Рестарт на концесията за летище София до два месеца

Управляващите все още имат идея за авансово плащане
Обновена: 13 сеп 2017 21:51 | 13 сеп 2017 21:49, Надежда Бочева
6
Рестарт на концесията за летище София до два месеца
Снимка: архив Reuters

 Концесията на Летище София може да бъде рестартирана до месец и половина - два, заяви транспортният министър Ивайло Московски на столичния аеропорт пред медии. Летището отбелязва днес 80 години от създаването си.

„В момента водим преговори с трите банки, които искаме да окажат съдействие за анализите и процедурата по концесиониране – Световната банка, Европейската инвестиционна банка и Европейската банка за възстановяване и развитие. В момента, в който приключим преговорите, ще обявим процедурата“, заяви министърът.

От коментара стана ясно, че ще бъде коригирано авансовото плащане, за което управляващите настояват, с цел средствата да бъдат насочени към оздравяването на БДЖ. Ще има промяна предвид разрешената от ЕК държавна помощ за БДЖ (в размер на 224 млн. лева – бел. авт.), заяви министърът.

Пред официалните гости на събитието той увери, че темите концесия и публично-частно партньорство не създават рискове за летището, тъй като собствеността остава държавна.

На събитието кметът на София Йорданка Фандъкова посочи, че благодарение и на ръста на полетите към столицата за първите осем месеца на годината градът отбелязва 19% ръст на туристите и 24% ръст на нощувките. Пътниците, които минават през метростанцията на летището, са се удвоили до 6000-8000 на ден. Кметът допълни, че София е в първата десетка на европейските дестинации с най-голям ръст на туристите.

Ивайло Московски заяви, че районът около летището се превръща в привлекателна бизнес територия. Той отбеляза, че летището е само на около 2 км от гара Подуяне. После уточни, че в момента не се проектира връзка, но тя може да се осъществи сравнително бързо.

Той допълни, че Летище София се подготвя за европредседателството на България и се предприемат необходимите мерки, свързани с логистиката. Изпълнителният директор на аеропорта Владимир Рапонджиев увери, че летището ще се справи с това предизвикателство.

За първите осем месеца на годината през летището са преминали над 4,3 млн. души, което е увеличение от 41% спрямо същия период на миналата година.

През август летището е посрещнало с 33% повече пътници или общо 615 544. През същия месец се увеличават и туристическите чартъри - повече от два пъти спрямо същия месец на 2016 г. Най-предпочитани дестинации в разгара на лятото бяха Гърция, Турция и Испания.

Общо 5 260 самолета са били обслужени на летище София през август 2017 г. или с близо 14 на сто повече от предходната година. Увеличение от 21 на сто има и при вътрешните линии до Варна и Бургас.

През август на летище София са обработени общо 1 601 тона товарни и пощенски пратки, от които 59 на сто са превозени с товарни самолети и 41 на сто - с пътнически.

За рождена дата на летище София се приема 16 септември 1937 г. с издаването на Указ на цар Борис III, но полети са се изпълнявали още от началото на 30-те години. Първата редовна въздушна линия София-Бургас е открита на 29 юни 1947 г. и е осъществена със самолет Юнкерс Ju 52. Първият полет, който днес се изпълнява за половин час, тогава е изпълнен два часа.

Още новини за България четете в Investor.bg

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


6
Още по темата: летище Софияконцесия
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
6
0
 
1
 
! Отговори
PILOT преди 6 години
Оставка крадливи !!!До кога ще си мълчим , всички на улицата и долу !!!
5
0
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Защо печелившо предприятие трябва да се дава на концесия!!! Защо непрекъснато обогатяваме чужди държави, които ни считат за недостойни за своето "общество", жива гавра (Холандия за България в Шенген).Ами, много просто!) Щом отменяме изтекла процедура за закупуване на самолети, за да купим такива от държава, която със своите самолети ни избиваше през 1943-44 година, дори и Бимбинистан ще се гаври с нас. Държава без достоинство. След 10 дни празнуваме юбилей на НЕЗАВИСИМОСТТА СИ. С див лобизъм!
4
0
 
2
 
! Отговори
Камен преди 6 години
Дано се избере внимателно концесионера а не се хариже и летище София на Пеевски. Но наливането на парите в БДЖ си е чиста загуба, нищо няма да се оздрави!
3
0
 
12
 
! Отговори
Възмутен преди 6 години
Това е обект от национално значение и е свързан с националната сигурност. Отдаването на концесия е предателство на народа и поредното обирджийство. Държавата следва да е добър стопанин и да остави печалбите в бюджета. Приказките, че парите ще отидат в БДЖ са прах в очите, има много други начини да се финансират други структури с национални или евро пари.
2
0
 
10
 
! Отговори
до ББ преди 6 години
Е, господа управляващи, колко дълго се опитвахте да откраднете и тези пари... и сега сте на финалната права. Като се увеличават пътниците и има потенциал защо ще го отдавате на частник? Ще увеличи заплатите, ще запази персонала ли???
1
0
 
10
 
! Отговори
Калина преди 6 години
Добре, де. Нали този черничък човечец ни обясняваше, че концесията на летището се налагаше, за да се оздрави БДЖ-то.Сега какво точно налага тази концесия?На мен ми е ясно какво! Ама само ги подсещам да послъгват по-качествено, че и да лъжат добре вече се омързеливиха.Макар че, защо не - ние, овцете си ги търпим и така.

Спонсорирани публикации