19 352 нови автомобила продадени у нас през 2013

Отчита се спад от 0.3% в сравнение с 2012 г.
Обновена: 17 яну 2014 09:31 | 17 яну 2014 07:56,
19
19 352 нови автомобила продадени у нас през 2013
Снимка: архив, Булфото

През миналата година у нас са били продадени 19 352 нови автомобила, което е спад с 0,3 на сто в сравнение с 2012 година, когато са били продадени едва 67 автомобила в повече.

Само за декември 2013 г. у нас са били продадени над 2000 нови коли, сочат данни на Асоциацията на европейските автомобилни производители.

Пикът в търговията на автомобили у нас е бил през 2007 година, когато българите са купили над 55 хиляди нови коли, сочат данни на статистиката. Сегашното ниво на продадени автомобили /малко над 19 хиляди/ ни доближава до нивото на търговията с автомобили у нас преди 20 години, когато през 1992-93 г. са били продадени средно по около 19 500 нови коли.

От януари до декември м.г. на пазара на нови автомобили в ЕС са били продадени над 11 милиона и 850 хиляди нови коли, което обаче е спад в сравнение с предходната година от 1,7 на сто. През 2012 г. са били продадени малко над 12 милиона нови коли.

От страните членки на ЕС най-много автомобили през миналата година са продадени в Германия - над 3 милиона броя. Във Великобритания са продадени малко над 2 млн. броя автомобила, във Франция - около 1,8 млн. броя, в Италия - около 1,4 млн. броя, в Испания - около 700 хиляди, в Холандия - малко над 500 хиляди и др.

Най-значителен ръст в продажбата на нови коли през м.г. в рамките на ЕС е отбелязан в Естония - плюс 13 на сто. Следват Португалия - ръст от 11 на сто, Великобритания - ръст от 10,8 на сто, Полша и Унгария - ръст от около 6 на сто и др. Най-много се е свил пазарът на нови коли в Кипър - минус 35 на сто, в Холандия - минус 17 на сто, в Румъния - минус 13 на сто и др.

Страните, в които са продадени най-малко нови коли за 2013 г. са Кипър и Латвия - по около 10 хиляди. Като цяло продажбата на нови коли за миналата година бележи най-големия си спад от шест години насам и от 2003 г., когато Асоциацията на европейските производители на автомобили започва да води подобна статистика.

Автомобилната индустрия продължава да бъде от първостепенно значение за ЕС, където е концентрирано около 1/4 от световното производство на автомобили. В тази индустрия са ангажирани около 5 на сто от работещите европейци, като само в Германия делът на производството на автомобили достига около 20 на сто от цялата промишленост на страната, сочат данни на Асоциацията на европейските автомобилни производители, предаде БТА.
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


19
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
19
0
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 10 години
Българите нямали пари?! Разправяйте ги на баба ми - затова столицата е ПРЕПЪЛНЕНО С КОЛИ, на всеки човек се падат средно по 2 коли.
18
0
 
2
 
! Отговори
До 16 преди 10 години
Най-после един трезвомислещ човек тук! За жалост малко са такива като теб. В България все още най-важното нещо е да се правиш на тежкар и на много оборотен - и след това да се оплакваме, че нямаме пари. Дори и да нямаш пари да си смениш "сликовете" на колата, важното е да си газе и да демонстрираш на всички, каква кола караш. Смешна българска комплексарщина.
17
0
 
1
 
! Отговори
Банкеръ преди 10 години
От тази статистика трябва да бъдат извадени автомобилите закупени от държавата-линеики,лунуходи,пожарни и други.Също и такситата и тогава ситуацията става трагична във всеки град има представителства на всички марки.С продажби около 10 броя на година как се издържат не е ясно и не е моя работа бог да ги пази.
16
1
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 10 години
Да се похваля, че и аз съм в ИТ сектора с прилична заплата, но карам колело. И ми е кеф. От 2 години съм с колело из София и ми е супер забавно. Тази "зима" не съм го спирал. За мен скъпите и нови коли са пасив - защо да инвестирам в нещо, което за 2-3 години губи 50% от стойността си? Ако някога си взема кола ще е евтина втора употреба.
15
0
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 10 години
А какви са прогнозите за продажбите през 2014?
14
1
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 10 години
Мчета не се пенявите ами карайте яки гепени коли. Начи бентли у европа нема под 200 евра ама бригадата я кара тука на 40 евра начи с пренабиването и кат ше стане 60 евра и си готов. Така и с ферари ламбо и сички мерцедеси поршета и такива секакви. Да им на капиталистите у темната дупка тва е
13
2
 
5
 
! Отговори
Бо преди 10 години
Излиза, че в Германия се продават 8219 коли НА ДЕН, т.е в България за цяла година се продават толкова коли, колкото в Германия за няма и 3 дни - а сетете се кога ще ги стигнем?
12
1
 
