Апокалиптична картина! 11 жертви от срутването на моста в Италия

Това е терористичен акт, спекулират италиански медии
Обновена: 14 авг 2018 16:44 | 14 авг 2018 15:47, Елка Василева
67

Снимка: Reuters

Единадесет души са загинали при рухването на част от виадукт над индустриална зона в италианския град Генуа, съобщи италианското вътрешно министерство.

Инцидентът стана при внезапна буря с проливен дъжд. Под отломките има смачкани автомобили, предаде Асошиейтед прес, като се позова на местни медиии на полицията.

По-рано директорът на центъра за спешни обаждания в Генуа каза, че пострадалите са десетки, посочва Франс прес.

Италианският министър на транспорта Данило Тонинели нарече случилото се "огромна трагедия".

Пожарникарите казаха, че от срутването са били засегнати около 20 автомобила.

"Картината е апокалиптична", каза журналист от мястото на злополуката.

Министърът на вътрешните работи Матео Салвини съобщи, че на мястото на инцидента работят около 200 пожарникари.

Още по темата

Телевизия "Скай Ти Джи 24" поясни, че е паднал 200-метров участък от моста Моранди на автомагистрала А10, която стига до Франция и популярни места за почивка в други райони на Италия.

Инцидентът става в навечерието на утрешния голям италиански празник "Ферагосто" и движението вероятно е било по-натоварено от обикновено, тъй като много италианци са поели към плажовете или планините.

Бетонният мост Моранди е открит през 1967 г. Той е висок 90 м и дълъг малко повече от километър, като най-дългата отсечка между две подпори е 200 м.

Властите предполагат, че рухването на моста е резултат от умора на конструкцията, отбеляза италианската осведомителна агенция АНСА. Съоръжението е било ремонтирано през 2016 г.

В италианските медии се появи и информация, че случилото се е терористичен акт, но засега официални коментари в тази насока няма. 


67
Още по темата: ИталияСрутваневиадукт
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
56
1
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Не съм спец, вероятно така се строи, но на първо фото като гледам доста е голямо разстоянието между двата пилона където е пропадането, освен ако е имало пилон и е паднал, но май няма, не знам на какво се е разчитало, на метални въжета ли?
55
0
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Хубава страна беше Италия ,преди да влезе в ЕС. След това-обедня,цените се качиха-особено като прие еврото, западна тотално,напълни се с емигранти..Не се учудвам на случилото се.
54
0
 
8
 
! Отговори
Обществена поръчка преди 1 месец
Като знам, че по същата схема и у нас правят така "ремонтите" ме е страх да мина вече по Хемус...
53
0
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Бе стоял е доста години без проблеми, докато на място не го обследват, няма как да се каже.
Лошите статически подходи лъсват много бързо. Това чудо е оцеляло 50 години. Едва ли е инженерна грешка, по-скоро калпава поддръжка или атентат.
52
0
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Как пък разбра конструкцията от тази снимка,и определи веднага носещи и неносещи елементи? Да не би да си строил блокчета в Лозенец?
51
0
 
2
 
! Отговори
Шоп преди 1 месец
Принципно това мосте изглежда доста глупаво като конструкция.
Някой се е правил на оригинален, е ба вайки се със статиката и съпромата.
Платното е рухнало, събаряйки и горната част на опората.
Значи всички тия триъгълници отгоре са само пунт и пластика - повече са тежали, отколкото да крепят нещо.
И са концентрирали натоварването, вместо да го разпределят.
Нормално нещата се подпират или окачват на параболи.
50
0
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
"Движението било по- натоварено от обикновено" е много тъпо обяснение."

