Ковачевски: С Коридор 8 градим нашето общо бъдеще

Тази инвестиция отваря за РСМ нови маршрути
29 окт 2022 15:13, Нели Христова
15
Ковачевски: С Коридор 8 градим нашето общо бъдеще
Снимка: БГНЕС

Рехабилитацията и експлоатацията на Коридор 8, железопътната линия, свързваща Република Северна Македония и Република България, стават реалност. С всеотдайно сътрудничество градим нашето общо бъдеще, предоставяме възможности за икономиката, бизнес общността, инвестираме във функционална модерна железопътна връзка, инвестираме в свързването на целия регион.

Това заяви премиерът на РСМ Димитър Ковачевски на церемонията, отбелязваща началото на строителството на Източната част на железопътния Коридор VIII в участък Куманово – Беляковце – Крива Паланка, предаде кореспондентът на БГНЕС. На церемонията присъстваха българският премиер Гълъб Донев, министри от Скопие, посланикът на Делегацията на ЕС Дейвид Гиър и директорът на офиса на Европейската банка за възстановяване и развитие (ЕБВР) Анди Аранитаси.

„Тази инвестиция на Северна Македония отваря нови европейски маршрути за железопътен транспорт, установява регионална връзка с пристанищата Бургас и Варна в България и пристанището Дуръс в Албания, което е изключително важно за нашата икономика, но и като цяло за сътрудничеството в региона и с други региони в Европа. Тази икономическа енергийна криза, пред която сме изправени ни показа много ясно колко важно е регионалното сътрудничество и свързаност и, разбира се, добросъседството. Очаквам тази дългоочаквана железница, каза той, освен за ускореното икономическо развитие както на страната, така и на региона, да допринесе и за подобряване на регионалната свързаност и регионалното сътрудничество.

Европосланикът Дейвид Гиър изтъкна, че това е наистина стратегическа инициатива, която ще помогне за насърчаване на регионалната търговия, ще намали времето за пътуване, ще насърчи устойчивия икономически растеж и ще донесе големи ползи за гражданите и бизнеса в региона. „Инициативата на практика ще подпомогне усилията ни за добросъседски отношения и за постигане на целите за климата и замърсяването. Еврокомисията и Европейската банка ще инвестират над един милиард евро в разширяването на железопътната линия от Северна Македония до България и това е най-голямата инвестиция, която ЕС е правил в тази страна”, подчерта Гиър.

Анди Аранитаси от ЕБВР подчерта, че железопътният транспорт е един от основните приоритети на ЕБВР в Западните Балкани и тя ще продължи с подобни инвестиции и в бъдеще: „ЕБВР е най-големият доставчик на финансиране за Северна Македония и досега са дадени над 1,1 милиарда евро, но железницата е в сърцето ни и досега са дадени 250 милиона евро и ще дадем още 100 милиона за участъка от Крива паланка до границата с България, като ще подкрепим и изграждането на западната част на Кичево, отбеляза Аранитаси.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


15
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
13
0
 
0
 
! Отговори
Внимателно преди 1 година
СЛава богу че нашите телевизии пуснаха сериали от МАкедония,Нишко,Хърватски да се посмеем със нашите славянски братски народи.. МНого стари думи които нашите прадеди са знаели перфектно..
12
0
 
0
 
! Отговори
Внимателно преди 1 година
В Мекедония Скопие в момента се ползват психофашиски методи за психизиране вкл на ВМРО срещу БЪлгария.. Обсебени се виждат на митинги ясно.. ДА се спрат конфронтации..НАселението там се е обособило.. Има собствен македонски диалект който с еизучава в ясли,градини,училища,университети.. Славянските диалекти вкл Българския,Сръбския,Украйнския,Руския,Беларуския,Полския,Чешкия,Хърватския ,Словенския са приспособени към територията на обитаване..
11
0
 
0
 
! Отговори
Внимателно преди 1 година
След разпокъсването на БЪлгарите на Балканите след Блокиране на Санстефанския мирен договор 1878 година.. Белград провежда война срещу София 1885. Създава се за първи път КЪРВАВА ГРАНИЦА между Славянските народи на Балканите и попадналите в границите на Сърбия Нишка област и други региони населени с българи..След окупацията на Македония от Сърбия и Гърция 1918 година в Гърция започва обезбългаряване вкл на Беломорска Тракия а сърбите тероризират БЪлгарите в Охридка Македония..
10
0
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Тия фермата пак ли ше ковът пирони бе Абе показах и некои тънкости с теслата
9
0
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Е скопско ся по едно вино как си тряя
8
2
 
2
 
! Отговори
София преди 1 година
България клекна.
7
2
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Защо иска да разширява ЖП линията, влаковете са си все същите?
6
4
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Киро им е обещал Осми куридор - Северна Фиромакедония - Южна Татария.
5
2
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Пак ли ще иска да им пускаме самоледи до Скопско и обратно?
4
3
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Бъдеще с вас нямаме!
3
2
 
1
 
! Отговори
Макето да хваща преди 1 година
левия коридор на Кирчо и Кокорчо - Скопие - София - ВанкОвър еднопосочно с канадските ме*ке*ре*та! Да не пропуснат да вземат и Боко, Мравояда, Костоффф, Корни, Плювню и Паси!
2
3
 
1
 
! Отговори
анонимен преди 1 година
Само негативи ще плъзнат по нашата изстрадала страна
1
4
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
също като самолетната линия...