17
 
! Отговори
Автотенекеджия преди 10 години
Бумът бил през 2007?! Ми то тогава беше бум във всичко и всички дружно надуваха балана като харчеха на зелено още неоткраднати пари от ЕС.
11
4
 
15
 
! Отговори
Chr преди 10 години
И аз купих нова кола през 2011г, но не съм в ИТ сектора и не съм ги крал със сигурност, а съм си ги изкарал с работа по 8-10часа на ден. Все си представях как някой я пиян, я некадърник ме отнася с цялото ми семейство в една кола, която е на 15-20 години и не остава нищо от нас. Та затова - нова кола да ми е мирна главата. Разни ЕСП-та, еърбеци и прочие, 5 звезди при удар. Да не дава Господ де, но се чувствам доста по-спокойно. Пък те парите са за това. Трябва да се мисли докато си жив и можеш.
10
1
 
20
 
! Отговори
кунчев преди 10 години
Само не са отбелязали, че от тия бройки сигурно половината са купени от министерски съвет, президентство и за нуждите на безбройните чиновници. За тях криза няма. А ИНАЧЕ ТОВА Е РЕАЛЕН ПОКАЗАТЕЛ затова до къде са ни довели с "мъдрото си управление" всичките гадове (политмафиоти-олигарси)
9
3
 
10
 
! Отговори
... преди 10 години
Съгласен съм с 8. И аз съм в ИТ и много приятели си взеха нови коли. Мен нещо ме е страх от шофирането тук, иначе и аз да съм си взел. От друга страна има много Дачии, Шкоди и т.н. за 15-20 000лв. по пътищата ни, а те не са толкова скъпи на изплащане (270-280лв. месечна вноска). Скъпите коли както каза 8 се внасят или са втора/крадена ръка.Като знам какво продават тук, ако имам кеш за нова с цена над 50К бих си я взел направо от Германия от завода. Хем и ще си направя пак екскурзия до там :)
8
5
 
20
 
! Отговори
до 3 преди 10 години
И защо мислиш, че крадем?! За твое сведение масово (в 90% от случаите) най-скъпите автомобили се внасят и изобщо не влизат в тази статистика! Това е статистика за масови нови автомобили и тук-таме някой по-скъп (над 90000лв.). ИТ специалист съм в международна компания и не виждам проблем при заплата около 5000лв. да си купя нов автомобил. Пък ти ме наричай крадец. Крадците, приятел, изобщо не си декларират скъпите коли като закупени нови такива...
7
0
 
18
 
! Отговори
Проблем? преди 10 години
Причините за това са много: 1. Лоши пътища и следователно няма нужда от нови коли 2. Високи данъци на новите коли и малки за старите 3. Измамите на вносителите- пр. закупих МПС от Мото Пфое, Форд Фиеста, после я продадох в Германия и изведнъж се оказа че тази фиеста е била предназначена за азиатския пазар и трябва допълнително разрешение за да се управлява в Германия. 4. Виновна е не само икономическата среда но и цялостната политика в БГ....политика движена не от логика, а от далаверите...
6
4
 
18
 
! Отговори
Анонимен преди 10 години
Ами всеки си решава къде ще си вложи парите - в бизнес, имоти, престиж или да ги хвърли на улицата във вид на движещ се метал. the choice is yours.
5
2
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 10 години
Не по-малко виновно е и качеството на гаранционното овслужване
4
2
 
40
 
! Отговори
Един луд преди 10 години
Как да ги купуват хората? Едно на ръка, че хич не е малка инвестицията, второ като си купиш нов автомобил и ставаш на мига дойна крава- вземи тоя данък, я пляс и тая гражданска, ама то трябва и Каско, ела в сервиза за смяна на консумативи- отидоха между 500-1000 лева, и накрая карай по мизерните улици, на всичко отгоре не се знае дали там няма поредният пиян/надрусан да те отнесе, а милите съседи ще ти надерат колицата- ей така за спорта! Хайде няма нужда....
3
5
 
10
 
! Отговори
varg преди 10 години
Това показва,че крадете със същите темпове колкото и преди 1 година.
2
3
 
24
 
! Отговори
консуматорче преди 10 години
Явно нещата не вървят добре наистина, щом от 2007 насам това е най-лошата година за този бранш. Ама както и да го погледнеш - хората с възможности бягат, хората без - няма и да помислят за нова кола. Тази държава върви по дяволите, всеки сектор на икономиката запада поради това, че българите емигрираме на запад и като не се харчат пари тук нищо няма да се развие. Ама така е, да са му мислили като съсипаха всичко...
1
2
 
9
 
! Отговори
Неволен преди 10 години
Т.е. в Германия с продават средно по 8200 автомобила на ден? Уау!