Учебен самолет на ВВС се приземи аварийно

Двигателят отказал, но пилотите не са пострадали
Обновена: 29 ное 2010 19:59 | 29 ное 2010 19:56,
90
Учебен самолет на ВВС се приземи аварийно
Снимка: Getty Images/Guliver Photos

Самолет "Пилатус" РС-9М от Военновъздушната учебна база в Долна Митрополия се приземил аварийно, след като при излитане изгубил мощност. Пилотите не са пострадали.

Самолетът излетял днес в 12,35 ч. за разузнаване на времето, но двигателят рязко изгубил мощност, съобщиха от Министерството на отбраната.

Екипажът оценил обстановката и взел решение за принудително кацане в района на летището.

Благодарение на проявения професионализъм на екипажа машината е спасена, се посочва в съобщението.
   
При кацането са били счупени колесникът и витлото на самолета.

Това е първият подобен инцидент с учебен “Пилатус” от доставянето им през 2004 г. В момента армията има 6 учебни самолета от този вид, но само четири летят.

Съставена е комисия, която ще изяснява причините за инцидента и нанесените щети.  
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


90
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
20
2
 
3
 
! Отговори
Вуте преди 13 години
"При кацането са били счупени колесникът и витлото на самолета. "....като надникнат отвътре , они че забеляжат ,че и *****лете не се вратат бръзо , та за това му е изфирясала душата на фръчилото.Иначе , добре е , че момчетата са живи и здрави....да не им е уруки .
19
1
 
2
 
! Отговори
Бачо Иван преди 13 години
До Батко Уважаеми батко аз не само не съм в час но и отдавна го напуснах това училище.Би ли ми отговорил като си още в час какво стана с хубавичките ни новички чехски учебно тренировъчни самолетчета Л39 които бяха тъкмо за тази работа а и бяха доста повече от нищожната бройка суперскъпи Пилатусчета?
18
1
 
2
 
! Отговори
Ивка преди 13 години
Не знаех, че Швейцарците се мъчат да правят разни хвърчила и да ги наричат самолети. Виждала съм кадри от ВТВ, там самолетите бяха същите, със същите перки, но по-модерни.
17
1
 
7
 
! Отговори
Червената помия преди 13 години
То да бяха само Пилатусите-с мед да ги намажеш!А Мерцедесите?Представяш ли си пълния с електроника Актрос извън асфалтов път, при сняг до колена, минус 20 градуса и зареден с нафта за парен котел?Май по Българската армия трябва да върви и 10 хиляден екип от МВ, за да доставя резервните части и да ремонтира...Но пък си е друго, като се вози бригадния генерал на Мерцедес, а не на Уаз-ка!"На гол тумбак-чифте пищови!"Да не дава господ да ни потрябва армия!!!
16
2
 
6
 
! Отговори
Контра - Атака преди 13 години
За тези учебни Пилатуси, дадоха сума ти пари. И си напълниха банковите сметки едни хора от НДСВБили най-модерните. А защо от 6 летят само 4 ...
15
0
 
7
 
! Отговори
Байчо преди 13 години
Е СЕГА НЯМАМЕ САМОЛЕТИ,НЯМАМЕ АРМИЯ НО ИМАМЕ БЕТОНИРАНИ ПЛАНИНИ, КРАЙБРЕЖИЕ И ВСЯКАКВИ НЕЗАКОННИ ПОСТРОЙКИ ДОРИ И НА ДЪРЖАВНА ЗЕМЯ СОБСТВЕНОСТ НА КРАДЛИВИТЕ И ГОРДИ БЪЛГАРСКИ МИЛИОНЕРИ. КЕФФФФФФФФ
14
0
 
