Стотачка за смяна на гуми пред офиса. Инак – на опашка от ранина!

Гумаджия: Мераклии за поизносени и евтини галоши има, но малко
16 ное 2018 18:12, Златко Желев
58
Стотачка за смяна на гуми пред офиса. Инак – на опашка от ранина!
Снимка: архив, Булфото

Трета седмица се извиват опашки пред гумаджийниците. Уплашени от идващото лошо време, по-закъснелите шофьори се тълпят още преди сервизите да са отворили врати, за да минат по-бързо.

Красимир от най-големия квартал на София - "Люлин", е бил предвидлив и се наредил от 7:00 часа пред един от сервизите в 8-а част на жилищния комплекс. Ще даде около 220 лева за четири китайски, но пък нови 14-цолови гуми.

Следващият по големина диаметър е с 40 лева по-скъп, а за 16 цола гумите стъпват на 80 лева на брой.

Още по темата

Ако искате реномирана марка, ще трябва да се бръкнете по-дълбоко в джоба. Тук цените започват от 340 лева за четири гуми 14 цола, и  до 600 лева за 16-ките.

"Мераклии за поизносени и евтини галоши има, но все по-малко", разказва пред "Монитор" собственикът на центъра Антон Церов.

"Търсят евтино, но ново. Препоръчваме им да ги карат основно градско, а да не се пускат към Витоша. Иначе задължително им продавам с отстъпка вериги", казва Церов.

Иначе подмяната на летните със зимни е поне 20 лева за нисък цолаж и без кривини по джантите и се увеличава с 2 лева на цол.

Онлайн търговията на гуми също се развива добре. По-съобразителните поръчват с отстъпка от специализирани сайтове. Там цените са по-тънки с 10 до 30%, но цената е без монтаж. При покупка от разстояние е добре да се информираме за година на производство и индексите за скорост и натоварване. При покупка втора ръка обаче няма никаква гаранция при какви условия са съхранявани и как са използвани.

Мобилните сервизи вече също не са новост в големите градове. Срещу 60 - 100 лева монтажът и балансът стават на паркинга пред блока, или пред офиса, където работите.

Барзането за смяната на летните със зимни гуми е заради започналата вчера акция "Зима". При нея, ако те спипат катаджиите с летните гуми, глобата е 50 лева. Толкова ще се бръкнете, ако сте със зимни, но грайферът им е под 4 милиметра, каквото е изискването на закона.

Правилното съхранение на летните гуми също е от значение. Сервизите вече масово предлагат и хотел за гуми. Удължаването на експлоатационния им живот се постига, като ги предпазвате срещу влага, химикали и ултравиолетови лъчи, съветват експерти.

Цената да наемете "стая" за гумите ви за един сезон ще ви струва между 40 и 60 лева на сезон.


58
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
52
0
 
1
 
! Отговори
водач на МПС преди 2 години
Като стар шофьор аз препоръчвам 2 места - в Младост -2 и в Младост -3. При първото смяната на 4 гуми - 16 цола - излиза около 40 кинта, а при второто - твърдо 30 кинта ! Това е в Младост - 3 до блок 313. Зимните ми гуми - верно по 160 кинта всяка са - нещо изключително ! Грайфер, сцепление - да си Е.Б. Е. Мамата ! Категория Б за сцепление и разход на гориво . Но сигурността и безопасността за мен и за близките ми е от първостепенно значение ! Пожелавам на всекиго успех и безаварийно пътуване !
51
0
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
С това "инак" в заглавието се чудя от кое село е авторът?
50
0
 
4
 
! Отговори
Въпрос преди 2 години
Добре де сменяте си гумите сами, това е ОК и аз мога да го направя ами баланса Как го правите?
49
0
 
5
 
! Отговори
Аз преди 2 години
Добре де ..............., писали статията. отново грешно тълкувате закона, като не можете да го тълкувате го цитирайте.
чл. 139 (1) т. 4 - Движещите се по пътя пътни превозни средства трябва да бъдат с гуми, предназначени за зимни условия, или с гуми с дълбочина на протектора не по-малка или равна на 4 mm през периода от 15 ноември до 1 март.
пояснявам: лятото - можеш да си караш със зимни гуми, можеш и с летни
зимата - можеш да караш със зимни гуми, можеш и с летни с дълбочина на протектора 4мм
48
1
 
7
 
! Отговори
Гумаджия преди 2 години
При нас работата е два дена (пролет и есен) - година хранят ..... и щом има газаеи който са навити за стотачка да развъртим 16 / 20 болта .. що пък да не им вземем парите !
47
0
 
