Коли, пари, коли... Защо няма много нови ли? Защото масовката е в сивия сектор. Бачка черен труд за 3-4к, ама по документи- 610лв.. Е как нова кола на лизинг с 0 лихва така? Няма как. И малко слезте на земята с тия заплати, че касиерка в Лидл с трети клас квалификация взима 1600лв.. Нямало било заплати над прага, масово се работело за 1500лв.. Глупости. Ето ви го сайта на НСИ- гледате. 200 000 души с доход над 9000лв.. Нямали били пари. Айде нЕма нужда. Не са парите, а манталитетът.
Вие наистина ли сте толкова наивни или за 30 години не разбрахте, защо банките са демонизирани на запад и защо западняците постоянно реват по банките? Ние ревем по политици, а те по банки. Я се попитайте защо!Къща/Дом имат ли? Нямат. Има го тяхната банка и те могат да живеят в него докато успяват да си го изплащат.Кола имат ли? Нямат. Собственост на банката е и я карат докато успяват да я изплащат.А американците с кредитните си карти и хляба и дрипите са си подарили на банките.Много яко нали
Познавам семейства с доста ограничени възможности, които имат по 2-3 коли, най-новата от които е на 20 год... Не защото им трябват тооолкова много, просто е без пари да го имаш - хвърлят там по 300-400 лв. разходи годишно вкл. ГО, ГТП, данък... и си я имаш... ей така... да пази място пред блока.------Добре бе, манчо, ами как тогава тия закотвени трошки ти замърсяват въздуха бре?
ДА МОЖЕМ-КАТО СЕ ВЗИМАТ ЕВРОПЕЙСКИ ЗАПЛАТИ.-С 650 ЛЕВА АКО СИ КУПЯ МЕР--ДЕС ЗА 15 000-ЩЕ ДОЙДАТ НАП ДА МЕ РАЗСЛЕДВАТ.
За мен колата трябва да е удобно и сигурно, надежно средство да отида от точка А до точка Б. Естествено не я карам много из София, а повече из провинцията или до Гърция.Една добре подържана кола няма никога да те остави (подобна на жената ха-ха-ха). Колкото по-малко електроника, толкова по-надежна е колата. Мерцедес Е класа Елеганц, автоматик, дизел, климатик -достатъчно ми е. По надежност ми напомня малко на Лада 2106 която карах през соца 300 хил. км без ремонт, по комфортност няма сравнение
До Анонимен 201А това, че с една исландска заплата в исландия изкарваш месец, а в България 4 месеца (примерно) не ти ли говори нещо?Щот на мен ми се набива на очи яко. Ако ти допадат цените и това 99% от "имуществото ти" да е собственост на някоя банка никой не те спира да отидеш в Исландия (примерно). Много хора го направиха.
"не е задължително да караш нова кола. Дори не е задължително да караш кола.."твоята логика е ясна - бедните да мpam. Е да, ама не става така :))) по-вероятно е на бедните в един момент да им писне и да ви направят една национализацийка
Истината е многолика и се съдържа във всичките 200 коментара по-долу. Но има и още нещо... притежаването на ТРОШКА (не просто кола на над 15 години) е МНОГО АДСКИ евтино, даже без пари. Това е проблема. Познавам семейства с доста ограничени възможности, които имат по 2-3 коли, най-новата от които е на 20 год... Не защото им трябват тооолкова много, просто е без пари да го имаш - хвърлят там по 300-400 лв. разходи годишно вкл. ГО, ГТП, данък... и си я имаш... ей така... да пази място пред блока.
Аз предлагам алтернативно заглавие за статията:Разкарайте автомобилите, които са ваши и после си "вземете" нови, които няма да са ваша собственост, а на банката от която сте изтеглили кредита за тях. Много по-лесно ще се контролира този пазар, когато всички коли са собственост на банки, а не на хора - както си е на Запад нали.
с мойта заплата мога да си взимам по една на 15г кола всеки месец/6 бона взимам/, когато мога да си позволя с една заплата нова кола, ще го направя. сега на 2-3 години си взима по една нова "трошка" и я карам докато се разпадне, нито я мисля, нито я застраховам, пък и гъзарите дето ми се бутат по светофарите от ляво и отдасно със скъпи коли не им цепя басмата, ако искат да ме ударят дреме ми, още утре мога да си взема нова...
"Смяна на гуми (само смяната) в Скандинавия е около 200 евро"по думите ти, скандинавците са бедни и затова карат нови коли? това звучи като контрапункт. С нашите заплати в Исландия не можед да изкараме и седмица :))))))
До Не е сериозноПриятелю, просто е - адски много си се надценил... да беше си взел за 45.000 ;-)
Моята "трошка" e 21 годишна 240 Е-класа и за нищо не я давам. Само нормална подржка като смяна на масло и др. Над 200 хил. км., в сервиза гладам само нови пълни с електроника скъпи коли. Майсторът ме попита, ако продавам моята кола да му се обадя.За сега нямам намерение, докато тя не ме остави, аз няма да я оставя. Добре, че е в гараж и няма ръжда (едно от малкото уязвими места на Мерцедес).
Смяна на гуми (само смяната) в Скандинавия е около 200 евро. В България е до 40 лева. Направете си сметка за по-тежък ремонт, колко им е евтин и после се сетете сами, защо не карат старо.
Нали искахте да сте западняци? Теглете заеми и купувайте най-евтините марки с най-малките мотори и ги изплащайте по 10 години. На запад се прави така без значение, колко искате да вярвате, че парите и колите им ги подаряват и са им като салфетки. Но понеже искате да сте по западно да не забравите и като дойде време за ремонт да си приготви по 10-15 пъти повече пари от колкото за същия ремонт в гадната и бедна България. И за данъците си подгответе повечко пари.
Малко пропаганда в полза на вносителите ли е статията ? Че автопарка ни е скрап спор няма. Но 15-20 годишна поддържана кола съвсем не е трошка. Просто е пречка в очите на дилърите, защото нито частите и са безумно скъпи, нито се чупи постоянно. Разходете се с Гугър ърт из Швейцария и вижте, че и там си карат старите коли и хич не им пука
Знаем ги юпитата с новите автомобили!Като трябва да платят два лева за паркинг/синя зона лошо им става,все по периферията търсят да паркират!
Е нали трябва да е БМВ в крайна сметка! Или поне мерцедес! Сигурно сме първи в света по БМВта и Мерцедеси на глава от населението. Поне за Германия със сигурност от опит знам, че тия коли са по-рядко срещани от тук. Нищо че тука са на по 30 години, манталитета на парадиращия бедняк + факта че се поддържат в пъти по-евтино от всичко ново си оказва влияние.
Не ми харесва тая програма. Само богаташи могат да си купуват ел коли над 70 бона. Че сега и да ги дотираме със 10 000?!
Стига глупости. Кола на 15 години не означава, че е трошка. Причината много българи да карат стари коли е защото ремонтите се правят навсякъде и са десетократно по-евтини от тези на запад, където нова кола излиза по-евтино. И въобще за колко западни държави сте чували, където хората да си притежават автомобилите, а де не ги изплащат по 10 години... заедно с домовете си? Ама няма да се получи новината така нали? Няма да има да мрънкат и да оревават света коментиращите... нали?
Караме трошки със средна възраст 18 г. Можем ли да намалим старите коли?