Бранд "България" ще удвои туристите у нас до 10 години

Вижте символите, които ще ни представят пред света
17 яну 2013 15:48,
87
Бранд "България" ще удвои туристите у нас до 10 години
Снимка: МИЕТ

Министерството на икономиката, енергетиката и туризма (МИЕТ) предвижда през първите 5 години от прилагането на стратегията за туристическия бранд „България“ да бъде постигнат 25% ръст на посетителите у нас.

През цялостното изпълнение на стратегията на марката, която трябва да направи туристическия продукт на страната ни още по-разпознаваем и конкурентоспособен за период от 10-15 години, ресорното ведомство очаква удвояване на броя на посетителите в България.

Това съобщи зам.-министърът на икономиката, енергетиката и туризма Иво Маринов по време на днешното официалното представяне на туристическия бранд. Той даде повече яснота за символите, интегрирани в марката.

Самият бранд „България“ включва палитра от символи, които трябва да представят страната ни и да изградят нови асоциативни форми в съзнанието на потенциалния посетител. За всеки вид туризъм, който страната ни предлага, е разработен отделен „подбранд“, който се отличава със собствени символи, има и свое лого. За направата им от консорциума „Сдружение за бранд „България“ са въплътили някои от най-типичните за България елементи- роза, слънце, море, планина, шевици, архитектура, погача.

Екипът, който се занимава с творческата част на продукта, е направил и проучване с какво точно чужденците асоциират държавата ни. „Оказва се, че това е именно слънцето, затова то е и водеща част от логото – намира се в центъра“, обяснява Нико-Александър Ян, който е и творчески ръководител на проекта.

Ян обясни още, че основната идея на бранда е „Откритие, което трябва да бъде споделено“, а слогънът, или девизът, който ще представя туризма в страната ни е „Открий и сподели“.

Самата концепция е разработена в рамките на няколко месеца след допитване на представители на 11 различни страни в Европа и Азия – държави като Германия, Русия, Англия, Италия и Испания, които икономическото министерство ще таргетира, като потенциални потребители на туристическия ни продукт. Работната група на „Сдружение за бранд „България“ тествала визуалната концепция за основсния бранд и неговите 10 „подбранда“ в 15 страни и се допитала до над 2 хил. представители на бранша.

Маринов коментира, че разработената нова търговска марка на дестинация България ще започне да се налага от септември.

Той уточни, че правото за ползване на бранда  - всички негови лога, символи, визуализации, се получава безплатно след регистрация в специална интернет-платформа, което ще стане възможно от март. Въпросната платформа ще бъде достъпна през сайта на МИЕТ.

На този етап обаче липсва яснота, какви ще бъдат критериите, на които трябва да отговаря всеки желаещ да използва новата визия и специфика на туристическия ни продукт. Липсва и насока кой ще бъде органът, който ще следи за качеството на предлаганите услуги, от всеки желаещ да интегрира новата марка, нейните лога и символи в бизнеса си.

Ресорният зам.-министър единствено уточни, че "пълнежът" зад всеки един подбранд ще бъде регулиран, както и досега са били регулирани туристически услуги у нас.

Припомняме ви, че разработването на марката е в рамките на проект, финансиран по оперативната програма "Регионално развитие“ и е на стойност 1,4 млн. лева.

Още за България четете в Investor.bg

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


87
Още по темата: туризъмбранд българия
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
35
0
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 11 години
Логото трябваше да бъде ЧАЛГА силиконова прос*титутка с обяснение колко милиона получава за това .
34
0
 
3
 
! Отговори
Символ преди 11 години
Хубава идея, но като го погледнах за пръв път и ми заприлича на... яйце на очи :DТова по средата все едно е жълтъкът.
33
0
 
1
 
! Отговори
до 20 25 26 преди 11 години
И като се събуди какво стана?Краката бяха ли ти отвити и чаршафа беше ли ти влязъл в ***!Смени си дилъра защото ти продава *** и нещо получаваш халюцинации!
32
0
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 11 години
Това е кич някакъв бе, това ще привлече повече от 25%, но да бъдем скромни все пак.
31
0
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 11 години
Хубава картинка за 1,4 млн. лева !А за хората от ВМЗ остава да ядат лук и сол.За други пък има дюни и в Несебър и на Корал, те са разбира се от грабителите!А розовите приказки, са за пред избори и за оправдаване на милионите.
30
0
 
