Двигателят на всеки автомобил се отличава с ресурс. Ако собственикът правилно експлоатира превозното средство, то неговите агрегати му отговарят по същия начин – повреждат се рядко, а срокът им на годност се увеличава. Правилната експлоатация обаче не означава само правилен режим на работа, пишат от Automedia.
Много важна роля в случая играе състоянието на двигателя. С течение на времето по неговите стени се отлага нагар, който постепенно поразява основните детайли. Затова и почистването на мотора е много важна процедура, която води до увеличаване на ресурса на двигателя. Това се отнася дори за малолитражните агрегати, които също трябва да бъдат почиствани.
Ако шофьорът залага на спокойно движение, вътре в самия агрегат се образува плака по стените и затова специалистите препоръчват от време на време моторът да се „продухва“ на високи обороти. Не всички собственици обаче са наясно с това. Много от тях поддържат 2000-3000 оборота при движение, като това не помага на мотора. Плаката в него си остава, като тя не може да бъде изчистена нито с промивка, нито със сипване на добавки в горивото.
Това е причината, поради която двигателят периодично трябва да бъде вкарван в максимални обороти, но за кратко време. Това помага за премахвани на всички отлагания, натрупани в мотора, като основното предимство на този подход е, че не се налага изваждане и ремонт на самия агрегат. Отказът от подобна проста процедура води до понижаване на компресията, в резултат на което спада динамиката и се увеличава разхода на масло.
Вкарването на двигателя в максимално високи обороти води до няколко неща. Първо, повишава се налягането в самия двигател, което води до моментално почистване на запушените канали. Заради увеличената температура в горивната камера пада и натрупаният нагар.
Експертите препоръчват развъртането на двигателя до високи обороти да става приблизително 5 пъти на 100 км (при движение на дълъг път може и по-рядко, тъй като при изпреварване това се случва само). Задължително обаче моторът трябва да е загрял преди това. При бензиновите агрегати със среден работен обаче периодично трябва да де достига до 5000 об/мин, като много важно е да се следи за температурата и да се поддържа баланс. В противен случай може да се стигне до сериозна повреда.
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.
Ердоган и Путин има на какво да научат Запада
IPhone Air - маркетингов хит, но провал в продажбите
Потребителите усещат затруднения на бензиностанциите, докато Русия стимулира бума на рафинирането на петрол
Кадър на деня за 15 ноември
Докато търговията с технологични акции се пропуква, инвеститорите на дребно усещат натиск
Търпеливостта на Федералния резерв признава каква е реалността
Хекимян за платеното паркиране в София: Това е реформата на Терзиев и Бонев
С особения управител на "Лукойл" има риск от искове и арбитражни дела, смята Рибарски
Путин "язди" мечка на изложение за туристи край Москва (СНИМКИ)
Централна емисия
Гърция осъди мигранти за нападение на полицаи недалеч от границата с България
Централна емисия
Изоставя ли България? Насар разкри, че друга държава му дава 2 млн. долара
Страхотна новина за Черно море
ВИДЕО: Люксембург - Германия
Красавица дари Марез с първи син + СНИМКИ
ВИДЕО: Полша - Нидерландия
ВИДЕО: Яник Синер – Алекс де Минор
Дневен хороскоп за 16 ноември, неделя
10 подправки, които да отглеждате във вода
Есенни съвети за по-добро здраве: три ключови фактора
Масаж с рициново масло помага при перименопауза
Любовен хороскоп за 17 – 23 ноември
Сериалът „Мамник“ тръгва скоро по Bulgaria ON AIR и БНТ
"От Нюрнберг до Варна": представят исторически албум за Народния съд в морската столица
Има ли смисъл от италианското почистване?
Планинските спасители набират стажанти
38 пияни или дрогирани шофьори спипа КАТ за ден
Какво време ни очаква в неделя?
Черно море спечели Малкото дерби на Варна
Телескопът James Webb изготви първия „метеорологичен доклад“ за екзопланета
Да „паднеш“ върху Слънцето: впечатляващият кадър на Андрю Маккарти
Уникална мозаечна игрална дъска на маите е открита в Гватемала
Кометата C/2025 K1 (ATLAS) се разпадна на три части след преминаване край Слънцето
Вселената става по-студена и „безжизнена“
Екипажът на „Шънчжоу-20“ се върна на Земята