Днес следобед спасителните екипи ще стигнат до мястото на катастрофата с малък самолет край Скопие, в която загина четиричленно българско семейство.
Македонските власти разследват инцидента, но вече се появяват и първите версии за трагедията.
Главният асистент по безопасност на полетите в Техническия университет Марин Петров коментира в студиото на Bulgaria ON AIR, че при авиационни инциденти нито една версия не се изключва при разследването. По думите му в такива ситуации се проучва пилотът, подготовката му, състоянието на самолета и метеорологичните условия.
"За този тип летателен апарат и облаци, които са със силна турбуленция, с големи възходящи и низходящи течения, е забранено влизането в такива облаци. Това е изключително опасно, тъй като скоростта на потоците е толкова голяма, че може да доведе до срив на самолета и разрушаване още във въздуха", обясни Петров.
Той обясни, че според правилата на ГД ГВА Георги Бошнаков е имал любителски лиценз да пилотира малки самолети, който му позволява да превозва семейството си, а подобен лиценз се придобива след курс от няколко месеца, който включва 140 часа теория и 40 часа практика.
Марин Петров беше категоричен, че в авиацията отговорността е на командира или в случая на пилота, от РВД само могат да дават информация или да съветват.
Журналистът Димитър Ставрев пък каза, че докато трае разследването, всичко е спекулация и то при положение, че инцидентът е станал доста високо и екипи все още се опитват да стигнат до мястото на катастрофата. Според него обаче малкият едномоторен самолет е бил в изправност, въпреки възрастта си.
"Част от пилотите на този тип самолети смятат, че това е като джип, тоест можеш да го караш във всяко време и пренебрегват очевидните препятствия при един такъв полет", добави Ставрев пред Bulgaria ON AIR.
Според авиационния експерт Ангел Борисов мястото на катастрофата е много трудно за летене, тъй като представлява поредица от високи върхове. Теренът е много опасен и не трябва да се отклоняваш от маршрута.
Експертът допусна, че освен лошото време, пилотска грешка също може да е причина за инцидента. Пилотът първо е поискал извънредно кацане в Скопие, а след това е продължил към София. Трета вероятност може да бъде отказ на двигателя на самолета.
Борисов смята, че пилотът е подценил ситуацията. Той коментира, че е възникнала извънредна ситуация, която го е принудила да снижи машината.
"За мен турболенцията не е нещо, което да го принуди да слезе под нивото на върховете. По-скоро е възможно да е имало проблем с двигателя. Може да е имало и обледенение на управлението", допусна експертът пред bTV.
По думите му този самолет не е пригоден при такива метеорологични условия да изпълнява такива сложни полети.
"Потвърдено е, че регистрацията на самолета е германска. По наша информация той е с български лиценз", коментира още Ангел Борисов.

Отчетът на Nvidia очаквано надмина прогнозите на инвеститорите
Wall Street затвори с ръстове в очакване на отчета на Nvidia
Audi планира изцяло нов модел за пазара в САЩ, който ще се изгражда на местно ниво
AI конкурентоспособността изисква радикална промяна в климатичната политика на ЕС
Тръмп в шеговит тон: Ще уволня Бесънт, ако лихвите не бъдат намалени
Експерт: Бюджетните мерки ще засегнат тежко социалните предприятия
Регенерираните гуми - достатъчно безопасни ли са
Защо е полезно да си лягаме леко гладни
Руският Далечен изток е пред енергиен колапс - потреблението скача с 30%
Месо със салмонела, риба с живак, краставички с парацетамол - сигнали за опасни храни
Късна емисия
От Макларън: Не сме наивни!
Рубен Аморим е далеч от мисълта, че Ман Юнайтед е перфектен
Мицин ги отвя на 1500 метра свободен стил на Държавното
Играчи на ЦСКА са лидери по спасявания и картони в Европа
Наполи на загуба въпреки титлата
Контраудар по Карлос Насар! Нанесе му го бившата му приятелка
Дневен хороскоп за 20 ноември, четвъртък
5 важни ритуала за Ден на семейството – 21 ноември
Женски хороскоп за декември
Колко още остава до Коледа?
Витамин С и цинк – мощна комбинация за силен имунитет
„Носталгия“ от Мирча Картареску
Намалява смъртността и раждаемостта у нас, расте продължителността на живота
Кои са петте най-разпространени мита за климатичните промени?
Тръмп много държи Лукойл да е в американски ръце
Варна се затвърди като целогодишна дестинация, откъде идват най-много туристи?
ЕС с нова идея: Военен Шенген за придвижване на техника в случай на война
Бил Гейтс зове: Забранете телефоните за децата
Откриха две геоложки структури в Италия, които могат да предизвикат силни трусове
НАСА е готова да прекрати договора си със SpaceX в полза на Blue Origin
James Webb откри агресивна черна дупка в ранната Вселена
Обсерваторията „Вера Рубин“ направи неочаквано откритие
Нов лазер може да пробива през дебел лед върху близки космически тела
Най-неуловимият кит на планетата е забелязан жив за първи път