Светва в колата Check Engine, половината шофьори нехаят

36,1% от водачите отиват в сервиз в рамките на 1 седмица
Обновена: 26 фев 2021 17:47 | 26 фев 2021 17:45, Нели Христова
41

Сигналът за проверка на двигателя Check Engine е омразен на всички. Но независимо дали ви харесва или не, тази светлина на таблото има много важна функция. Тя трябва да ви подскаже, че нещо с мотора на автомобила ви не е наред - независимо дали става дума за безобидна повреда на сензор или за нещо много сериозно, което да ви докара главоболия и разходи за ремонт, съобщава Automedia.

И докато по презумпция, появата на зловещата лампичка би трябвало да притесни всеки, то скорошно проучване на застрахователната компания Reviews от САЩ показва, че нещата не са точно такива. И че болшинството от водачите предпочитат да игнорират индикатора за неизправност на двигателя.

Според проучването, само 36,1% от водачите закарват автомобила си на сервиз в рамките на до една седмица, след като забележат светлинния индикатор Check Engine. 29,6% от водачите заявяват, че са изчаквали между месец и цяла година, за да проверят защо индикаторът е светнал, а точно една четвърт от интервюираните заявяват, че никога не са проверявали причината, поради която лампичката на таблото е активна.

Близо 10 процента твърдят, че са изчакали докато реално се случи повреда, поради която "чекът" е светнал. Мъжете (32%) са по-склонни от жените (18,4%) никога да не проверят защо Check Engine сигналът е активен. Възрастта явно също играе важна роля, тъй като 43,4% от хората на възраст над 45 години заявяват, че веднага биха закарали колата си на сервиз, докато само 26,6% от тези на възраст под 35 години биха го сторили.

Изследването, което е направено сред американски граждани, не вади някакви специфични заключения, но предполага, че в случая се прилага старата поговорка "Незнанието е блаженство". И според хората, докато автомобилът им работи нормално, въпреки индикатора, те предпочитат да игнорират сигнала. Още повече, че сложната електроника в новите автомобили, постоянно дава притеснителни сигнали за всякакви дреболии.


41
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
37
1
 
1
 
! Отговори
поддържам си колата преди 1 месец
Винаги проверявам по най бързия начин.И грешка да е,по добре.Спокоен съм!Вие как ги коланите тия коли не ви знам.Аз съм обиколил половин Европа с моето пежо 206,и ми е като другарче.То за мен и аз за него.Като ново е на 20год.
36
2
 
4
 
! Отговори
Мдааа преди 1 месец
Щом някоя си лампа свети в жълто... волумето и газта на мах и да не ти пука... ако светне червена... си е эйбъл мандра.. закъсвация... като България при червено управление... ужас!
35
1
 
12
 
! Отговори
Разбирач преди 1 месец
Интересно как лампичката чек енджин никога не изгаря?Не съм виждал кола на която не работи
34
3
 
5
 
! Отговори
Stancho Stanchev преди 1 месец
Необичайно светене на индикатори по таблото или по-скоро светенето им без причина е сто процента знак за манипулиран километраж.
33
1
 
1
 
! Отговори
Баш майстор преди 1 месец
До 30
Сензора на турбото?
А гравецапата на пепелаца проверявали ли са ти я?
32
1
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Седем години вече ми свети.Така съм си свикнал с нея ,че ще ми е криво ако угасне.
31
1
 
12
 
! Отговори
Тъпи преди 1 месец
Моята чек лампичка светна и ми взеха $480 за някакъв сензор но след 400 км. пак светна и пак ми взе същата сума за друг сензор после компютъра казва проблеми от NOX sensors,DEF ,EGR ,съединител,скорости и накрая за година и половина сумата която платих е $33,000
Това са скапаните софтуерни електроники .
30
6
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Мояте лампичка светна и я закарах на ремонт. За щастие бях в Германия по онова време. И се оказа, че сензора на турбото беше заминал. Платих 350 евро в сервиза на VW разбира се. И тогава усетих истинската мощност на автомобила. Така, че не е за пренебрегване тази лампичка!
29
3
 
4
 
! Отговори
гадна лампа преди 1 месец
Веднъж си реших проблема с тая лампа като почистих дебитомера/maf сензора със специален спрей "maf air sensor cleaner" от amazon uk. Всяка година сменям въздушния филтър и почиствам кутията му, но явно с времето от мръсния въздух се е зацапал и тоя сензор. Карах така с тая лампа над година, с изолирбанд отгоре, щото колата си вървеше идеално, майсторите нищо не намираха, после им казах за тоя спрей, да се научат. Но наистина трябва спрея да е точно за това правен и не се докосва с нищо сензора.
28
0
 
9
 
! Отговори
Яжте Люти Чушки преди 1 месец
Всичко добре, ама от снимката се вижда, че карате на ръчна спирачка...
27
3
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Дрън Дрън, празни приказки.
Направо като ви светне чек енджина, вземате колата на гръб, щото е много болна и направо е умряла, без намесата Ви.
А като пишете такива статии, се замислете кой на кого служи.
Колата не е нищо повече от машина, а машините се ремонтират и повреждат, давайки си здравето, служейки ни. Да се кара с светещ индикатор може, когато може, в усреднени режими и това си има своите недостатъци. Останалото е стил плашим гаргите.
26
0
 
24
 
! Отговори
Знаещ преди 1 месец
На мен като ми светне надписа, отварям капака на двигателя, виждам го ( че си е там де) и затварям капака успокоен.
25
1
 
39
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Караме 20 годишни кочини. Ако не свети чек значи е изгоряла лампичката.
24
1
 
5
 
! Отговори
Ийон Тихи американец преди 1 месец
До 20 американ

Смог чека какво е бе разбирач. Всяка година минаваш смог. Вързват ти компа на колата за една машина и ако не мине емисиите или компютъра показва грешки, имаш един месец да го фикснеш. Иначе няма продължаване на регистрацията на колата.

На западния бряг поне де )))

На източния не знам какво е ако там живееш.
23
1
 
45
 
! Отговори
Mайстор преди 1 месец
Москвичите са най-добрите коли. Никога не съм виждал Москвич със светещ check engine.
22
7
 
33
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Едно време при бай Тошо, никой не караше със светнал check engine.
Дойде ГЕРБ и виж кво стана, светна лампата.
ОСТАФКА
21
5
 
10
 
! Отговори
anon преди 1 месец
в повечето щати не можеш да минеш на преглед ако ти свети лампата... или ако си я занулил скоро (примерно 100тина километра) защото обд2 "индикаторите за готовност" не са "ок" защото не са имали време да се "научат"

ако това се приложи наистина на територията 1/2 от колите няма да минат преглед и ще стават само за скрап
20
4
 
11
 
! Отговори
Американ преди 1 месец
До Ийон Тихи Американец:
Какъв "годишен техн. преглед" бе!? Няма такива в Америка.
19
3
 
5
 
! Отговори
Реалист преди 1 месец
Нехаят, а после квичат че били бедни и не било държава..
18
3
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Ееее, добре че са разбирачите от секцията с коментари от Dnes.bg ... Много ги разбирате!