ЕС иска скорост поне 160 км/ч и по-евтини билети за влаковете

Целта е да насърчат трансграничните пътувания
Обновена: 16 дек 2021 20:48 | 16 дек 2021 20:30, Анисия Иванова
33
ЕС иска скорост поне 160 км/ч и по-евтини билети за влаковете
Снимка: БГНЕС

Влаковете ще се движат по-бързо по ключови маршрути в Европа, а цените на билетите и разходите на доставчиците могат да бъдат намалени съгласно плана на Брюксел за стимулиране на неуспешните усилия за превръщане на железопътния транспорт в Европа в предпочитания начин за придвижване.

Новото изискване за скорост, за да се гарантира, че влаковете по основната железопътна мрежа могат да се движат със 160 km/h или по-бързо, ще бъде въведено до 2040 г., предложи Европейската комисия.

Трансграничните пътувания, включително с нощни влакове, ще бъдат насърчени чрез понижаване на цените на билетите и евентуално чрез намаляване на таксите за достъп до коловозите, с които се сблъскват железопътните компании.

Заместник-председателят на комисията Франс Тимерманс, който представи предложенията 27-те държави-членки на блока, каза, че изпълнителната власт на ЕС също ще разгледа възможността за въвеждане на освобождаване от ДДС за железопътните билети.

"Ще ускорим времето за пътуване и ще улесним изграждането на конкурентна железопътна мрежа в цяла Европа. През следващата година ще започне работа с 15 пилотни проекта за подобряване на железопътните услуги на дълги разстояния в основните влакови коридори – билетите за влак трябва да бъдат по-лесни за намиране, резервиране и закупуване на атрактивни цени. В този контекст ще разгледаме и освобождаването от ДДС за международни железопътни билети", каза Тимерманс.

Комисията отдавна говори за революционизиране на европейските железопътни пътувания. ЕС си постави за цел да удвои високоскоростния железопътен трафик до 2030 г. и да го утрои до 2050 г. в опит да намали въглеродните емисии от транспорта с 90% през следващите три десетилетия. Според експерти обаче трансграничните маршрути остават скъпи и ненужно бавни.

Европейската инвестиционна банка ще предостави 8,7 милиарда евро на компаниите за закупуване на нови вагони и свързано с тях оборудване.

Предложенията са част от по-широко преразглеждане на насоките на блока за развитие на трансевропейската транспортна мрежа, която има за цел да свърже 424 града и да направи пътуването по пътищата, водните и железопътните пътища в региона по-устойчиви. Градските райони също ще трябва да изготвят по-строги планове за подобряване на транспорта в рамките на градските граници.

Очаква се ЕС да пропусне целта си да разполага с 31 000 км високоскоростна железопътна линия в експлоатация през следващите осем години. Националните правителства, а не комисията, вземат решения за високоскоростни железопътни проекти и въпреки че Европейската централна банка (ЕЦБ) предостави значителни нива на заеми, Брюксел трудно успява да насърчи инвестициите в трансгранични пътувания.

Високите такси за достъп до коловозите и възходът на нискотарифните полети отдавна се посочват като причини за спада на нощните влакове в Европа.

Понастоящем само 7% от трансграничния пътнически трафик се извършва по железопътен транспорт, а трансграничните нощни услуги са намалели с две трети през последните 20 години.

Железопътните пътници в ЕС, които искат да пътуват през границите, често трябва да пазаруват в уебсайтове на множество държави и компании, за да резервират пътуванията си – нещо, което блокът иска да хармонизира със законодателно предложение следващата година.

Целият анализ четете на сайта на Bloomberg TV Bulgaria

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


33
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
6
1
 
17
 
! Отговори
Мнение преди 2 години
Те по нашите криви,пропаднали и неподдържани линии ако влаковете се движат със 160 ще хвърчат от релсите бе!
5
1
 
14
 
! Отговори
Айде тогава преди 2 години
Хванете ги тия дето източиха БДЖ до дупка, подсказка: някои от тях още са в БГ
4
1
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
160 км/ч, международни влакове, ще е просто супер! РАботата е, че това искат да е МИНИМАЛНОТО, демек за балканските страни. На други места плануват да стигат по 250 км/ч.
3
3
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
До Анонимен 1 - Ще стане. Няма да се толерира тая простотия вечно.
2
4
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Сега чакам меннията, как било много скъпо, как за нищо не ставали от Европа, как ние сме много умни, ама видиш ли, съдба черна българска ... Пичове - айде се вземем в ръце и да дйестваме най-накрая? Какво стана? От 50 години сме за посмешище.
1
1
 
20
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Ха ха ха! България и скоростни влакове! Виц направо!