3
 
! Отговори
Батко преди 13 години
Абе, Бачо Иване! Га не си в час не задавай глупави въпроси. Нямат нищо общо двете неща. Това че не не можем да си поволим реактивен учебен, не означава че няма нужда и от витлов такъв. Веригата за обучение се състои от витлов(ДВГ, напр. Як-52) - за първоначално обучение; витлов (ТВД РС-9М) - за начално военно обучение и поддържане на формата(евтин) ; реактивен учебен(Л-39, Як-130), учебно-боен в зависимост от приетите на въоръжение самолети.
13
1
 
5
 
! Отговори
Червената помия преди 13 години
Драги анонимни, когато дядо Ви, Червената помия е взимал предстартови проби от авиобензин, вие вероятно Сте били прави под масите....Ако изобщо разбирате от авиация-знаете за какво става дума.А за Руската техника-до скоро кой ли не тук ни убеждаваше колко е скапана,как за нищо не става.Е, видяхме сега колко струва и западната.Но за разнообразие-защо не поплюете малко по Руската, че ми е скучно нещо тая вечер и няма на кои коментарии да се посмея?Искам да чуя колко е скъпа, ненадежна и сложна ?
12
0
 
1
 
! Отговори
Червената помия преди 13 години
Лафа по мое време беше-на метла с дръжка да го сложиш-ще полети, но това е минало...
11
0
 
3
 
! Отговори
Червената помия преди 13 години
Бачо Иване, преди 10-11 години други ,по-умни от мене и тебе в държавата направиха друго.Командироваха инструкторите от бившето ОСО в Долна Митрополия, заедно със Злиновете, за да обучат първо курсантите и курсантките да летят на витлови самолети, и после само с малко практика и подчертаване на различията-минаха на реактивни.Все едно на малко дете вместо велосипед със спомагателни колела да му дадеш направо пистов мотор500 кубика.Но вече няма ОСО, има комисионни за Пилатуса сигурно, и то-законни
10
1
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 13 години
... която пък до голяма степен е руско производство
9
4
 
2
 
! Отговори
90669 преди 13 години
Времето е било доста неподходящо за провеждане на полети, но понеже им се плаща много, алчността е надделяла. Не са могли да изчакат.
8
2
 
7
 
! Отговори
az преди 13 години
Да се спасиш теб самия че и самолета си е наистина професионализъм. Само колесник и счупено витло е просто никаква повреда. Браво!
7
4
 
4
 
! Отговори
ВВС пилот преди 13 години
А истинския професионалист и на баба му хвърчилото да му дадеш трябва да го вдигне във въздуха....
6
1
 
9
 
! Отговори
анонимен преди 13 години
Най-важното е ,че момчетата са живи и здрави-и то защото са истински професионалисти!
5
2
 
14
 
! Отговори
Бачо Иван преди 13 години
Много им се чудя на акъла за какво им бяха тези витлови самолетчета?Ако ставаше въпрос за такива до 1954 година в България ги произвеждахме че и по добри даже!Ще ми тренират пилоти на реактивни самолети на витлови такива!Все едно да тренираш пилот на формула 1 на ....трабант!*** наглите комисионери!
4
1
 
11
 
! Отговори
Генерал ВВС преди 13 години
Прекалено скъпи за подръжка и не надеждни хвърчила но за сметка на това комисионните бяха доста тлъсти.....
3
1
 
3
 
! Отговори
Плюшкин преди 13 години
Всички самолетостроителни фирми правят вече добри самолети и ги изпитват многочасово, преди да ги пуснат в експлоатация. За мен руските техники са отлично конструирани, но само специалистите знаят всяка конкретна машина какви възможности има. Но причината за тази катастрофа не е на пилотите и самолета, а в други неща. Ще се разберат до 2012 година.
2
7
 
7
 
! Отговори
Червената помия преди 13 години
Добре че са живи и здрави пилотите, че май като гледам, скоро и пилоти ще си внасяме...А, и още нещо-много ми липсват коментари,колко скапана е Руската техника....
1
2
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 13 години
и този самолет ще има участа на СПАРТАНА.трябват доста парички за ремонт.добре че пилотите са живи и здрави.