До избирател Карай си ТИР-а из Швабско и не пиши за машини, които си виждал само на картинка. Ако искаш да видиш ретро класика, произведена в Торино, спри в някое село в Сърбия и помоли да ти покажат. Нищо лично, южняк съм и кораби в автомобилистроенето не харесвам.
При бай Тошо карахме ЧИСТО НОВИ ЛАДИ с едни гуми цял живот не се изтъркваха ни зима ни лято помпиш и бензина евтин, ся много разбирачи летни гуми зимни гуми хаха много знаете от какво се правиха гумите тогава и днес
Земна гума през лятото е абсурд за кратко време протектора се "изпича" от високите температури и става твърда "свири" на завой и вече не е зимна по логично е през зимата да караш с летни гуми при 10-20 градуса както е в България.
Аз пък карам 3 коли през годината - със зимни, с летни и с Фсесезонни през есента и пролетта. Фсе пак са преходни сезони (нито зима, нито лято). Сменям ги точно на есенно и пролетно слънцестоене. Кат им мине сезона ги хвърлям заедно с колата. Ми нямам къде да държа тез коли.
със зимни гуми се кара там където има зима или температурата е постоянно под 7 градуса! всичко друго е опасно, дори не ми е ясно защо се изискват зимни гуми за райони като созопол или бургас, където почти винаги е над 7 градуса и вали през зимата. ама нашите кратунковци от парламента карат на конвейр.
Зимните гуми не са само за сняг както някои мислят. На ниски температури летните гуми стават твърди заради материала от който са направени и сцеплението им намалява значително. Аз карам много - по 40 000 км на година. Винаги със зимни гуми през лятото. Имам две коли - и двете са с по 2 комплекта джанти - на едните със зимни а на другите с летни. 2 пъти в годината сменям гуми на колите - като си имат собствени джанти е много по лесно и не трябва да се балансират всеки път.
Ми пробвал съм като две от гумите са ми зимни и ги карам целогодишно.Не са мръднали, а не помня кога ги купих, във всеки случай доста повече от две години.Може би от порядъка между 4 и 6 годишни са и си имат грайфер над 4 милиметра. Вижда се с просто око. И в най-големите жеги не са мръднали, колата спира, тръгва, никакви проблеми!
15 г. карам само със зимни гуми и ги сменям на 2 или 3 години , без да гледам грайфера.Минавам около 10-20к. км. годишно.Никога досега не съм видял гума да се разпадне.Освен моята карам и служебни коли с "правилните" летни гуми,няма разлика в спирането и летните са по-шумни.Зимните са 20-30% по-скъпи , какви икономии ви гонят.Нека коментират само хора , които шофират, ама не в NFS;)
Със зимни гуми може да стои колата през лятото ако стои в гаража до есента. През юли и август тез гуми са чао за много малък пробег.
Добра идея е да имате 2 коли едната с зимни едната с летни. Или карайте камион там няма зимни гуми.
Аз карам с всесезонни от ноември до март. взимам си асиметрични подходящи за кал и сняг за в града, а за балкана си имам вериги щото там друго не помага.Лятото с летни с много канали за дъжд.
До избирател ГАЗ на северозападналско.Само се пречкахте по пътищата с тия комунделски каравели.
КАрах стара вече кола 10 години със зимни гуми. Задните ми бяха закупени след това и ги карах 7 години.Е за това време ми втръсна от тях, и след този период имах огромен грайфер и можеха да изкарат още доста време. Съвсем друг е въпросът че бяха станали твърди (летните също се втвърдяват леко след 2 лета....)и поради това ги махнах.Факт е че задните се хабят по прнцип по-бавно, но моля само да не говорите глупости за.износване.Равносметката - никога не съм имал проблем с тях без значение сезона
Всичко зависи от стила на каране на водача!Аз карам само със зимни и ги сменям след като направят кръгло 3 години. При това грайферите са си все още в норма, но поради овехтяването на самата смес стават по-твърди и предпочитам да ги заменя.Има колеги които съсипват същите гуми за една година!Всеки трябва да си прецени сам как кара и кое ще му е по изгодно!
Леле мале,като чета коментарите и ток ме бие.От гуми и спирачки не пестете да не ви е яд после.
Абе, те хората не случайно са измислили зимни и летни гуми, ама нали сме си "сиромах човек, жив дявол", та все гледаме да спестим, ама точно от гуми да пестиш май си е като игра на руска рулетка, ососбено ако караш много и то извън града. Че в града с 40 км и да стане нещо ще спреш или най-много да оправяш ламарирни, ама при 120 на магистрала?
Драги зрителЕ,Дали някой от вас изгледа клипа и видя спонсора му?!Въпреки, че и тази марка прозвежда всесезонни гуми, не споменаха изобщо за тази опция в клипа си. Защо ли? Знам, че сега гумаджиите и търговците ще ме нахейтят яко. Чувал съм и аргументи от типа - ботуши през лятото и чехли през зимата. Знам и че всесезонната гума е донякъде компромис. Но!Изгледайте тестове на всесезонки. Не е необходимо да са и скъпи марки.Карайте плавно и зиме и лете. Бъдете колегиални. Ще видите ефекта сами
Това лято реших да доизкарам зимните гуми на служебната кола, защото така или иначе щях да ги хвърлям понеже бяха стари, нищо че имаха още грайфер. Минах с тях около 5000км. само градско и преди седмица ги смених, защото едната предна гума се разпадна и започна да спада.
Кое е по-изгодно? Да купувам зимни гуми веднъж на 5 години или да ги съсипя още първото лято на 40 градуса и всяка есен да се налага да купувам нови? Защото нещо не ми се вярва да изкарат 2, 5 години при много каране в жегите. А както знаеме лятото се ходи на почивки, шофира се повече. Та ще си съсипеш зимните гуми доста бързо.
Луди ли сте и искам това с фаровете да отпадне през деня освен когато е мъгла и дъжд или сняг смятам през другото време е излишно
Добра идея ли е да караме целогодищно със зимни гуми?