30 км на отсечка без пешеходни пътеки или светофари в София в лявата лента и ще стигам до офиса за около час с всички заспали и страхливи флегматици, за които шофирането не е удоволствие, а зор и ежедневно предизвикателство в стил "автомобилът - моят враг". Ми, не, мерси. Който го е страх да кара, да ходи с градския транспорт. Ако пътят позволява и няма задръстване, защо да се движа като трактор, ако не застрашавам никой от участниците в движението....
от това лято решиха че областния център (250 хииляден град ) ще е "Град 30км/ч" с изключение на булеварди там е 40. Много ми е кеф да ида с колата и по някоя натоварена улица да подкарам с 20 , последния път бяхме с един познат , заехме двете ленти на един булевард и с 30-35км -
най добре да минем на ролкови кънки -горивото е екологично -пържоли с гарнитура и не отделят вредни газове а само малко миризливи. няма нужда от катализатори и пр.
Въвежда се ново понятие: ГОЛЕМИ булеварди. Значи, избройте кои са тези ГОЛЕМИТЕ и кои ще останат в рамките на другото подразбиращо се понятие МАЛКИ булеварди! )))
колкото по-бавна скорост -толкова по дълга работа на двигателя = толкова повече замърсяване на въздуха .Мадрид има прекарани подземни булеварки по които може бързо да се прекоси града без да се навлиза в центъра.Това трябва да ставе в София ако искаш да отидеш от подуене в момкова махала да не минаваш през центъра.
Племеникът на фандето защо не публикува броя на пътнотранспортните произшествия, броя на загиналите и ранените в това каре, където иска да направи 30 км та да убеди обществото в необходимостта да се въведе ограничение. Като гледам струпването на безмислени знаци за еднопосочно движение в кварталите оставам с впечатлението, че за всеки знак влиза някаква сума в джоба на поръчителя. Пример Т-образно кръстовище, няма улиця за завой наляво и безмислено сложен знак "задължително направо и надясно".
Преди 12 години, когато карах шофьорски курсове, инструктура ми вика: "Движи се с колоната", а аз му викам: "че те карат с над 70", "Нищо,следвай ги за да не затормозяваш движението". Това ставаше по Сливница от светофар до светофар. Иначе хващаш "червената вълна на светофарите".
Още по-добре да се направят наклонени елипсовидни кръгови, като варненските, но със светофари вътре. Там физически не може да се мине бързо, защото директно летиш в дупката. Помните как бяха летели едни преди години. Друга идея е да се опушва района с димки и да падне видимостта до 10-20м. При такава видимост трябва да не си наред да караш с повече от 10км. Може да се прави изкуствена мъгла за по-екологично. Тъкмо ще купят техника с евро пари и ще ни дават в новините.
Щом на т.нар. магистрала има табели 80-90км/ч, нормално е в градовете да е пропорционално. 20-30км/ч е долу горе пропорционално и тъкмо ще се върже с незаконните табели, наслагани от селските кметове по главни пътища, като София-Варна. По селата има и легнали полицаи и дупки, така че може да разкопаят центъра и да сложат легнали полицаи, ама не гумени, а по 20см високи от ръбест бетон или направо бордюри. Тогава ще се кара на полусъединител и ще е най-безопасно за заплесите с телефони.
От общината ясно заявиха,че ограничението 30км/ч не важи за булевардите,но Владко Тодоров се прави на интересен,за да влезе в новините.Клоун.
Тези глупости се правят само в градовете с кметове на ГЕРБ. Време е да си събират парцалите!
Какво е голям булевард. Ако на едно шосе има пешеходна пътека не може да се води булевард. Трябва да са на различни нива. Само в Булгаристана клепят с блажната боя пътеки даже на околовръстното щото требе да се краде.
Това ограничение е много глупаво. Един автомобил като се движи бавно ще създава задръстване и ще се замърсява много повече.
Подобна глупава идея е продължение на постоянно включени фарове, на бабунки където му хрумне на някого, на изнервящи неподходящо сложени знаци, а катастрофите и загинали не намаляват. Пък на разни прегазили и убили хора им раздават смешни, та дори и условни присъди. Нормалната скорост си я избира нормалния водач, а на дивака не му пука. Трябва да си остане поне 50 км/ч максималната, а при 2 или 3 ленти- 60 и 80.
Експерт: Няма логика 30 км/ч да важи за големите булеварди