Първи сме в ЕС по загинали при катастрофи с коли

Най-много са жертвите при челен удар
21 авг 2019 08:08, Елка Василева
65
Първи сме в ЕС по загинали при катастрофи с коли
Снимка: архив, Булфото

България е на първо място в ЕС по брой загинали при катастрофи с леки автомобили на 1 милион жители според анализ на Евростат за тенденцията със злополуките на пътя с фатален край през 2017 г.

Характеристиката на фаталните инциденти при отделните категории превозни средства показва, че България се нарежда с най-висок дял смъртност в категорията на леките автомобили с 64 смъртни случая на милион жители.

Това е почти шест пъти повече от най-ниското съотношение в Малта - 11. Средният показател за ЕС е 23 смъртни случая на 1 милион при категорията леки автомобили.

Според данните на Евростат при катастрофи с леки автомобили у нас са загинали 456 души, при катастрофи с пътнически автобуси - 5 души, при фатални инциденти с велосипедисти - 35 души, загиналите пешеходци са 118, като общия сбор на загиналите при пътни инциденти у нас надхвърля 700 души.

Данни от доклад на МВР показват, че най-висок дял смъртност има при катастрофите с челен сблъсък между автомобили - близо половината от фаталните инциденти се дължат на подобен вид ПТП.

МВР отчита също, че най-тежките последствия при ПТП с челен сблъсък се дължат на навлизане по някаква причина в лентата за насрещно движение, неправилно изпреварване, разсейване, задрямване и др.

Пак по данни на МВР за периода 2011-2017 г. при ПТП с челен сблъсък са загинали 910 души, а ранените са 6 995, като по-голямата част от пострадалите нямат никаква вина за катастрофата.

Черната статистика на пътните инциденти с фатален край само за първите 6 месеца на тази година показва нелицеприятни факти: 254 загинали и 3 653 ранени при близо 3 000 пътнотранспортни инцидента. Това означава по около 250 инцидента всеки месец и 42 убити българи средно на месец при автомобилни инциденти.

Около 25 000 са загиналите при катастрофи в ЕС

През 2017 г. на територията на ЕС при пътни инциденти са загинали около 25 хиляди души или около 50 смъртни случая на 1 милион жители, показват данните от анализа на Евростат, цитирани от БТА.

Разликите между държавите-членки за броя на загиналите при ПТП варират от 30 смъртни случая на милион жители във Великобритания и Швеция - до над 90 в България и Румъния, като тук статистиката обхваща всички по вид фатални инциденти на пътя.

Според Евростат Румъния държи лидерството по няколко вида категории смърт на пътя: по общ брой фатални инциденти - 99 на 1 милион, по смърт на пешеходци - 37 на 1 милион и по смърт на велосипедисти - 30 на 1 милион.

В Малта има най-малко инциденти с фатален край при автокатастрофи - 11 на 1 милион. В Дания има най-малко инциденти с пешеходци - 3 на 1 милион. В Естония няма регистрирана смърт на мотоциклетисти, а в Люксембург и Кипър няма загинали велосипедисти, показват данните на Евростат.

Коефициентът на смъртност при ПТП показва доста отчетлива разлика в ЕС между страните с ниски и средни доходи, от една страна, и страните с висок доход, от друга, като позитивите, разбира се, са в полза на по-богатите страни, в които има по-малко инциденти с фатален край на пътя.

Анализът отчита също, че Европейската комисията има амбициозна програма за пътна безопасност, като крайната цел е да се намали наполовина смъртта на пътищата в Европа до 2020 г.

Програмата определя комбинация от инициативи на европейско и национално равнище, като се фокусира върху подобряване на безопасността на превозните средства, безопасността на инфраструктурата и поведението на участниците в движението.
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


65
Още по темата: Евростаткатастрофи
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
38
6
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
с толкоз стари бараки по пътищата кво очаквате?
37
4
 
16
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Начинът на работа на една държавна структура, в случая КАТ, не се определя от народа или от служителите на КАТ, а от управляващите държавата, а за България това е мафията. Очевидно манталитета няма нищо общо и е за заблуда на по-наивните, а те са много.
36
1
 
