти писне, я сменяш