Общинари рекетирали Плевнелиев за 500 бона

Тримата поискали парите през 2007 г. заради Бизнес парка
Обновена: 9 сеп 2011 19:50 | 9 сеп 2011 19:50,
261
Общинари рекетирали Плевнелиев за 500 бона
Снимка: архив Булфото

"Половин милион лева са искали от Росен Плевнелиев трима общински съветници от София, по-известни като брокерите на Столичния общински съвет", обяви в Пловдив вътрешният министър Цветан Цветанов.

Те искали парите, за да подпомогнат финализирането на Бизнес парка в столицата. Рекетът е станал през 2007 година.

500-те хиляди лева им били "необходими", за да решат проблема с парче общински имот, което пречило да бъде завършен строежа на обекта и влизането му в експлоатация.

Още по темата

"Срещу тези хора не се води наказателно преследване, тъй като реално не е била осъществена корупционната схема", уточни Цветанов.

Кандидатът за президент на ГЕРБ Росен Плевнелиев не се е поддал на шантажа, но не е и пуснал жалба в полицията. Бил категоричен, че няма да се замесва в подобни схеми.

Плевнелиев каза, че през последните 20 години пази всички свои документи - в това число и данъчните си декларации в Германия и в България.

По думите му той е съхранил документите не заради данъчните, а заради собственото си спокойствие.

В отговор на въпрос Росен Плевнелиев каза, че на 20-ата секунда е изгонил човек, който в началото на работата му като министър се е опитал да му загатне за евентуални нечестни намерения.

"Влезе някакъв човек, в разстояние на 20 секунди, изобщо не е ставало въпрос за пари. Той каза: "Ваш интерес – наш интерес." В момента, в който каза "наш интерес", той беше изгонен", описа другият случай кандидатът за президент на ГЕРБ.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


261
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
216
12
 
8
 
! Отговори
John Mac Dik преди 12 години
"Няма да се замесва " Росенчо, *** ниеден. Ти или си с отговорна гражданска позиция - като твоя колега, който съдейства' на полицията, или вече си се замесил - и резултатът е налице - "Бизнес парка" Представете си двойката Борисов - Росенчо. Б-"Сваляй гащите муцко", Р-"Добре шефе, само моля да е с вазелин", Б-"Остави, муцко, остави, имаш желание".
215
11
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
Не става за президент този човек!Добър служител е но не и лидер!
214
4
 
4
 
! Отговори
до228 преди 12 години
ГЕРБЕАЛНОСТТа?Какво значи това.Доста си ***
213
24
 
19
 
! Отговори
ГЕРБеалността преди 12 години
ГЕРБ ЩЕ СПЕЧЕЛЯТ НА ПЪРВИ ТУР ЗА ПРЕЗИДЕНТ!КАЗАХ!
212
2
 
16
 
! Отговори
никой преди 12 години
Влезе някакъв човек, в разстояние на 20 секунди..." как така влиза НЯКАКЪВ ЧОВЕК в кабинета на МИНИСТЪР!?
211
1
 
14
 
! Отговори
хихих преди 12 години
и две години си натиска парцалите, сега се сти, че те изнудвали..да и *** ви мръсни
210
3
 
3
 
! Отговори
Onq s konq преди 12 години
Не пиша тук щото сайта е платен! Ама не мо га се сдържа като глеам такива кат 221!!! Нямам думи за да те обидя, много си зле.... жал ме е....
209
2
 
2
 
! Отговори
До Илия преди 12 години
Абе Илия, да не би да си бил на Пл. България 1, НДК Административна сграда,ет. 17. Това по-достоверно звучи.
208
6
 
16
 
! Отговори
Илия преди 12 години
Приспа ми се, отидох да си легна, а в кревата познайте кой! ***!! Тъкмо си викам "Е сега как ще си поиграем с теб.." и иъведнъж нещо отзад.. в дупето! Обръщам се и там Серго! Останал да спи на Позитано, страх го било, че Първанов ще го изгони от партията, милия той...Айде, лягам си, прости ***, утре пак съм на смяна, пак ще ви съсипвам!
207
6
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
Той каза: "Ваш интерес наш интерес." В момента, в който каза "наш интерес", той беше изгонен", описа другият случай кандидатът за президент на ГЕРБ._______________________________________________________Разбирайте, човека го интересува само невговият интерес : ))) Сладур.
206
5
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
Kartofi , morkovi i tn nqmat ni6to ob6to -tova e zelen4ukOtvori si dokumentite - vij kakvo pi6e na -mestorojdeniee tova zna4i selqninkakvi sa teq roditeli da si krustqt deteto - IliqSelqni slu6ali pesenta gradil iliq kiliqpone Iliqn da be6e - 7tqh da zamul4a Taka Ili ina4e kumune mrusno - svur6i vi dalaverata prosta anadolska do tuk ne se nervi
205
8
 
