Благотворителността в България вече не е на парче

Над 700 DMS кампании са проведени, събрани са 7 млн.
22 юни 2017 13:00, Екип на Bloomberg
3
Благотворителността в България вече не е на парче
Снимка: Bloomberg TV Bulgaria

Благотворителността на бизнеса в България е планирана и целенасочена, а единният дарителски номер DMS е успешен дарителски механизъм, който се утвърди в България. Той позволява лесно да се дари, без много усилия. Това каза Яна Рупева, директор "Дарителски програми" BCause, в ефира на Bloomberg TV Bulgaria.

"За 10 години успяхме да изградим такъв тип процедури, за да изградим доверие и на хората е ясно, че когато една кампания е в DMS, то тя е проверена и хората, мисля, че са по-спокойни", каза тя.

"Идеята на екипа на фондация BCause и на екипа на Български дарителски форум бе да създаде механизъм, който да позволява на индивидуалните дарители да имат по-лесен дарителски достъп до каузи, които да засягат различни сфери на обществения живот. За съжаление, поради структурата на нашето здравеопазване е факт, че доминират каузите за лечение, но не бих казала, че доминират по отношение на набраните през годините средства".

Единният дарителски номер DMS навършва 10 години и за този период от време кампанията събира над 7 млн. лв. от изпратени над 7,5 млн. дарителски SMS-а, като са представени над 700 кампании, за които са събрани средства.

В последните години бизнесът не действа адхок на появили се внезапно нужди, а благотворителността е по-планирана и интегрирана в дейността на самите компании, подчерта събеседничката.

"Компаниите трябва да имат лице. Даряването не е самоцел, а се отплаща и ако обществото не може да разпознае компанията, то това е разпилян ресурс. Компаниите вече търсят неправителствените организации за дарителски кампании, като свой естествен партньор. Образованието за деца се налага като топ-кауза", прогнозира Рупева.

Какъв е дарителският модел, който компаниите успяха да наложат през последните години? Нуждаят ли се компаниите от мотивация или е въпрос на избор на правилните компании? За какво най-често дарява бизнеса? Какво представляват дарителските корпоративни комитети? 

Повече можете да видите на Bloomberg TV Bulgaria


3
Още от
Напиши коментар Коментари
3
0
 
0
 
! Отговори
Иван Пешев преди 7 месеца
Над 60% от DMS отива за съответния оператор като не забравяйте и че тази дама на снимката трябва да папка и тя прибира твърдо процент и за надарения я има 10% я не
2
1
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 7 месеца
От над 7,5 млн. дарителски SMS са събрани

7 млн. лв. !!!

Ясно, някой е гепил доста пари, спирам да пращам DMS
1
3
 
1
 
! Отговори
Николай преди 7 месеца
Да, това е положителна кампания! След като разните му фондации са превърнати в перачници, това е един от най-добрите начини да се помага на крайно нуждаещи се хора и на пострадали от бедствия. Вчера получих благодарствен SMS от DMS кампанията за редовно участие. Нищо не ни коства да заделяме/добавяме по левче към сметките си, щом е за благородна кауза! Незнам обаче дали мобилните оператори са съпричастни към това?! Силно се надявам!