Екотаксите няма да се отразят на продажбите на нови коли

Не можем да се освободим от старите употребявани автомобили
12 апр 2016 11:07,
32
Екотаксите няма да се отразят на продажбите на нови коли
Снимка: архив Reuters

Ръстът при продажбите на нови и употребявани автомобили достига 10% през последните 2-3 години. Намалението на "екотаксите" при закупуване на нови автомобили и увеличението на тези за превозни средства над 5 години няма да промени решението на гражданите дали да си купят нов или употребяван автомобил. Това каза Цветелина Цанева от Асоциацията на вносителите на автомобили в предаването "Бизнес старт" пo Bloomberg TV Bulgaria.

По думите й според статистика на пътна полиция над 60% от автомобили са на възраст над 20 години.

"Държавата продължава да се пълни и не може да се освободи от употребяваните стари автомобили", смята Цанева.

Някои държави, производители на автомобили, като Германия и Румъния предоставят немалък финансов стимул за покупка на нов автомобил, докато в България не съществуват такива мерки. За да има ефект промяната на продуктовата такса, трябва да се заложат мерки в данъчната политика. Формулата за плащане на данъци трябва да бъде обърната, коментира още тя.

"Екологичните стандарти в Европа трябва да бъдат един от основните критерии при определянето на коефицента за плащане на данъци. Формулата вече е остаряла и отново е в полза на по-старите автомобили", каза още тя.

 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


32
Още по темата: нови колиекотакси
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
31
0
 
0
 
! Отговори
Damba преди 8 години
Nai-varvejnite sa bulgarskite karuci - limuzini "BAN, Kyia model"
30
1
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
Сега май дизелите станаха по-екологично чисти в сравнение с бензиновите двигатели. Според Евро 6 стандарта нормите са (грама на километър)За какво / Дизел / БензинВъглероден двуокис / 0.5 / 1.0Прахови частици - еднаквиПовече при дизелите са азотните оксиди, но в сравнение с предишните Евро стандарти, те са почти изравнени с бензиновите. При бензиновите има други вредни емисии, които са в повече в сравнение с дизелите.
29
4
 
0
 
! Отговори
Cam преди 8 години
Starite automobili v galeriite na izostavenite mini v rodopite:-):-):-):-) lesno i prosto e.:-):-):-):-) i bez drugo tam ima ogromna mreja ot prazni tuneli...:-):-):-):-)
28
0
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
Сегащният данък МПС е правен във времена, когато нямаше компютри и почти всичко се смяташе на ръка. С други думи данък МПС е безкрайно остарял. Примерно сега може в всяка година остаряване на колата, данъка да се мени. Изобщо не е едно и също кола на 6 години и кола на 14 години, а те сега имат еднакъв данък. Същата работа и с диапазоните на данъка според мощността на колата. Не е особено сложно сега да се сложи една формула, която да отчита в подробности характеристиките на колата.
27
0
 
2
 
! Отговори
За какво плащаме? преди 8 години
Втори, пътен данък според тежестта на колата, примерно максималната тежина делено на 20 да е данъка в лева. Кола тежаща тон и половина има 75 лева данък. Третият данък, екологичен данък, да се налага според ЕВРО стандарта и мощността на колата. Примерно за ЕВРО 6 - без данък. Евро 5 по 5 ст. за всеки KW (100 к.с./74 KW/ - 3.70 лева) Евро 4 по 10 ст. за всеки KW и т.н. и за коли с катализатор без ЕВРО стандарт по 1.60 лева на KW и за коли без катализатор по 3.20 лева на KW (100 к.с. - 118 лева).
26
0
 
2
 
! Отговори
За какво плащаме? преди 8 години
И последно данъкът определен според възрастта и мощността на колата се намалява при наличието на катализатор или ЕВРО някое си. Какво общо има намалението на данък по екологични причини с неясно по каква причина формирания данък?! Не е ли по-добре да си има отделни данъци. Примерно: данък собственост на МПС, примерно половин процент от стойността на колата - за една кола оценена от застраховател на 5000 лева, данъка е 25 лева. Втори данък, да го наречем пътен данък, според тежеста на колата
25
0
 
2
 
! Отговори
За какво плащаме? преди 8 години
Размера на данъка зависи от годините на колата, до 5 години едно, над 5 до 14 години е по-евтино, над 14 години е най-малко. Това прилича малко на данък според стойността на колата, но само прилича, а всъщност не е такъв и е за неясно какво.Сякаш всички коли са от един и същи модел неизменен през вековете.Данъкът зависи и от мощността на колата.Това пък с какво е свързано, ей богу, не знам.Не се отразява за мястото заемано при паркиране.Не се отразява на рушенето на пътя при движение. Какво е?
24
0
 
