Две BG улици начело по спад на наемите на магазини в света

Засега най-скъпо остава Пето авеню в Ню Йорк
21 сеп 2010 13:05, Красимир Ангелов
8
Две BG улици начело по спад на наемите на магазини в света
Снимка: Булфото

Магазините на две търговски улици в България – "Александър Батенберг“ в Пловдив и "Александровска“ в Бургас, регистрират най-голям спад на наемите в Европа.

Това е посочено в глобално проучване на най-високите наеми на най-добрите локации в 59 държави на консултантската компания Cushman & Wakefield Inc., цитирано от Bloomberg.

Спадът и на двете улици у нас е с по 50% през последните 12 месеца до юни. Единственият друг пазар със същото намаление на наемите е отчетен в ирландския град Лимерик на улица "О'Конъл стрийт".

Европа изостава

Спадът на наемите у нас е в синхрон с общата тенденция в Европа, където икономическото забавяне понижи наемите на първокласни площи на най-престижните локации средно с 4,5%, сочат данните на компанията.

Така парижката "Шанз-Елизе" пада на пето място от трето в глобалното подреждане след спад на наемите от 9,5%. "Виа Монтенаполеоне" в Милано се понижава до шесто място от четвърто, а дъблинската "Графтън Стрийт" изостава до 13-то от осмо след намаление на наемите от близо 26%. На атинската търговска улица "Ерму" спадът е 15%.

Изключение в Европа е Лондон. Наемите на първокласни магазини в северната част на "Бонд Стрийт" са скочили с 19%, благодарение на което улицата напредва до четвърто място в света от шесто и измества Шанз-Елизе като най-скъпата улица в Европа.

Възход в Азия

Същевременно Токио и Сеул напредват в глобалната класация, тъй като икономическата перспектива пред Азиатско-тихоокеанския регион накара международни вериги и луксозни марки да се конкурират за магазини там.

Токийският квартал "Гинза" е напреднал с две позиции до трето място, а "Мьонг Донг" в Сеул се покачва от осмо на 11-то място. Увеличение с 9,6% на наемите запазва "Козуей Бей" в Хонконг на второ място след "Пето авеню" в Ню Йорк, където е отчетен 8,8% ръст.

Вериги като испанската Inditex SA и производителя на луксозни стоки LVMH Moet Hennessy Louis Vuitton SA фокусираха експанзията си в Азиатско-тихоокеанския регион, който беше по-слабо засегнат от финансовата криза от Европа.

„От глобалните региони Азиатско-тихоокеанският има най-добри перспективи за ръст“, коментира Джон Страчан, шеф на отдела за търговски имоти в базираната в Ню Йорк Cushman.

Наемите на най-добрите локации в света са се повишили или са останали стабилни на две трети от общо 59-те държави през последните 12 месеца до юни, след като същото проучване миналата година показа най-големия спад на наемите от 25 години.

Вижте Топ 10 в глобалното проучване 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


8
Още по темата: търговски улици
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
8
2
 
6
 
! Отговори
свидетел преди 13 години
бг тъпотии, видяла жабата че подковават коня, па и она дигнала крак...Цената се определя от икономическата реалност, а булгурина, отишъл до `париж, гледал, гледал, па си рекал: "ми то си същото..."Айде същите цени, па после - не върви *** тената леля,...
7
3
 
4
 
! Отговори
покачване преди 13 години
"... в Сеул се покачва от осмо на 11-то място."страшно покачване ...
6
2
 
27
 
! Отговори
Анонимен преди 13 години
Боже, боже много сме зле ние българите, щом позволяваме в такива класации да сме редом до Ню Йорк, Париж, Лондон, Токио и Москва, а по доходи в една групичка със Зимбабве, Конго, Гана и Того!Жалки смешници сме!
5
2
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 13 години
Лично проучване - във Видин наемите на магазините са в пъти по-скъпи от Бургас и Варна! Трябва да се даде добър урок на наемодателите! Магазин във Видин до бившата "Валентина" 1500лв/15квМагазин в Бургас на Александровска 500-800лв/30квЛесно може да се прави справка за различните градове по сайтовете за имоти! Разликите са дори не смешни, а трагични направо!
4
2
 
8
 
! Отговори
Буревестников преди 13 години
:) А нещо да кажете за ВИТОШКА в голямото село.... опссс... хи хи хи... голямата столица имах предвид :) ?!? Много често минавам през там и виждам добре че КРАСИВО НАПРАВЕНИТЕ МАГАЗИНИ СЪС ГРЪМКИ ИМЕНА май едва ли могат да се похвалят със повече от 2-3 влизащи на ден клиенти и главно ОТЕГЧЕНИ,ПУШЕЩИ ЦИГАРКИ И ЧУДЕЩИ СЕ КАКВО ДА ПРАВЯТ ПРОДАВАЧКИ :)Вярно е наистина че ГОЛЕМИТЕ ГЪЗАРИ СЪС ЛЪСКАВИ МАГАЗИНИ СЕ ПРЕХВЪРЛИХА КЪМ МОЛОВЕТЕ НО ТАМ ДАМИ И ГОСПОДА НЕ Е ЛИ ПАК СЪЩОТО? КЛИЕНТ ГОДИНА ХРАНИ :)!
3
6
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 13 години
да, ама едва ли е заради криза, а защото всичко живо се измести по моловете
2
3
 
21
 
! Отговори
Анонимен преди 13 години
Ех, тежки времена дойдоха и за реститутите!
1
4
 
22
 
! Отговори
Анонимен преди 13 години
ВСЕКИ 3 МАГАЗИН ВЕЧЕ Е ПРАЗЕН БЕШЕ ВСЕКИ 5 ДО ПРЕДИ 2 МЕСЕЦА ЗИМАТА ЩЕ Е ВСЕКИ 2 СИГРНО