Упражнения, които борят депресията

Какво да тренираме, за да се чувстваме добре?
29 мар 2019 20:35, Ивета Иванова
10
Упражнения, които борят депресията
Снимка: pexels

Когато се натъжите много и дори изпаднете в депресия, дори ставането от леглото и излизането навън ви се струва като нещо доста трудно. Но се оказва, че един от най-добрите начини да се справите с депресията и лошото настроение е именно да излезете и да спортувате. Тренировките влияят положително на психическото здраве. "Когато правите упражнения, вие освобождавате хормони, които ви карат да се чувствате хубаво - ендорфинът, който подобрява настроението и намалява негативната енергия", казва Хейли Джарвис, работеща в клиника за писхично здраве, пред британския "Cosmopolitan". Ето и какво да тренирате, когато сте депресирани.

1. Разхождане навън
 
Не е нужно тренировките да са супер интензивни и тежки, за да са ефективни. Дори понякога е точно обратното - тежките тренировки могат да повишат нивата на стресовия хормон кортизол и да ви натоварят допълнително. Затова директорът на компанията "Anytime Fitness", Марвин Бъртън, казва, че препоръчва по-пасивните тренировки за хората, които са в депресия. Разходка навън, сред природата, е фантастичен начин да се пребориш с депресията, смята той. Според нея, клишето, че трябва да излезеш навън, за да си проясниш съзнанието, е съвсем вярно. Понякога разходката в парка или в някоя красива местност действала по-добре от антидепресанти. "Цветовете, звуците и миризмите навън стимулират нашите сетива", обяснява Бъртън.
 
2. Тичане
 
Д-р Джарвис казва, че когато започнете редовно да тичате, след време виждате резултати и че се справяте все по-добре, което може да ви накара да се чувствате страхотно. Чрез това упражнение вие може да проследите прогреса си и да видите колко много подобрявате резултатите си, което си е като награда за самите вас. "Важно е да намерите тип дейност, която обичате и да се придържате към нея", посочва тя. Ако правите кросове редовно, вие променяте рутината си, а и това упражнение ви помага да сте по-фокусирани, да искате по-добри резултати и да постигате свои цели. Не ви трябват скъпи екипи, а и не плащате такси, както ако ходите на фитнес или на някакви курсове.
 
 
 

10
Още по темата: депресияупражнения
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
6
1
 
8
 
! Отговори
Готино преди 1 месец
Това с тичането помага,а гледки,като тази от снимката са просто бонус.. :)
5
1
 
2
 
! Отговори
Сандо преди 1 месец
попадна ли в сатурнова дупка започвам да се катеря по-често на венериненият хълм
4
0
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
И с антидепресантите е проблем, докато психиатърът уцели твоя.
3
1
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
При лека депресия това може и да помага, но има такава, при която не можеш да станеш от леглото и въобще не знаеш на кой свят си. Тогава вече само специално лечение може да помогне.
2
3
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Депресията е заболяване и не е за подценяване. Има 3 стадия. И аз в момента съм в + психически блокаж вследствие на умствена преумора.
1
9
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Изпивате кило ракия за около час и половина. На следващият ден ще имате такова главоболие, че няма да ви дреме за депресията. Като се върне депресията, повтаряте упражнението.