Катастрофата в Гърция: Двата влака се движили един срещу друг 10-12 минути

„Нищо не работи, всичко се прави ръчно. В цялата мрежа Атина-Солун сме в „ръчен режим“
Обновена: 1 мар 2023 14:16 | 1 мар 2023 14:16, Елка Василева
17
Катастрофата в Гърция: Двата влака се движили един срещу друг 10-12 минути
Снимка: БГНЕС

Експерти твърдят, че трагичната влакова катастрофа в Северна Гърция вероятно е причинена от човешка грешка, до която се е стигнало поради факта, че електронната система във влаковете „не работи от години“, пише гръцкият сайт „Грийк репортер“.

Пътническият влак с 350 пътници в него, пътуващ от Атина за Солун, се е движел по лявата част на железопътната линия, предназначена за влаковете, пътуващи на юг, пише сайтът.

Още по темата
Председателят на асоциацията на машинистите Костас Генидуниас заяви, че електронните системи, които предупреждават машинистите за предстояща опасност, не работят от години.

„Случи се немислимото. Два влака се озоваха на един и същи коловоз“, каза той пред националната телевизия ЕРТ.

„Нищо не работи, всичко се прави ръчно. В цялата мрежа Атина-Солун сме в „ръчен режим“, добави той, като подчерта, че нито индикаторите, нито семафорите, нито електронното управление на трафика работят. „Машинистите получават нареждания и където ни отведат, там отиваме“, каза председателят на асоциацията.

Генидуниас допълни, че в миналото електронните системи са работели и отговорност за случая трябва да се търси от властите. „Ние постоянно протестираме“, съобщи той.

Друг служител на железниците, Гианис Дицас, заяви, че мерките за сигурност в гръцката железопътна система са архаични. Пред „Опън ТВ“ той каза, че двата влака са се движели по една и съща линия в продължение на 10-12 минути, но няма електронно устройство, което да предупреди машинистите за опасността от сблъсъка.

„Само началникът на гарата има възможността да види по електронен път движението на влаковете. Ако той беше видял опасността, щеше да сигнализира на машинистите и да нареди на влаковете да спрат“, добави той.

Гръцката национална телевизия ЕРТ съобщи, че броят на загиналите души от тежката катастрофа в Темпи е достигнал 40, а близо 130 души са ранени, от които 66 са в болница. Сред загиналите има много млади хора, студенти, които са се връщали от Лариса и Атина към Солун. Към момента всички тела са изкарани от третия вагон.
(БТА, Анна Нацариду)
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


17
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
15
0
 
1
 
! Отговори
онзи преди 1 година
Препоръчително е "разбирачите"преди да коментират за да добият представа. да се запознаят с /ПДВ--правилник за движение на влакове/и осигурителната техника в България .За сведение от преки наблюдения ,гръцката осигурителна жп система е от най примитивните.Работи се на юнашко доверие.
14
3
 
3
 
! Отговори
ПроСоТо преди 1 година
СЪЩИЯ случай имаше преди години и в ж.п. участъка Пазарджик-Пловдив..Пуснали два влака един с/у друг на един и същ коловоз...Куриоза е,че въпреки че са разбрали за грешката,никой не се е сетил да изключи контактната мрежа и така да предотврати катастрофата.....Не знам какво се е случило нито с машинистите,нито с началник-гарите..
13
4
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
"Пътническият влак с 350 пътници в него, пътуващ от Атина за Солун, се е движел по лявата част на железопътната линия, предназначена за влаковете, пътуващи на юг" - А ПЪЛНИЯТ *** който управлява влака не вижда ли! Не усеща ли че е в насрещните релси, поне да попита??
12
0
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
До Никола: Има система за електронно управление в България (ETMRS) но е само по главните линии. То по другите влаковете се движат с 30-40 км/ч и имат повече време да спрат при инцидент.И не, системата не е от комунизма, внедрена е през последните 10-15 години.
11
1
 
13
 
! Отговори
До Тотенкопф преди 1 година
Не, не е по-зле.Не коментирай неща, които не разбираш.
10
19
 
2
 
! Отговори
Totenkopf преди 1 година
Хахахаххах в България е още по зле
9
1
 
11
 
! Отговори
ужас... преди 1 година
...ръчно...в 21 век ??!!
8
2
 
16
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
В днешно време и пеша нее безопасно да се движите. Влаковете са допотопни автобусите ги карат хора в пенсионна възраст. Абе направо ужас.
7
12
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Съветската система на БДЖ работи. Американците и британците не са им направили система за сигурност и управление. До 1973 година имаше военна диктатура в Гърция и нищо не са строили, само са преследвали левите партии и са убивали хора.
6
0
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Тираджийската мафия
5
10
 
7
 
! Отговори
Никола преди 1 година
Въпрос: Имаме ли подобна електронна система за управление на трафика в България? При липса на такава, ако разчитаме единствено на действията/бездействията на пияния бедежеец, то значи е въпрос на време Дано не съм прав.
4
0
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Нали има датчици по линията...тия са страшни безхаберници ...
3
3
 
35
 
! Отговори
железничар преди 1 година
Все ги сочехме за пример гърците, а то какво било....,че се случи. ,,Трай си бабо да не дойде при нас..."
2
14
 
15
 
! Отговори
Не може преди 1 година
Негативизма на чужди страни не ми влияе .Първо Турция после Гърция да ама аз съм България честита баба Марта много усмивки и хубаво настроение !
1
8
 
36
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
"електронните системи, които предупреждават машинистите за предстояща опасност, не работят от години" - програмисти сър. Автоматизират света и нямало да има нужда от "бачкатори". Самоопределят се като електронна аристокрация, сър.