Силният коз на Европа срещу митата на Тръмп

Потребителите придават голяма стойност на националните марки
8
Силният коз на Европа срещу митата на Тръмп
Снимка: Bloomberg

Търговската война между САЩ и Китай вече забави растежа в експортно ориентираните европейски икономики, включително в най-голямата - германската, въпреки че никоя от тях все още не е обект на наказателни мита.

Въпреки това купувачите на едро на европейски продукти би трябвало да са по-оптимистични по отношение на сключването на сделки - потребителите придават голяма стойност на националните марки на Германия, Италия и Франция, като това може да компенсира всяко увеличение на цените, причинено от мита, пише в свой анализ за Bloomberg Леонид Бершидски.

Досега търговските войни на президента на САЩ Доналд Тръмп до голяма степен пощадиха Европа и германският износ не отчете значителен спад.

Германската икономика обаче вече забави растежа си, отчасти заради опасенията на търговските ѝ партньори за бъдещо увеличение на митата, което намали заводските поръчки. Според множество прогнози притесненията са оправдани, тъй като очакванията са за значително намаляване на търсенето, ако търговската война се разпространи в Европа.

Моделите, използвани за прогнозиране на влиянието от търговските войни, имат предвид множество данни за това как търсенето в различни сектори ще реагира на повишението на цените. В повечето случаи обаче те игнорират фактора „стойност на марката“ на държавата производител.

Има сравнително малко изследвания за влиянието на страната производител върху потребителските нагласи. Академично проучване обаче показва, че потребителите са склонни да платят повече за един и същ продукт, ако страната, от която той идва, е известна с качеството си в определен сектор. И когато става въпрос за такива разбирания, то западноевропейските страни се справят блестящо.

Изследване, публикувано тази седмица от YouGov и Cambridge Globalism Project, показва, че в 23-те страни, в които проучването е проведено, етикетът „произведено в Германия“ има най-голяма тежест сред потребители. Страни като Италия, Великобритания и Франция също се представят добре по отношение на предпочитанията на клиентите.

В САЩ, страната, която изглежда най-вероятно да увеличи митата върху европейските стоки, американските продукти са най-популярни, но са следвани от произведените в Германия. Стоките от Франция и Италия също се радват на популярност.

Трудната част, разбира се, е установяването на тези възприятия за отделните страни. Ще са необходими детайлни изследвания на специфични продукти, за да се разбере до каква степен германските, италиански и френски производители са предпазени от натиска на митата.

Друг важен извод от изследването на YouGov е, че европейските продукти са значително по-популярни в развиващите се страни, отколкото в САЩ.

В свят на търговски войни ценовата конкуренция става все по-трудна за прогнозиране. Това увеличава значението на качеството, както и на корпоративните и националните марки, които служат като гаранция за потребителите.

Междувременно в сряда вечерта стана ясно, че САЩ ще наложат мита върху стоки на Европейския съюз след победата в Световната търговска организация (СТО). Митата ще влязат в сила на 18 октомври, като те ще са в размер на 10% върху самолети от ЕС и от 25% върху земеделски и други стоки.

Двете страни планират да проведат среща за търговски преговори на 14 октомври.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


8
Още по темата: митаСАЩЕвропа
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
8
3
 
2
 
! Отговори
Анонимен 7 преди 4 години
ЕС е смешен. Силния коз беше Грета. Но нещо не мина номера. Може би ЕС щеше да има шанс ако беше направила речта си на фона на торбалан кючек
7
7
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
До 5Русия нищо не прилага, те са като България само 30 пъти по големи. Руснаците копат и продават, това произвеждат
6
3
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Произввдено в Германия напоследък означава, сфлобено в Германия с китайски части. Няма нищо качествено вече в това. Дори скъпи утвърдени марки започнаха да пробутват истински ***. Това че клиента плаща скупо вече не е гаранция за качество, както беше преди 20 години. За съжаление вече всяко нещо се купува с много четене и мислене, иначе човек рискува да се прецака жестоко.
5
10
 
5
 
! Отговори
Sichtpunkt преди 4 години
Спасението за Европа е: широко отваряне на търговските врати за Китай , Русия , Индия и САЩ ще останат изолираниТи па, русофиле, Китай и Русия прилагат хватката на "дългосрочно задушаване" т.ест. строят обекти, отпускат заеми (в чужди държави), които заеми не е ясно дали са им необходими. И по този начин, заробват тези държави с години. Русия ще строи АЕЦ в Африка?? Слънце бол, те АЕЦ ще строят вместо фотоволтаични централи???
4
11
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
и тук свободни съчинения...глупости на търкалета...САщ диктува играта, наречена световна икономика! Е на Рашки, еврогейове идруги може да не им харесва това, но тва е международното положение!
3
6
 
8
 
! Отговори
Sichtpunkt преди 4 години
Казал съм и пак ще кажа! Силна и конкурентна икономика се прави с действащи пазарни механизми, водещи до създаването на реален продукт или услуга. В случая налагането на мита, води до ВРЕМЕННО повишаване на приходите в американската хазна, но в дългосрочен план това ще доведе до рецесия.Това което прави Тръмп, той го може най - добре - икономически еквилибристики. От нищо да даде на "великите" американци нещо....
2
9
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Спасението за Европа е: широко отваряне на търговските врати за Китай , Русия , Индия и САЩ ще останат изолирани
1
13
 
0
 
! Отговори
Эврапэйскый Союз преди 4 години
статия пълна пропаганда, кои са Европейските Епъл, Майкрософт, Дел, Амазон, Гугъл и т.н. и т.н. фалирала територия без никаква индустрия от 21 век, вика купувайте националното, това е лоша шега!!