16
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
"Има само едно определение за селянин - ГЕРБЕР"Какво са ти направили селяните, та така ги обиждаш?
204
12
 
6
 
! Отговори
Илия преди 12 години
Има само едно определение за селянин - ГЕРБЕРна който мога да му платя картофите за да бъде насърчен да произвежда и за догодина...
203
3
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
Европейската комисия е на път да пореже бляновете на кабинета "Борисов" за 7 магистрали и 7 скоростни отсечки до 2020 г. Причината е промяната в политиката на Брюксел да финансира иновации, зелени технологии и енергийната ефективност вместо пътища и магистрали. Макар тези приоритети на ЕК да са заложени в "Стратегия Европа 2020", до момента кабинетът "Борисов" не й се противопоставяше по никакъв начин.Изненадващо вчера вицепремиерът по еврофондовете Томислав Дончев алармира, че на страната ни може да се наложи да убеждава Брюксел от нуждата за инвестиране в пътни проекти. "Трябва да е ясно, че следващата бюджетна рамка ще е много различна. Идва краят на щедрото финансиране на проекти от полза за Европейския съюз и отделните държави", предупреди Дончев. Той даде да се разбере, че занапред отпусканите европари за дадена държава ще са пряко свързани с разходите на собствената й хазна и ако се допусне дефицитът в бюджета да мине 3%, най-вероятно ще последва орязване на еврофондовете й. След всичко това министърът по еврофондовете обяви, че от тук нататък държавата трябва да има водещ приоритет убеждаването на ЕК за финансирането на магистрали у нас. "Нашата първа задача е да убедим ЕС, че новите държави членки имат нужда от инвестиции в базисна инфраструктура, за да достигнат останалите страни в общността. Вярвам, че позицията ни за достатъчно средства за инфраструктура ще бъде уважена", заяви той. А по-късно дори се зарече, че ще убеди ЕС да отпусне с 20% повече спрямо 7-те млрд. евро, които ЕС ни предостави от 2007 до 2013 г.Транспортният министър Ивайло Московски обаче призна, че ситуацията съвсем не е розова. С половин уста той посочи, че програма "Транспорт" не върви според неговите очаквания. Причината е, че договорените средства по нея са около 70%, но реално платените били едва около 14%. "Това е проблем, с който трябва да се справим", заяви лаконично Московски. Никой от министрите не се нае да каже колко пари е възстановил ЕС на бюджета на България за строежа на магистрали. От опозицията коментираха, че място за оптимизъм няма. "Министър Дончев като че ли сега открива Америка, приоритетите на "Стратегия 2020" са ясни отдавна и там субсидирането на инфраструктурата е заменено със зелени технологии и иновации", коментира Меглена Плугчиева, бивш вицепремиер по еврофондовете в кабинета "Станишев"."Министърът да не дава заден ход. Напротив, заедно с бъдещия президент Росен Плевнелиев да се подпишат под обещанията си, защото през пролетта биха барабана, че в периода 2014 - 2020 г. ще осигурят по всички европрограми 16 млрд. лв. Тогава те не се вслушаха в предупрежденията ми, че ЕК вече има нови приоритети, а и заради кризата в новия програмен период европарите за отделните страни членки няма да се увеличават, а ще се намаляват. Сега България не може да усвои 14 млрд. лв. и ще загуби значителна част от тях. Как тогава очаквате Брюксел да ни отпусне нови 16 млрд. лв. за нови 7 години?! Това не е сериозно. Специално за магистралите как може да очакват повече пари, като в момента администрацията не успява да възстанови и стотинка от Брюксел, а харчовете в бюджета увеличават дефицита", коментира още Плугчиева. Тя настоя Томислав Дончев да подаде оставка, ако не изпълни обещанията си.Дори и да бъдат договорени 16 млрд. лв. за времето от 2014 до 2020 г., само заявките на регионалното министерство за пътища и развитие на регионите са 11 млрд. лв., а има още 6 оперативни програми. Затова експерти бяха категорични, че парите за магистрали няма как да стигнат.В стратегията на "България 2020" на кабинета "Борисов" седемте магистрали и седем скоростни пътя са водещ приоритет, а вече бившият строителен министър Росен Плевнелиев в края на юни т.г. обяви "голяма победа за България", защото тези пътища вече са част от трансевропейската пътна мрежа. Включването им там обаче не означава директно финансиране, а дори ако се реализират отсечките, те трябва да отговарят на по-високи изисквания. До момента кабинетът "Борисов" има само една магистрала - "Тракия", одобрена за финансиране от ЕС, но дори и след брюкселското "да", продължава да се товари националният бюджет, защото администрацията не може да изготви документите, за да си възстанови разходите от ЕС. От ведомството на Ивайло Московски вчера се похвалиха пред "Сега", че очакват още този месец правителството да реши и строежът на магистрала "Струма" да започне с пари от бюджета, без да е сигурно, че страната ще може да защити финансирането й с европари. За магистрала "Марица" Министерският съвет вече гласува отпускането на 398 млн. лв. с ДДС, колкото е стойността на липсващите 67 км от Оризово до Харманли. Одобрение на Брюксел за тази магистрала все още няма. Ремонтът на жп линията от Септември до Пловдив също започна с 200 млн. лв. от бюджета, въпреки че и този проект трябва да се финансира от еврофондовете. След всичко това съвсем естествено Министерството на финансите призна преди ден, че дефицитът през юли се увеличава заради разплащането на средства по еврофондовете с пари от националния бюджет, които още не са възстановени от ЕК. Минусът по евросредствата през юли е 270 млн. лв. срещу 196.2 млн. лв. през юни.ОБЕЩАНИЯ 7-те магистрали и 7-те скоростни отсечки ще погълнат 3.5 млрд. евро, обяви през пролетта Плевнелиев. През май бе завършена магистрала "Люлин" при цена от 185 млн. евро за 19.5 км. Оставащите 116 км от магистрала "Тракия" вече се строят за общо 248.1 млн. евро и трябва да бъдат готови до средата на следващата година. В средата на 2011 г. ще тръгнат две от отсечките на аутобана "Марица". Магистрала "Струма" пък ще струва 1.150 млрд. евро. До края на 2014 г. трябва да е завършена и магистралата Калотина - София. 75 км от нея струват 405 млн. евро. Магистрала "Хемус" все още е с неясно финансиране - концесия, европари или средства от бюджета. До 2020 г. тя трябва да бъде завършена изцяло. Прогнозата е, че трасето ще струва 1.282 млрд. евро. 2020 г. е и срокът за аутобана "Черно море" с прогнозна стойност 450 млн. евро. Правителството планира да получи по програма "Транспорт" средства за скоростните отсечки между Видин и Ботевград, Русе и Маказа, Русе и Шумен, Гюешево и София, магистрала "Рила", Варна и Дуранкулак, Пловдив и Асеновград
202
2
 