24
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Държавата не работи - манталитета на народа бил такъв. КАТ не работи - манталитета на народа бил такъв. Мафията управлява в България - манталитета на народа бил такъв. Имало едно време роби - манталитета на народа, вкл. робите бил такъв.Що не се ...
35
2
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
До ФактПримерни не бих казал. Уплашени за портфейлите си, да. Защото полицията е с друг манталитет. Ама тя и полицията идва от съответния народ.
34
3
 
21
 
! Отговори
Нема страшно преди 4 години
кат паднем под един мильон ще ни извадят от класацията.
33
3
 
16
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
До ФактНяма как българите да не са примерни в чужбина, защото са разбрали, че са на територия с друг манталитет. И в крайна сметка, когато чужденците разберат, че се намират в "разграден двор" приемат съответното поведенение. Манталитетът се определя от мнозинствата, а не от малцинствата. Освен това, ако под чужденци имаме предвид Румънци и турски гастербайтери - с едните се "конкурираме" в ЕС, а другите не са в Европа.
32
4
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Тези дни пак писаха за катастрофа с чужденци и загинали, а те се включват в статистиката за България.
31
1
 
10
 
! Отговори
Факт преди 4 години
Българите са примерни шофьори извън България - явно манталитета ни е такъв.Чужденците най-много и най-опасно нарушават правилата, когато шофират в България - явно манталитета им е такъв.
30
1
 
6
 
! Отговори
??? преди 4 години
На първо място по брой загинали след ПТП през 2017 е Румъния с 99,3 загинали на 1 милион население. България с данните за 2016 година е на второ място. Във всички държави по данните на Евростат с изключение на Малта, Люксембург и Лихтенщайн, броя на загиналите от катастрофи намалява в последните 20 години, къде повече, къде по-малко. Не знам как броят загиналите чужденци, а в България има много транзитни преминаващи чужденци, които често катастрофират и има доста загинали и сред тях.
29
3
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
До ???За кои точно чужденци става въпрос? Погледни им профила, националността. Аз не виждам по нашите пътища много германци и шведи на средна възраст. А това за образованието и манталитета е сърцевината на проблема, но с приказки не става.
28
4
 
7
 
! Отговори
??? преди 4 години
В последните 30 години все се говори за манталитет, възпитание, култура и други подобни дивотии и затова нарушенията и катастрофите се увеличават. Защо чужденците са най-опасните и нагли шофьори по пътищата на България? Манталитетът ли им е такъв?
27
2
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Проблемът е много по-сложен от видимото, и идва от образованието и възпитанието. Впрочем, то всичко идва от там.
26
2
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
До Анонимен 25А правилата и контрола се налагат и спазват от хора с определен манталитет, Човеко! То и сега си имаме правила, а защо ли нямаме адекватен контрол?
25
2
 
9
 
! Отговори
Max преди 4 години
Наистина всичко е до манталитет и спазване на законите.В България за последните 10г. загиват около 700-800 човека на година.За същия период в Холандия загиват около 200-300 човека (при население 17млн.)
24
3
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Манталитета се изгражда с правила и контрол, Българино!
23
4
 
18
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Всичко идва от манталитета. Хората в дадена страна шофират точно както се държат в обществото. Вижте малките как карат велосипедите си по улиците. Това са бъдещите шофьори.
22
4
 
11
 
! Отговори
НЕбългарин преди 4 години
Ако ще за всяко нарушение затвор да дадат пак тази страна ще е на първо място! Просто всичко се свежда до манталитета и нравите на населението!
21
3
 
5
 
! Отговори
??? преди 4 години
Данните за България са за 2016 година. В новината на сайта на Евростат пише, че в България и Естония няма смъртни случаи с мотористи, а в новината в днес бг пише само за Естония.
20
0
 
20
 
! Отговори
Фар по икиндия преди 4 години
И това се случва въпреки неимоверните усилия на седемдесет хилядната банда щатни държавни лапачи, да магерят статистиката. По данни на болниците, броят на загиналите в катастрофи е два пъти по голям от този който ушеф обявява. По данни на немската полиция, 35 процента от катастрофите там са заради лошо състояние на пътя, в България този процент е 0.1. Значи имаме по-хубави пътища. Така е при генерала, видими резултати.
19
1
 
19
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Тази новина има ли връзка с демографските промени в България, имам предвид, че се раждат все по-малко светли български шофьори за сметка на тъмните такива? А и много транзитно преминаващи коли с германска регистрация взе да има...