Бизнесът с дрехи се задушава от разкриването на нови магазини

Ритейл индустрията отбеляза спад на продажбите по празниците
Обновена: 7 яну 2013 14:46 | 7 яну 2013 12:37,
24
Бизнесът с дрехи се задушава от разкриването на нови магазини
Снимка: архив Reuters

Изминалата 2012 г. бе белязана от рязко увеличение на търговските площи, което рефлектира върху ръста на предлагането в ритейл индустрията. Същевременно обаче потенциалните клиенти не се увеличиха, а това доведе до спад на реализираните продажби с между 10 и 20% по време на празниците, в съпоставка със същия период на 2011 г.

Така коментира реализираните продажби в ритейл бранша Васил Райчев, който е член на Управителния съвет на Българска ритейл асоциация (БРА).

Investor.bg потърси мнението на Райчев във връзка с очакванията му за развитие на ритейл индустрията у нас през 2013 г., съпоставимо с това през вече отминалата година.

Потребителското поведение на българина през изминалите коледно-новогодишни празници не бе по-различно от прогнозираното.

„Няма как да има нова тенденция в пазара на дрехи и обувки у нас. Потребителите в България се стараят да разпределят средствата си според най-големите си нужди, а от това ритейл браншът страда“, обяснява Райчев.

По негови думи постоянно разкриващите се нови търговските площи с магазини за дрехи, аксесоари и обувки задушават пазара. Участниците на пазара страдат от отварянето на нови и нови търговски центрове, защото клиентите са свили потреблението си заради кризата, а същевременно предлагането и конкуренцията се увеличават драстично с всяка изминала година.

В тази връзка Райчев изрази и своя песимизъм по повод бъдещето на бранша през текущата 2013 г. Той заяви, че има голяма вероятност известна част от участниците на пазара да преустановят работата си.

„Забелязвате, че в моловете все повече търговски площи сменят наемателите си. Има голямо текучество – някои марки се оттеглят от българския пазар за сметка на други, които се установяват трайно“, допълни Райчев.

По неговите думи през 2013 г. ще се наблюдава и ясно преразпределение на играчите на пазара. Големите вериги, примери за които са H'n'M и Inditex, до някаква степен ще продължат да моделират пазара и потребителското поведение.

„Вероятно през 2013 г. индустрията също ще отбележи известен спад, но все още е прекалено рано да се дават точни прогнози, защото предстоят да бъдат открити нови два търговски центъра само в столицата. Това допълнително ще рефлектира върху пазара“, категоричен е Райчев.

Още новини за България четете в Investor.bg

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


24
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
21
0
 
0
 
! Отговори
Модна принцеса преди 11 години
Може би проблемът е, че се опитват да присъстват във всички молове и на всички по-посещавани места вместо да пристъстват в сайт за шопинг планиране като drehite.info
20
0
 
0
 
! Отговори
1111111111111111111 преди 11 години
колко години тази тъпня ще ви бъде водеща новина
19
0
 
2
 
! Отговори
Българин преди 11 години
Това български сайт ли е ?! В България ли се списва? Докога тук ще ми говорят с чуждици. Имаме си толкова хубав език с толкова повече изразни средства.
18
0
 
1
 
Отговори
неразбрал преди 11 години
Не мога да разбера какво значение има за мен дали ще си изхарча 100лв. на 2 или 100 квадрата?
17
0
 
3
 
Отговори
ppancho преди 11 години
Наистина ,ако се казжаха не млове,а търговски центрове,нямаше да ме дразнят толкова.С платени публикации като тази мисля,че само си навреждат.Отделно преди 5-6 години отворени гърчуля и евреи са зарибили много хора с т,нар "франчайзинг",обещавайки стравни печалби на наивни млади хора,които сега се мъдрят по "моловете'и продават;кафета по5лв,потници по147,*** от стршните марки -гъзело и спърдер по80-90лв,пуканки по4 лв.истерично рекламират странни бози-филми и на 15 Д дагидават пак са си бози...
16
0
 
8
 
Отговори
Лили преди 11 години
Не се казва "Ритейл", а търговия на дребно, уважаеми журналисте чуждопоклоннико. И от кога търговията на дребно е индустрия?
15
0
 
7
 
Отговори
LISYGERA преди 11 години
Ще сваляте цените тогава проклети "ритейл" обирджии
14
0
 
6
 
Отговори
konsa преди 11 години
Карфур не е мол,а хипермаркет вътре в мола,да го е.а!
13
1
 
11
 
Отговори
Бизнес по Български преди 11 години
Българите са странно племе.Където е бързата далавера всеки се спуска там.То не бяха ли строителни фирми,куцо и сакато стана строителен предприемач,набълбучи се с заеми,някой станаха милионери за месец,други заробиха и внучетата си с години,после беше бума на плод-зеленчук,всички юруш гаражни магазинчета да ги правят на зарзаватчийници,щото съседа им печелел и те трябва да правят същото,наред с това *** и пульо отвориха магазини за дрехи втора употреба,маркови и не толкова,щото е далавера.Ох.
12
8
 