Абсолютно вярно. При изчисленията се залагат превозни средства по определен начин и с такова тегло, практически недостижими при какъвто и да е трафик, дори ТАНКОВА КОЛОНА.
49
0
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
"Движението било по- натоварено от обикновено" е много тъпо обяснение.Бъди сигурен че конструкторът е сложил максимален товар при изчисленията,т.е. броня до броня в двете посоки.После е сложил коефициент на сигурност 1.2 или 1.3, може и повече за здрав сън.
Тъй че не е товарът причината.
48
7
 
4
 
! Отговори
тайна преди 1 месец
Вторият мост на Дунав при Видин-Калафат го очаква същото,защото испанците продадоха част от арматурата и железата на бг фирми!
47
1
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
В този случай Сорос и Филип Димитров са виновни.
46
16
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Продължавайте да се радвате на руските туристи.
Путин още 2008 година обяви създаването на спецчасти за диверсии в чужбина.
Няма нужда от война - тук ще запалят гора, там ще рухне мост, по-нататък ще избухне епидемия по козите...
45
1
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Цялата работа е, че подобни конструкции не се правят ИЗЛИШНО здрави. Правят се колкото да понесат каквото е предвидено. Така че е възможно претоварен елемент да сдаде багажа и оттам лавинообразно да се получи каквото се вижда.
Без повече информация едва ли сме в състояние да стигнем до верния извод.
44
2
 
3
 
! Отговори
Хе Хе преди 1 месец
Умората се казва контролиран взрив. Да рухнат и двете крила/рамена на колоната по едно и също време със толкова стомана вътре в тях е невъзможно без помощ. При умора щеше да зависне поне за извесно време и да се завърти не да рухне и от двете страни, като дори не говорим за неподдържана конструкция. Прилича на снимка от събаряне на сграда.
43
1
 
14
 
! Отговори
Жо преди 1 месец
НАЙ-ПРОСТО казано, "умора" на материала наричаме нарастване на микропукнатините в микроструктурата на материала. Това става при безбройните променливи натоварвания /например вибрации/, на които е подложен материала. И най-качествения материал има микропукнатини в структората си. Въпросът е, че от един момент нататък, след нарастването на пукнатините, те могат да се открият със способите на ултразвуковата дефектоскопия.
Така се проверяват машинни части, язовирни стени и други..
42
2
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Продължение

Якостта на умора при стоманата /по спомени/ е някъде към два пъти по-малка от нормалната опънна якост.
41
2
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
"Такова понятие като умора на конструкцията няма. От 20 години се занимавам с
проектиране и мога със сигурност да кажа 4е такова понятие не съществува
никъде в дебелите книги"

Колега, слаб 2 по "Строителни материали".
Умора се получава при променлив опън-натиск в елементите на конструкцията. Най-изразено е точно при мостовете, заради големите усилия и подвижните товари.
40
11
 
0
 
! Отговори
Футуролог преди 1 месец
България е известна че няма нито едно пленено ЧЕРВЕНО ЗНАМЕ

ЧЕРВЕНО ЗНАМЕ като на ТРЕТИЯ РАЙХ,СССР и Турция

Та има един мост на бившия булевард В.И.Ленин отгоре по които са пътували марксистите и комунистите като Бойко,Кристалина,Живков,Ж"ельо Ж"елев,Илия Павлов и прочие

А под моста Ленин се намираше психиатрията на 5 километър прекръстен нарочно на 4-ти с обслужващото го ЧЕРВЕНО ЗНАМЕ

Гербера Бербатов,Мартин Петров пък и Стоичков защо не се радват че оранжевите играят още с червен цвят?
39
0
 
1
 
! Отговори
Провидение преди 1 месец
До Анонимен
Такава жестока душичка си,че ти пожелавам всички твои скъпи роднини да измрат в жестоки мъки,а ти..да се молиш да умреш! Не трябва да сте живи вие наркомани получовеци!
38
0
 
4
 
! Отговори
Нели преди 1 месец
До Анонимен

Слушах един инженер от комисия,наблюдаваща такива обекти по rai tg 24,подчерта че като тоя мост са само още 2 в света. Строен е през 60- те години със стомана..подчерта,че са използвани висококачествени материали и специалисти на високо ниво. Показаха видео,как огромен блок се завърта около себе си и после пада. Този мост е бил непрекъснато под наблюдение и подръжка..но кореспондента от Генуа,след като обясни всичко,каза,че има свидетели,които са видяли огън и после тътен.
37
0
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Ако е от умора на материала то значи моста е проектиран от ученици в строителен техникум, материалите от които е правен са втора употреба а комисията приемала моста трябва да са я позлатили.