Йордан Недев: Железниците ще приключат годината на загуба

Невъзможно е да изплаща заема за закупуване на 25 електрически мотриси
Обновена: 7 окт 2011 20:18 | 7 окт 2011 20:17,
18
Йордан Недев: Железниците ще приключат годината на загуба
Снимка: Архив, Булфото

Правим всичко възможно за оптимизиране на разходите в БДЖ, но „чудеса до края на годината не могат да станат“. Така коментира изпълнителният директор на „Холдинг БДЖ“ Йордан Недев въпроса на Investor.bg какво се прави за изпълнение на ангажиментите по програмата за преструктуриране на БДЖ със срок до 2014 г.

Изпълнението на тази програма е условие за отпускането на заема от Световната банка, предназначен на БДЖ и за Национална компания „Железопътна инфраструктура“ (НКЖИ) с общ размер от 460 млн. лева.

Недев посочи, че се взимат необходимите мерки за повишаване на ефективността на работата на БДЖ и предотвратяване на кражби и излишни разходи. „Целта е с един и същ ресурс да се върши повече работа.“

Според данните към момента като цяло трите дружества - „Холдинг БДЖ“, „БДЖ - Пътнически превози“ и „БДЖ – Товарни превози“ ще приключат годината със загуба от около 30 млн. лева, прогнозира шефът на холдинга.

Преди месец министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Ивайло Московски съобщи, че "БДЖ - товарни превози" ЕООД ще се приватизира по препоръка на Европейската комисия (ЕК). Раздържавяването на товарните превози е единственият вариант да бъде одобрен държавният заем от Световната банка, обясни тогава Московски.

Още по темата

Преди три седмици обаче от Министерството на финансите съобщиха, че процедурата по отпускането на заема се спира, тъй като засега не са налице „осезаеми резултати“ от започналите реформи в железниците. В началото на седмицата министърът на финансите поясни, че би искал БДЖ да си плащат поне лихвите по заемите. По думите на Симеон Дянков общите задължения на железниците възлизат на 771 млн. лева.  

БДЖ има обективна невъзможност да изплаща заема към германската банка KfW за закупуване на 25 електрически мотриси марка Siemens, съобщи за Investor.bg изпълнителният директор на „Холдинг БДЖ“. Главницата по заема, която остава да се изплаща, е около 240 млн. лева. През последната година железниците са обслужвали само лихвата по този заем.

От KfW вече са уведомили българските власти, че могат да предприемат действия за продажба на въпросните мотриси, с цел покриване на (част от) заема. В момента се водят преговори по въпроса. „При така създалата се ситуация БДЖ може да задържи електрическите мотриси единствено ако държавата в лицето на Министерството на финансите помогне за изплащане на заема“, добави Йордан Недев.

Още икономически новини от България в Investor.bg

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


18
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
16
0
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
da varnat tova koito sa otkradnali i izpranite pari ot ddseta i shte stignat che i ostanat za motrisi ,,,,,,,
15
2
 
2
 
! Отговори
iluzionist преди 12 години
abe verno li e, deto pi6at jurnalqta, 4e 1000 vagona sa otkradnati v darjavata, upravlqvana ot ohranitel BB????
14
0
 
7
 
! Отговори
Мирко преди 12 години
Ех Данчо !Май с право ти казват че си гледал като теле железницата.Преди тебе имаше един Нейчо Неев ,дали ще имаш куража да възкликнеш като него.-"Е гати железницата щом и аз съм и бил шеф"
13
0
 
8
 
! Отговори
% преди 12 години
Разбират те, ама много шуро-баджанащина има в държавните фирми и кадърното се натиска надолу, за да не конкурира връзкарчетата. Така че тези дето да тях пишеш - инженерите и т.н. трябва не само да знаят и могат а и да са роднини на някого.
12
1
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
Нахранете "ku4eto" да не лае. Тази вечер е във всички форуми с един и същ коментар.
11
1
 
4
 
! Отговори
jesus преди 12 години
zagubite na balgarskite jeleznici sa zagubi i na balgarskia narod i na republika balgaria....prez otdavna izgradenite jelezni linii v republika balgaria vmesto da patuvat tovari i hora, raste samo treva i trani...a injenerite, architektite, finansistite i drugite balgari i balgarki s dobro obrazovanie i visoki specialisti, polu4eni gratis v rodnite specializirani tehnikumi , instituti i universiteti,daje i ne razbirat kakav ogromen kapital e BDJ i kak da go razvivat, za da pe4eli BG
10
1
 