4
 
! Отговори
Osiris1001 преди 11 години
Елате при нас да се любувате на бетона по морето и на празните хотели в Банско! Ако не ви оберат то поне ще се напиете евтино!
29
0
 
3
 
! Отговори
Iv преди 11 години
КАКВО ПАК МУ БЕШЕ НА СТАРОТО ЛОГО? ТЪКМО НИ НАУЧИХА С НЕГО!!! ИЗИСКАНО И ИЗЧИСТЕНО, НА ФОНА НА ТАЯ ШАРЕНА ШЛЬОКАВИЦА, която освен всичко друго би била и супер скъпа за печат и бродерия предвид стоте си цвята. отврат, пак някой лапна пари за своята бездарност.
28
0
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 11 години
Картинката е доста футуристична малко пресилена ми се струва.
27
0
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 11 години
Това със водни боички ли е рисувано, много е добро къде мога и аз да се науча на това постмодерно изкуство ?!
26
0
 
2
 
! Отговори
Пръъъ преди 11 години
И без да са прахосвали държавни пари ръст щеше да има-изметта на Европа и Русия ще дойде на евтин,фалшив алкохол и китайски и турски сувенири и парцали!
25
0
 
1
 
! Отговори
Отвън преди 11 години
мбухахаха
24
1
 
1
 
! Отговори
Отвън преди 11 години
При положение, че съм го копувал навремето за за 98 000 паунда от един алкохолизиран бивш пилот, това мисля, че е прилична цена за продажба.Във Ванкувър има страхотни нощни вертепи, където гуляя да късно и се отдавам на перверзии които не мисля да споделям с *** като вас, за които е най-важно нощем след изморителния труд в някоя кюмурджийница, да се изтегнете до дебелата си хъркаща съпруга и да захъркате в тон.Впрочем как сте? Минахте ли границата от 300лв в заплатите?Позволявате ли си по някое парченце френско сирене Брю или наблягате още яко на сланината, лука и неизменната лютеница?
23
1
 
1
 
! Отговори
Отвън преди 11 години
Оказа се, че има и че са цели трима, но после се оказа, че напущат.И напуснаха - важното е да подшушнеш нещо в точното време, на точното място и на точният човек.Сега съм необеспокояван от нищо.Предполагам, че момчетата ще си намерят работа някъде по специалноста - двама са завършили Харвард, а третия Кембридж...В Лондон оставих два апарта пълни с *** от България, мишки пълзящи в калта по разни ферми за жълти пенита, но за мен е важно, че си плащат всяка седмица.Всъщнос, ако трябва да бъда по-точен апартаментите бяха 3, но аз продадох моя в който живеех на цена 320 000 паунда.При положение
22
0
 
1
 
! Отговори
до 20 преди 11 години
Пак ли ти бе,куку?!!! Рейса на лудите караш,май?!!!
21
0
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 11 години
Символите, които изникват като спомен у туристи, посетили България:- Бутилка водка- Заголена *** плът- Бира/скара- Чалга- Още водка
20
1
 
2
 
! Отговори
Българин преди 11 години
бранд, лого дестинация, ... няма такива думи в българския език.****О, неразумни и юроде ........Знаете го нали?
19
1
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 11 години
кич...
18
1
 
1
 
! Отговори
Отвън преди 11 години
Здравейте кукли!В момента съм в Британска Колумбия, ако въобще това нещо ви говори.Ширя се в 400 кв апартамент само по-топки, както се казва.В ръководното тяло съм на огромна корпорация, част от която е и бившата компания за която работих в Лондон.Тук съм нов - от 6 месеца и заплатата ми е първоначално 580 000 канадски долара годишно.Изтягам се до късно сутрин, после няколко телефонни обаждания до подчинените ми и след това ровене по нета за да си избера някоя по-шикозноспортна кола.Първото нещо което направих идвайки тук, беше да проуча има ли мои бивши сънародници работещи около мен.Оказа се
17
0
 
2
 
! Отговори
5 преди 11 години
Престъпни политици,мутри голи манекен-фолк-мутреси,бетон,въоражени грабежи...Това е РАЗПОЗНАВАЕМОТО лого на БЪЛГЪРИЯ.Да благодарим на ДС и СИК,и гравитиращите бандити към тях.И рекетиращи и убиващи лекари...
16
0
 
1
 
! Отговори
ХАРЕСВА МИ преди 11 години
На мен ми харесва! Стои много добре на рекламни продукти. Само ме учудва това, че планините са сини а не зелени!