Без Шенген всеки час престой на БГ камион струва 10 евро

Загубите за транспортния бранш са 100 млн. евро годишно
35
Без Шенген всеки час престой на БГ камион струва 10 евро
Снимка: БГНЕС

Транспортният бизнес е най-засегнатият от решението България да не бъде част от Шенген. Това заяви пред БНТ изпълнителният директор на Съюза на международните превозвачи Йордан Арабаджиев. Изтъкна, че от бранша са били умерени песимисти преди окончателното решение.

Направихме анализ какво би струвало това на българския транспортен бизнес. На граничния пункт Русе-Гюргево изчакването на 7 декември е 40 часа. На Видин-Калафат се чака между 8 и 15 часа. Всеки един час престой на камион на граничен пункт струва на нашия превозвач 10 евро.

По думите му дневно 1200 и 1500 камиона излизат от тези граници, като загубите се изчисляват на над 100 млн. евро годишно.

Арабаджиев каза още, че нашите политици е крайно време да преценят кое е важно за бизнеса.

Считаме, че Шенген и еврозоната са от ключово значение за България и нашите политици, вместо да търсят 2-3% на следващите избори, да седнат и да се разберат.

За нас Шенген е дежа вю заради мобилния пакет. Случващото се в Брюксел почива на определени стратегии. Без лобизъм не става, каза Арабаджиев.

Той допълни, че трява да се работи за националния интерес.

За решението на Нидерландия да наложи вето на приемането на България в Шенген Арабаджиев смята, че ключово е пристанището в Ротердам, най-голямото европейско пристанище и където минава половината от стокооборота на Нидерландия. Над 30 000 кораба, над 250 000 речни кораба по Рейн. Всичко, което влиза в Европа, минава оттам.
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


35
Още по темата: Шенген
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
10
3
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
С Шенген без шенген, на границата чакаш 3-4 часа, защото имаш един увяхнал мост ...
9
10
 
4
 
! Отговори
! преди 1 година
Благодарение на ГЕРБ го докарахме до това унижение. Пак гласувайте за тях!
8
8
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Досега бяхме ли в Шенген бе? Какви "ЗАГУБИ"? Какви загуби имат от нещо, което никога не са имали?И аз имам загуба от 10 милиона, понеже си купих билети за лотария и не спечелих!
7
4
 
9
 
! Отговори
Марк Рюте преди 1 година
България е новата колония на Европа! Ще ползвате валутата на колонизатора и ще плащате неговите дългове, но няма да припарвате до метрополията! Джагали и тарамбуки да, българи - не!
6
3
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Сми като ви струва толкова паркирайте камионите пред посолствата на Нидерландия и Австрия , бойкотирайте им бензиностанциите . Иначе за най малкото изкарвате камионните на Цариградско , а сега се свивате и ревете като обидена мома
5
3
 
6
 
! Отговори
Какво се правят преди 1 година
тия, че работят на загуба? Тяхната сметка винаги излиза, дали ще съдерат заплатата на шофьора или ще прибавят сумата към стойността на превозваната стока - все тая. "Загубите за бизнеса" ги плащаме ние.
4
3
 
5
 
! Отговори
Правете сметка преди 1 година
Щом надницата на шоферо плюс наема на камиона са 10 евро на час за какво ограбване на труда говорим
3
4
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Допреди няколко дена не струваше ли толкова пак ? Не им пречеше. Сега вече стана проблем така ли ?
2
4
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Ся пък тва ли измислихте ?
1
2
 
10
 
! Отговори
Пепи преди 1 година
Еми значи има и печеливши. Ко да ги праим митничарите ако няма граници?:) Трябва даработят, пък те не знаят как.

Спонсорирани публикации