4
 
Отговори
Анонимен преди 11 години
1998 току-що завършил висшист,заминах за Испания,с 500 долара в джоба.Без познати,без нищо.Започнах от 0,00000.Спях по църковни приюти и се хранех в социалните им кухни.Обличах се с дрехите им втора употреба,после започнах да хода по кръчми и дискотеки.Изтрещявах по някой обратен богаташ и натрупах лев.Унизително и грозно,ама трябва да се живее.Сега съм шофьор на ТИР,имам собствен апартамент,добра заплата и семейство! Обаче в БГ-то никога обратно !
11
1
 
8
 
Отговори
Анонимен преди 11 години
Нормално,въж всияки молове има едни и същи магазини на гръцки франчайзодатели.Например "спридер сторес"ги обвиняват в Гърция,че са запалили собствената си централа и склад,за да вземат 11милиона евро от застрахователите: )).Карфур е карфуракис,старбъкс и те са от гръцка страна.Кината са на евре*...как да купуват балъците:потници по 147лв...намалени след промоция среди зима,кафе по 5 лв,билет за кино с пуканки и байряче за 18лв...сори има хора луди,има и такива с пари,но луди с пари вече са рядко
10
2
 
14
 
Отговори
Retro преди 11 години
Това за втората употреба е някакъв комплекс на българина. Финландците примерно, които е ясно колко са пред нас, редовно си пазаруват от подобни магазини (hel-looks - абстрахирайте се от особените им предпочитания) и хич не им дреме. Този тип магазини стават все по-модерни навсякъде, защото предлагат оригинални, алтернативни и качествени дрехи (особено малките, уютни магазинчета), но трябва и да знаеш кога и къде да търсиш, защото сред хубавите неща има и страшни парцали. :)
9
2
 
16
 
Отговори
грую преди 11 години
в ИКЕА можеш да ядеш в кюфтета и да посетиш постоянната изложба на мебели, продават и сувенири за спомен- ***, саксии... тенджери..
8
0
 
20
 
Отговори
до 7 преди 11 години
Пълно с народ,зяпат ли зяпат...
7
0
 
36
 
Отговори
Анонимен преди 11 години
Всичко ходи по моловете....за да пазари промоции от карфур..кой ти купува сако за 500лв ..освен богаташчетата на министри и мутри,. останлите сме за разходка и промоции ;)
6
3
 
20
 
Отговори
Анонимен преди 11 години
Все нямат пари,а пък моловете фрашкани с народ,че и все нови отварят.
5
3
 
16
 
Отговори
ИКОНОМИСТ преди 11 години
НЕ Е ВЯРНО НАПИСАНОТО. НАЛИ НИ ГОВОРЯТ, ЧЕ В БЪЛГАРИТЕ ИМА МНОГО ПАРИ И ПАЗАРУВАЛИ КАТО ЗА ПОСЛЕДНО. ДА, АМА МАЙ БИЛО ПРЕДИ ГЕЙрб ДА ОКУПИРА ВЛАСТТА
4
4
 
33
 
Отговори
Анонимен преди 11 години
КАКВИ ДРЕХИ КАКВИ ОБУВКИ БЕ? ХОРАТА НЯМАТ ПАРИ ЗА ХРАНА ТА ЗА ДРЕХИ ЛИ ЩЕ МИСЛЯТ. ДОИЗНОСВАТ ДРЕХИТЕ ОТ МАГАЗИНИТЕ ТРЕТА УПОТРЕБА ЗА ПО 5-10 ЛВ. КУПУВАТ НА УМРЕЛИТЕ ГЕРМАНЦИ ФРАНЦУЗИ И АНГЛИЧАНИ ДРЕХИТЕ И ОБУВКИТЕ. ТОВА Е ПОЛОЖЕНИЕТО В ТИКВО-МУТРЕСТАНИЯ.
3
3
 
47
 
Отговори
ясен преди 11 години
Аз съм от село ,и за такава ритейл индустрия не съм чувал . За това отивайте да си продавате смотаните парцали на запад . Защото тук хората се борят да оцелеят ,а вие продавате една блуза по скъпо от едно магаре!!! Ясно ли ви е , печелбари!!!!
2
4
 
34
 
Отговори
Анонимен преди 11 години
При "високата" покупателна способност на населението разцъфтява търговията с дрехи втора употреба.Интересно ми е от къде се зареждат тези магазини...Вероятно от торбите стари дрехи ,които западняците носят в неделя в църквата за раздаване на бездомните.