6
 
! Отговори
ХА,ХА,..НЕ ДУМАЙ... преди 12 години
....ПРИ ТОЛКОВА ИЗТОЧВАНЕ И ДАЛАВЕРИ, НА ПАРТИЙНИТЕ ЦЕНТРАЛИ С БДЖ.....ЦЯЛО ЩАСТИЕ Е ,ЧЕ ОЩЕ ФУНКЦИОНИРА...ХА,ХА,ХАААА.....!ДЪРЖЕЛИВ НАРОД ОТ *** И ......НАИВНИЦИ, СМЕ НИЕ.....!СЕГА ЧАК, РАЗБИРАМ ЗАЩО СМЕ БИЛИ ПОД ВЛАСТТА НА СУЛТАНА ....ЦЕЛИ 500г.......!*** НАРОД---ТРЪГНАЛ ДА ВОЮВА С МОЩНА-ВЕКОВНА ИМПЕРИЯ ....С ДЪРВЕНИ ТОПОВЕ...!ВОЖДОВЕТЕ НИ СА ЗА УТРЕПВАНЕ...ВИНАГИ СА НИ ВОДИЛИ НА ЗАКОЛЕНИЕ-КАТО ОВЦЕ В КЛАННИЦА!СЕГА Е СЪЩОТО--ЕДИНСТВЕН БОЙКО ,ГДЕТО Е ПО-СВЕСТЕН...ДРУГОТО Е ***!
9
0
 
3
 
! Отговори
Железничар преди 12 години
Доларчо, това последното на теб го написах. Извинявай, обърках се и го пратих вместо на теб тука в редицата на коментарите.
8
0
 
7
 
! Отговори
До #4 преди 12 години
Останалото до 240 милиона са комисионни. Трудно се живее с гола заплата па даже и да е Хари Потър български
7
0
 
13
 
! Отговори
Железничар преди 12 години
Защо ли? Ами защото е самостоятелен стопански субект. Защото продава билети и плаща заплати. Знаеш ли колко търтеи лежат на гърбовете на тези дето вършат нещо в тази фирма. На всеки горе-долу работещ има по няколко търтеи на синекурни службички. Като се изчистят от тях и започнат да работят уплътнявайки работното време и с повече ефективност, разбирай акъл в работата, нещата ще потръгнат. А трябва да намалят и изтичането на средства поне наполовина, че то сега е каца без дъно.
6
0
 
10
 
! Отговори
Железничар преди 12 години
Ами те и директорите на родната държавна железопътна компания идват както министрите на транспорта като аслани, пък си тръгват ***... Возило се директорчето няколко пъти на влак, баща му навремето му купил детско влакче и той започнал да вярва, че само с появяването му на "Иван Вазов" проблемите на БДЖ ще се решат. Сега започна да дава заден ход. Ама дупе трябва, дупе и опит, а не "парашутисти" непомирисвали железница.
5
1
 
7
 
! Отговори
КЪЩА преди 12 години
Не могат да купят нови защото плащат по 1 милиард лева на година за наем и домуване на вагони по целия свят . Такива са договорите на БДЖ.Но тази Държавна Компания върви към умишлена Приватизация , както се случи последните 3 месеца с Булгартабак , Алматур , сега следва и Слънчев Бряг .НЯМА ВРЕМЕ.
4
0
 
6
 
! Отговори
$ преди 12 години
И защо трябва този дълг към Сименс да тежи на БДЖ? Нали влаковете са на държавата, возят нейни граждани. И какви 240 млн.,като Никито Василев се биеше в гърдите, че е закупил "Сименс- Дезиро" по 2,5 млн. евро бройката, два пъти по-евтино от колкото струват.
3
0
 
8
 
! Отговори
Хехе преди 12 години
Ами да така ще е, след като намериха хилядата изчезнали 35 тонни вагона в Сърбия, е ясно че няма пари. Как да има като такива огромни вагони губим ,какво да говорим за някакви си хартийки като парите...? Ами по време на ембаргото колко вагона с контрабандно гориво бяха продадени ? Кой прибра парите , а ? Корупция ,това ,онова ,или и там не смеете да проверявате ,господа управляващи?
2
0
 
5
 
! Отговори
ku4eto преди 12 години
Полицай е в реанимацията на сливенската болница след побой, нанесен му в ромската махала.Той се отзовал на сигнал за силна музика в квартал "Надежда", когато бил нападнат от пияни мъже.В 1 часа тази нощ голяма група роми в квартал "Надежда" се веселят и вдигат шум. Побоят се случва, когато патрулният екип е повикан за втори път на адреса. Тогава трима роми от компанията, видимо пияни, нападат полицаите, като счупват стъклена бутилка в главата на единия. Той е настанен в реанимацията на сливенската болница с черепно-мозъчна травма, счупена челюст и порезни рани по главата, в безсъзнание. В късния следобед днес състоянието на ранения полицай е стабилизирано, контактен е и е прехвърлен в Неврохирургията.Вторият полицай се е отървал с леки наранявания.По случая има четирима задържани за 72 часа. Те са жители на кв. "Надежда". Образувано е досъдебно производство.Научихме, че пострадалият полицай е в системата от 3-4 години, а от Районното управление на полицията в квартала разказаха, че подобни инциденти не са чести.
1
0
 
5
 
! Отговори
ku4eto преди 12 години
побой, Сливен, полицай, МБАЛ-Сливен, ОДМВР-Сливен, пияниЗадържани са трима роми, нападнали полицай в сливенския квартал Надежда, съобщиха от Областната дирекция на МВР в града.Около 01,00 часа тази нощ на тел.112 в оперативната дежурна част на ОДМВР-Сливен е получен сигнал за нарушаване на нощната тишина в кв. Надежда. Изпратен е екип от двама полицаи, които са установили, че сигналът е действителен и са предупредили лицата да прекратят високата музика.Получен е втори сигнал отново за