Откриха микроскопични вкаменелости от метеорит в алжирската пустиня

Британски и японски учени са открили метеорита на 4,6 милиарда години
27 ное 2019 20:55, Ния Христова
Откриха микроскопични вкаменелости от метеорит в алжирската пустиня
Снимка: Pixabay

Британски и японски учени изследваха откритите вкаменелости от метеорит Acfer 094 в алжирската пустиня, съобщиха от БТА. Метеорита е на 4,6 милиарда години. Окритите микроскопични вкаменелости са от древен воден лед.

Специалистите са използвали различни методи, за да индентифицират неизвестна до сега структура на небесно тяло. Миниатюрни пори са идентифицирани по цялата повърхност на метеорите. Отверсията са с диаметър 10 микрометра или малко по- големи от размерите на червена кръвна клетка.

Открити са и следи от взаимодействие на минерали с вода, пишат от БТА.

Учените са направили реконструкция на еволюцията на планетезимал (зародиш на планета), от където се предполага, че метеорита се е откъснал. Планетезималът се е формирал в Слънчевата система от силикатни частици, които са били покрити с воден лед. Зародиша на планетата нарастнал и натрупал плах, при което се е натрупало лед в центъра му. Образувало се ядро със съдържание на замръзнала вода.

Астероидът се движел близо до Слънцето. Там температурата е достатъчно висока, за да започне ледът в ядрото да сублимира (преминаване в газообразно състояние). Астероидът се разпаднал и фрагмент от него- Acfer 094 е паднал на Земята.

Още по темата: космосметеоритАлжир

Японци и албионци ,явно пият грешнотопитие.Метеоритът трябва да е динозавър,или нещо живо,та като сетъркулне в пустунята да се вкамени.Ако някой неразбира от геология,не е задължително да пише глупости.

ПЕРНИК преди 4 години
Близо 2 000 000 човека в България разчитат на нов Източник на ВОДА .

На китайски да го бяхте написали, по-разбираемо щеше да е. Поне е жив език. А тук има много несъществуващи думички в невъзможни съчетания.