Българите са най-недоволни в ЕС от жп транспорта

Най-доволни от железниците си са финландците - 67%
Обновена: 24 сеп 2012 21:02 | 24 сеп 2012 21:02, Елка Василева
39
Българите са най-недоволни в ЕС от жп транспорта
70% от гражданите на ЕС биха искали да има нискотарифни железопътни услуги. Снимка: архив, Reuters

Българите са най-неудовлетворени в ЕС от състоянието на железопътните системи. Това сочат данни, разпространени днес от Европейската комисия на основата на проучване, проведено от Евробарометър.

Едва 18 процента от участниците в допитването в нашата страна са изразили удовлетворение, посочва БТА. Най-доволни от железниците си са във Финландия - 67% от анкетираните. Общо по-малко от половината европейци са доволни от железопътните си системи (46%), макар удовлетворението да е нараснало в сравнение с 1997 г. (41%). Удовлетвореността от състоянието на железопътните системи е най-ниска в държавите от Централна и Източна Европа (Чехия, Унгария, Словения, Словакия, Полша, Румъния, България и Гърция), се посочва в съобщението.

Общо 71% от европейските граждани подкрепят повишаването на конкуренцията в националния и регионалния железопътен транспорт с отварянето на своите национални и регионални железопътни мрежи за конкуренция. Общо подкрепата надхвърля 60% във всички държави от Общността, освен в Холандия и Люксембург. Общо 78 на сто от гражданите смятат, че повишената конкуренция ще бъде от полза за пътниците.

Според повечето европейски граждани отварянето на този пазар за конкуренция ще окаже положително въздействие върху цените на билетите (72% от анкетираните), качеството на обслужване на пътниците във влаковете (71 на сто), удобството и чистотата във вагоните (70%), честотата на влаковете (68%), точността (66%), начина на управление на железопътните дружества (63%) и броя на обслужваните спирки или маршрути (62%).

Общо 70 процента от гражданите на ЕС биха искали конкуренцията да доведе и до предлагането на нискотарифни железопътни услуги подобно на практиките в гражданската авиация, а 43 на сто желаят предлагането на луксозни услуги (осигуряване на храна, филми, вестници) във влаковете. Почти две трети (65 на сто) от европейците биха желали да имат повече различни възможности за купуване на билети (онлайн, чрез "интелигентни" телефони или в самия влак).

Комисията уточнява, че над половината от гражданите на Европа използват национални или регионални влакове, основно при туристически пътувания. Едва 10 процента са редовните пътници, които ползват влак, за да достигнат до работното си място.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


39
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
34
0
 
1
 
! Отговори
БРАННИК преди 11 години
Сърдитко Петко празна му торбата! Ама то с пари всеки може, я дай без а?
33
0
 
6
 
! Отговори
уса преди 11 години
Май ,ще започнеме да се сравняваме с индииските влакове-голем смех,ама и те ще ни бият ,че имат много по дълга изградена жп линия.
32
1
 
0
 
! Отговори
Do 34 преди 11 години
То си е нормално да пътуваш 220 км 4 часа, че дори и да им плащаш.
31
0
 
3
 
! Отговори
Бади преди 11 години
Срамота е да не се инвестира в жп транспорт по всичко личи ,че това за да се обслужват частни интереси на транспортни фирми защото при тези цени на горивата ЖП транспорта е в състояние да фалира всякакъв друг вид наземен транспорт. Не е нормално преди като дизела беше 1лв. БДЖ да работи на печалба сега като 3лв. да работи на загуба.
30
0
 
0
 
! Отговори
Mladed Dzhen преди 11 години
Продължението на статията "ЖП ТРАНСПОРТА НАЙ - ЗЛЕ В ЦЕЛИЯ ЕВРОПЕЙСКИ СЪЮЗ "
29
0
 
2
 
! Отговори
none преди 11 години
До Анонимен 31, Май наистина не си пътувал с влак, поне не скоро, не ,че ги защитавам, но от Бургас до Варна са 218 км по жп път и се пътува 4 часа и 20 мин и цената е 11 лв! За тези пари толкова! На автобуса е 14 лв! + това ако имаш карта за намаления с БДЖ излиза на 50 % 5,5лв!
28
0
 