3
 
! Отговори
do Iliq преди 12 години
Iliq ti si basi tupiq selqnin - 6to ne se vurne6 da pase6 kozite na selo mi se obajda6 po forumitebrukni sipak v dupeto i vij dali pak miri6e
201
6
 
7
 
! Отговори
Илия преди 12 години
Разлог , Разлог , Разлог е меката на хотелите на Бойко Борисов, от днес и на купените гласове от ГЕРБ ( факти)....лека нощ селяни от ГЕРБ
200
4
 
12
 
! Отговори
Илия преди 12 години
Когато Бойко загуби изборите ще позеленее от яд -- а поради липса на здравеопазване ще пратят линейка от ЕВРОПА да го реанимира !!!!
199
0
 
1
 
! Отговори
208 преди 12 години
210, ***, Аз съм 208. Светни ме за к*ра или сложи "до".
198
4
 
6
 
! Отговори
Илия преди 12 години
Приспа ми се утре ще преговорим за спрените пари от ЕВРОПА- ако не ме изпреварят в новините, а ГЕРБЕРАСТИТЕ спете спокойно Бойко още е министър - ха ха ха ха ха ха ха ха
197
5
 
3
 
! Отговори
Илия преди 12 години
Покланяте ли се пред Бойко и джипа на Бойко-- повечето всеки ден !!!