11
 
! Отговори
Жо преди 2 години
ТРИ СА НЕЩАТА, от които зависи безопасността при пътуване. Това са спирачките, гумите и мозъка на шофьора.
За първите две са необходими пари, третото- не се купува с пари.
Интелигентния водач преценява правилно пътната обстановка, възможностите на колата и собствените си възможности, за да избегне и да не попада в конфликтни ситуации. Останалите водачи правят точно обратното.
46
1
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
А спирачния път със зимни лятото как е? Около 50 м със скорост от 100 км/ч, при нормални 36 м с летни.
Тъста тарикат със зимни през лятото, зимата аз го возя, понеже колата му поднася навсякъде. Гуми на 2 сезона...
Поне не давай откровено тъпи съвети...
45
0
 
1
 
! Отговори
scbg преди 2 години
До Гост
35 мин ми отне днес за една колата, отивам за другата. Къде са опашките не знам,
44
2
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Ако човек си отдели 200-300лева за джанти и си сложи зимните гуми пред блока, щеси спести чакане и постоянно плащане за смяна! Това е инвестиция която се връща! След втората година вече си на + нито опашки нито разходи
43
1
 
4
 
! Отговори
Гост преди 2 години
До scbg

Аз меча не го барам, а го слагам в различни ножници. Не ти давам акъл какво да правиш с гумите, а само споделих кога съм ги сменил. Имам предвид гумите на колите, а не другите ако ме разбираш.
42
0
 
8
 
! Отговори
scbg преди 2 години
До Гост
Барай меча и си сменяй гумите още след лятната почивка като искаш. Карай на 25 градуса и си мисли, че имаш после зимни гуми. А това да ходя да дремя в от 7 да ми сменят гумите ще имат да вземат тия текстописци на басни.
41
3
 
6
 
! Отговори
Гост преди 2 години
До Край
Карай си зимните само по тъмно за да не се скапват и си свиркай, това е истината.
40
10
 
5
 
! Отговори
Край преди 2 години
Предлагам тест - мойте 3г. всесезонни срещу 7-8 годишни зимни на сняг.
Ще се учудите какво ще стане.
И все пак не забравяйте че сняг на пътя има най-много десетина дена в годината. /Не говоря за самково смолян Чепеларе/.
39
4
 
7
 
! Отговори
Край преди 2 години
Който ви раправя че зимните гуми се "изипачат" лятото просто ви лъже. Зимните гуми стават твърди не от топлината а от светлината и за това на 7-9 година са си летни гуми.
Ако ги караш целогодишно се износват по-бързо за 3-4 г.
И пак взимаш други. Особено ако са от продавалниците.
38
5
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
До Край

Ела карай със всесеознки на 40 градуса жега лятото по Тракия - 10-тина хил км за година, да видим от кое има нужда и от кое няма. Така де, после след такова лято сподели как се карат изпечени през зимата? Иначе ако караш по 1000км на година общ пробег - може и да става така.
37
6
 
6
 
! Отговори
Гост преди 2 години
Аз си ги смених преди месец и сега се радвам на "умниците", които чакаха последния момент.
36
7
 
6
 
! Отговори
до 36 преди 2 години
Тези зимни гуми, като ги изтъркаляш цяла година и като ги изпечеш хубаво лятото, познай колко много ще държат следващата зима...
35
4
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
"Иначе подмяната на летните със зимни е поне 20 лева за нисък цолаж и без кривини по джантите и се увеличава с 2 лева на цол."

Значи моя гумаджия е супер тъпо парче, че да ми балансира и закопчае зимния комплект джанти+гуми(19") ми взе 8 лева... Като чета поне 40 лева е трябвало да ми дръпне. Хахаха. *** ужаса.
34
4
 
8
 
! Отговори
Край преди 2 години
При налегнало ви безпаричие карайте с зимни гуми целогодишно. С летни на сняг НЕ КАРАЙТЕ ако ще да са с 10мм грайфер..
33
5
 
12
 
! Отговори
Край преди 2 години
Всесезонни гуми имат всички премиум марки гуми и са ТОЧНО за нашия климат. Дажа и Нокиян направиха такава. На юг от нас се карат само летни гуми. В Северните щати се кара само със всесезонни гуми.

Погледнете тестовете на всесезонни гуми и не питайте за тях мръсноватите момчета-гумаджии - те ги ненавиждат защото ги правят излишни.