Революция! Джантата и спирачния диск в гумата

Цялата конструкция на Continental е направена от алуминий
21 авг 2017 15:45, Красимир Ангелов
27
Революция! Джантата и спирачния диск в гумата
Снимкa: Continental

Производителят на автомобилни гуми Continental представи проект на напълно нова конструкция, която обединява джантата и спирачния диск в едно. Така ще бъде повишена ефективността при спиране, като в същото време ще опрости значително самия механизъм.

За целта в Continental са разработили напълно нов вид джанта. Тя се състои от 3 отделни части, като главната е звездообразна сърцевина, на чиято вътрешна част е закрепен кръглият спирачен диск. Самата гума се поставя отвън. Така спирачките захващат диска не отвън, както бе досега, а отвътре.

Революция! Джантата и спирачния диск в гумата
Снимкa: Continental

Цялата конструкция е направена от алуминий, което води до по-ниско тегло и съответно до по-голяма ефективност при спирането. Освен това се повишава и комфортът в автомобила при спиране, като в същото време обслужването и ремонтът на цялата система са по-лесни.

Друг плюс на новата идея на Continental е повишаване на ефективността на работата на системата за рекуперация на кинетичната енергия. Това се счита за едно от най-важните предимства на технологията, която на първо време трябва да бъде използвана при електромобили с компактни или средни размери.

Още новини от света на автомобилите четете в AutoMedia.bg


27
Още по темата: Continentalавтомобилни гуми
Още от
Напиши коментар Коментари
19
0
 
1
 
! Отговори
Шоп преди 5 месеца
Глупости на търкалета.
Изобретение на инженер-***.

Как се повишава комфортът в автомкбила при спиране?
18
6
 
6
 
! Отговори
Trolland Dump преди 5 месеца
Нищо интересно не виждам, освен че диаметър на спирачния диск е увеличен до максимум... тоест - повече, отколкото позволява обикновен спирачен апарат.

Зa сметка на това виждам поне десет потенциални проблема, които оскъпяват неимоверно "изобретението"... може би ще има приложение в супер-колите. За обикновените е просто излишно и скъпо.
17
3
 
5
 
! Отговори
Миял преди 5 месеца
До Да бе--12;
Друго си е ако го бяха "измислили" руснаците!
16
1
 
6
 
! Отговори
гуню неподкупния преди 5 месеца
а като минеш през дупка и окривиш джанта
15
2
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 5 месеца
слагането на вериги ще е интересно занимание
14
2
 
7
 
! Отговори
Грую преди 5 месеца
До 11,
не само това, ами като се набиеш в някоя дупка - сменяш и дискове+накладки :)
13
1
 
6
 
! Отговори
ХМ преди 5 месеца
Първия проект за гума,двигател,спирачка,генератор, дето си спомням е от 50-те години.
За автомобилната индустрия, проекти надминали времето си колкото искаш.
Въпроса е ,че всичко иска да премине тестове за да се докаже на практика.
12
0
 
3
 
! Отговори
диоген-мислителя преди 5 месеца
абе континентал, днес мисленето особенно те затруднява
11
3
 
28
 
! Отговори
Анонимен преди 5 месеца
След 3 години употреба трябва да се смени не само гумата, но и джантата. И цялата спирачна система. Сигурно е добра иея, ако парите не са проблем...
10
3
 
26
 
! Отговори
Анонимен преди 5 месеца
Човек да се чуди как с толкова умни инжинери които се изказват в коментарите под подобни статии, България не е водеща технологична сила...
9
2
 
15
 
! Отговори
Анонимен преди 5 месеца
Като ти загрее диска - пукаш гума - гениално
8
1
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 5 месеца
Убягва ми смисъла тука. Единствената разлика, че ще дисковете не са хванати на главините, а на джантите.
Досега гледахме височина на джанта, ширина, изнасяне, а от сега вече и дали ще ти пасне на колата.
Освен това накладките от вътре ще имат по-малка допирна площ с дисковете, отколкото ако са отвън - дъгата е по-къса.
7
4
 
6
 
! Отговори
хаха преди 5 месеца
....спирачките не захващали само отвън диска а вече и отвътре

Ххахха! Смешко дето си написал или превел материала" Спирачките винъги са били и отвън и отвътре на диска!

Пфу ! Смешници!
6
0
 
30
 
! Отговори
Анонимен преди 5 месеца
Те родните монтьори (хамали) от много разбиране се налага да ходим от един на втори, трети и всеки плюе по-предния и така безкрай а проблема не се знае какъв е ! РАЗБИРАЧИ СА
5
0
 
2
 
! Отговори
Друг шофер преди 5 месеца
До шофер

Става: чавета на най-си феродо - нема спиране!
4
3
 
22
 
! Отговори
Пепи преди 5 месеца
Как така се повишава комфорта при спиране???? С кое точно алуминиевата джанта повишава комфорта при спиране.

Да не говориме че по здраво от винкело нема.Железните джанти са си железни.
3
4
 
4
 
! Отговори
Разбирач 1 преди 5 месеца
Разбира се, че е лоша идея, отвътре сцеплението ще е на много по-малка площ.
2
2
 
29
 
! Отговори
шофер преди 5 месеца
А какво става ако джантата се спраска в дупка и разпадне???!!
1
2
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 5 месеца
Революция си е - думата много тежи /за разбиращите/