Размерът има значение за успеха на мола

Сам по себе си обаче той не може да гарантира успех
Обновена: 19 май 2011 12:33 | 19 май 2011 12:32,
7
Размерът има значение за успеха на мола
Снимка: Булфото

Може ли размерът на един търговски център да бъде показател за бъдещия му успех? Вярно ли е, че по-големите търговски центрове винаги са по-успешни от по-малките? Има ли разлика във форматите на търговските центрове и типа локация?

Инвеститорите и предприемачите в Европа все по-често си задават такива въпроси, но досега нямаше задълбочено проучване, което да даде отговор.

Международният съвет за търговските центрове (ICSC) е започнал анализ, базиран на данните от 72 търговски центъра в Европа, сочи информация, предоставена от ICSC на Investor.bg.

Резултатите показват явна връзка между размера и успешното представяне на мола, като размерът става значително по-важен, що се отнася до разграничение между различните видове молове на различни локации.

Въпреки това старата максима от пазара на имоти „локация, локация, локация“ и по-важно потенциален пазар от потребители в радиус около мола, както и социално-икономическите фактори, са значително по-важни от размера.

Според заключенията на проучването размерът е от значение особено за моловете, разположени в извънградските райони. Като цяло градските молове са в по-малка степен зависими от размера, а потребителите гледат на тях като част от цялостната среда на широкия градски център.

Извънградските молове обаче са облагодетелствани от от допълнителна търговска площ, в която могат да бъдат разположени развлекателни и други обекти. Такива молове отчитат средно 1,72% по-високи нетни приходи на единица площ годишно в сравнение със съпоставими на тях молове, които не разполагат с тези допълнителни обекти. Това може да бъде показател, че извънградските центрове се нуждаят от допълнителни подпомагащи фактори, за да бъдат по-успешни.

Един от най-провокативните резултати на проучването бе динамиката в областта на безработицата сред потенциалните потребители на търговския център, която е решаваща за успеха на мола. Хора, загубили своята работа, преосмислят своите модели на пазаруване, когато имат по-малко разполагаеми доходи. Това е още по-забележимо в страни с по-слаба социална система като Испания, Португалия и Италия.

Добре балансираният микс от наематели, съобразен с нуждите на потребителите, се смята, че е решаващ за успеха на търговския център.

Проучването задава въпроса дали ключовите наематели имат взаимовръзка с ръста на дългосрочните нетни приходи от наем. Един от важните резултати се крие във връзката между броя на модните наематели и представянето на мола. Оказва се, че за търговските центрове е добре да предлагат множество модни марки.

Въпреки че размерът сам по себе си не може да гарантира високи резултати за мола, той може да улесни други значими фактори. Такъв е например привличането на модни марки, които са от директно значение за успеха.

Също така по-големите центрове предлагат по-голям асортимент, по-големи общи и развлекателни площи, предоставяйки благоприятна социална среда. Тези допълнителни пространства позволяват провеждането на промоционални събития, които привличат и задържат допълнителни посетители, сочи също проучването.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


7
Още по темата: молразмер
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
7
1
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
Добре, де, едно време имаше ЦУМ /огромен/, и Рум-ове във всеки град по няколко. Някои бяха красиви даже, добре проектирани и масивно построени, със заведения вътре и на открито и т.н. Всички работеха до последно.Сега на кой му святкат лампата, не знам. На децата, които харчат нашите пари там за маркови парцали от Кйтай.
6
0
 
1
 
! Отговори
от 5 преди 12 години
заглавието
5
0
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
това важи и за пол*вия орган на мъжа 1:1
4
1
 
6
 
! Отговори
фен преди 12 години
в моловете тоалетните и паркингите за без пари са - the best! Също така можеш да се скриеш когато силно вали.За нищо друго не стават. В място, където дишат /издишват/ толкова хора едновременно, е вредно да се стои. и т.н. и т.н.....
3
0
 
2
 
! Отговори
от 2 преди 12 години
реклама, изв. се
2
0
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
Антирекмала им направи "Стъклен дом"
1
1
 
15
 
! Отговори
Заклещени кучета преди 12 години
Няма да пазаруваме в моловете.