0
 
! Отговори
АнТоНиМеН преди 11 години
Ко сте се разревали ве, няма да оправите държата с рев. Кой краде, аз като се кача във влака не крада, а вие ? Други е въпроса има ли какво да се вземе, пълен смях и ужас. Това е въпрос искащ решение и то очевидно не може да се вземе на момента, то поне да се начертаят ясни рамки и перспективи за напред. Аз лично обичам да пътувам с влак, но изтощителните преходи, нечистотата, дискомфорта и неизправният инвентар ще продължават да прогонват и за напред много пътници. Другите просто нямат избор.
27
0
 
1
 
! Отговори
aaa преди 11 години
Ха, защо ли ?
26
2
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 11 години
TOVA E TAKA ZASHTOT KOITO E PATUVAL OT Burgas do Varna she vidi che she patuva 6 chasa tova normalno li e za 120 km. 6 chasa pat ?
25
3
 
4
 
! Отговори
ф-1 преди 11 години
Това е така,защото правителството прави всичко възможно за да постави БДЖ на колене,да унищожи имиджа на фирмата и по този начин да може да бъде приватизиран от съответните хора на нищожна цена.
24
2
 
6
 
! Отговори
varg преди 11 години
Българите като цяло са недоволни от всичко,но не спират да крадат.
23
3
 
8
 
! Отговори
СПЛД преди 11 години
До 10 - споменатите от теб НЕ СА наричани "задунайска република"... разбра ли ***... по-зле сме дори от Беларус и Казахстан...Узбекистан и Киргизстан са държави с които също може да сравняваш... тръгнал да сравнява с държави борили се с комунистическата чума/спин...
22
0
 
2
 
! Отговори
Sapa преди 11 години
TOVA NASHA GARA LI E !!!!???????
21
7
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 11 години
21, ти май не си пътувал от 1978 г. с БДЖ, за да забележиш, че има доста по-нови вагони с купета от 1988-1990 г., които обаче се износват естествено и няма с какво да се заменят след 2000 г. заради мизерията и валутния борд наложени като наказание на България от МВФ и САЩ след 1989 г. за проруската политика. Досега нито един нов вагон не е внесен в България от "приятелите" ЕС и САЩ, защото са много скъпи. Даже немските мотриси са на лизинг (кредит) от немска банка с огромни лихви плащани от БДЖ
20
1
 
10
 
! Отговори
fasfas преди 11 години
Возил съм се във влакове в Чехия - три пъти по-бързи от нашите са и доста по-чисти, а цените са сходни, но чехите взимат доста по-високи заплати от българските, така че от личен опит мога да кажа, че там жп транспортът е много по-добър от нашия и по-редовен.
19
1
 
3
 
! Отговори
poo преди 11 години
pusnete novite spalni vagoni mama vi deba gadna.
18
0
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 11 години
Az sam mnogo dovolen ot CFL- v Luxembourg. Inache taia snimka deto sa ia izpraskali e na gara v Bruxelles, a te mai za Belgia izobsto ne govoriha...
17
0
 
6
 
! Отговори
Пърдел преди 11 години
Аз пък съм много доволен от SNCF - чисто, здраво, спретнато, не ***/трака/дрънчи и направо летят (особено TGV-то). БДЖ - въобще не ползвам и не препоръчвам.
16
1
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 11 години
Нивото на ЖП транспорта почна да се влошава още през комунизма.След 1978 г. изчезнаха хубавите купета, или просто остаряха, окрадоха и и пр.България като цяло след 1978 г. тръгна надолу икономически и въобще.Помня купетата втора класа, които създаваха чувство за уют. Заключваха се отвътре, имаха пердета.Бяха чисти и спретнати.Те изчезнаха много преди комунизма да падне.
15
10
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 11 години
Влаковете в САЩ са по-зле и много по-скъпи от българските.