2
 
! Отговори
За какво плащаме? преди 8 години
Сега не е ясно за какво плащаме с този данък МПС, чиито резмер за леките коли зависи донякъде от годините на колата, зависи от мощността, зависи от решението на конкретния общински съвет, какъв да е данъка според мощността, като за така изчисления данък се правят отстъпки според за наличието на катализатор или ако изпълнява изискванията на някой от евростандартите. При товарните автомобили, а те са много, данъка зависи от други неща. Та за какво плащаме според вас?
23
2
 
4
 
! Отговори
sofeto преди 8 години
Нова кола само със самото излизане от портала на автокъщата губи30-40%. Който може да си го позволи, добреее!
22
0
 
3
 
! Отговори
До 18 gtf преди 8 години
Не си прав. Реално всяко нещо е разход. Купуваш си жилище, за да живееш в него - ето ти го разход, точно както е с колата. Разбира се трябва да се преодолее първобитното мислене, че може и без кола. Нова кола - стара кола. Очевидно, че избора е според възможностите, а те в масовия случай са доста слаби, т.е. избора е между стара кола и още по-стара кола.
21
2
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
Нова кола каквато искаш, да, ама един друг път. Не можеш да си купиш нова кола с оборудването, което искаш. За да стане това, първо трябва да платиш доста повече, примерно още около 10-20% от стойността на подобна кола на склад и разбира се да чакаш месеци, години, ... Затова хората купуват каквото има на склад, а дилърите после казват - ето това се търси, затова ги поръчваме такива, а не с друго оборудване. Питаш защо няма GPS за навигация. Отговарят ти: не се търсело и ти си я купуваш без GPS.
20
0
 
0
 
! Отговори
Крум преди 8 години
Задавам един въпрос:Ако имам финанси да си купя нова кола според вас бих ли си купил нещо n-та употреба?Чакам отговор!
19
0
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
Една нова кола си има своите разходи, които никак не са малко. Примерно кола за около 60000 лева, веднага ти трупа още около 3000 лева всякакви плащания покрай регистрацията, най-вече Каско и ГО. После доста години години плащаш около 2500 лева за застраховки. Отделно за да й важи гаранцията, трябва да си платиш на две години за смяна на масла, филтри и т.н., за което плащаш около 550-600 лева. За нова кола си трябват и нови гуми,ако си я купил с летни,купуваш и хубави зимни гуми може и с джанти
18
1
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
Няма нови коли за вас. Нови коли се купуваха преди 1989-та година, сега ще купувате само стари коли. Един познат си поръча преди година и половина нова кола, каквато нямаха на склад и сега още я чака. Така, че чакането си го има и сега. Преди 1989-та можеше за нула време да си купиш Трабант, Вартбург или Застава, но за Лада се чакаше доста. Сега ако имаш пари можеш да "избираш" само между поръчаните от дилъра автомобили с екстри, които обикновено не искаш, а ги няма тези екстри, които искаш.
17
2
 
3
 
! Отговори
gtf преди 8 години
Нямам нищо против да имам нов автомобил, но да инвестираш 30-40 хил. лева в нещо, което ти е само разход, наистина трябва да си доста богат..
16
5
 
4
 
! Отговори
Помнещ преди 8 години
И да не забравяме, че през 1990 година СДС ни обещаваха, че до 10 години средния българин ще може да си купува нова кола с три средни месечни заплати ..... Гласувайте пак за СДС .... Те обещават.... обещават .... обещават ... тяхната ....
15
0
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
Данъкът не трябва да зависи от евронормата. Сега е някаква мешавица - в един данък са вкарани три данъка и резултатът е едно голямо нищо. В сегашният данък МПС е вкран и данък собственост на МПС, който трябва да нараства с цената на колата, в същия данък е вкаран и пътен данък МПС, който зависи от други работи и пак в същия данък се правят отстъпки от предишните два, според екологичността на колата. Истината е, че това са си три отделни данъка и от съчетаването им в един, се губи смисъла им.
14
0
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
Ще се освободим от старите возила като политиците спрат да крадат, а работодателите спрат да дават подаяния. Дотогава може да се освободят от екотакси колите до 10 години, които са си направо "нови" за Българина.Пак е по-добре кола 2005г с Евро3/4 от колкото кола 1993 с Евро0/1
13
3
 
11
 
! Отговори
ABC преди 8 години
Цените на най- достъпните нови автомобили са около 20 хиляди лева. Като се замисли човек това са нищо пари за хора с 400 лева заплата (ако изобщо имат 4абота).
12
0
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
Нещо много важно се забравя - за произвеждането на 1 нова кола се изразходват доста ресурси, което замърсява околната среда, така че изобщо не съм сигурен кое е по-екологично и щадящо за природата.