Заради отменени полети: Ядосани пътници и задръстени летища в Европа

Има недостиг на персонал, за 800 места се явили четирима кандидати
10 юни 2022 12:31, Анисия Иванова
25
Заради отменени полети: Ядосани пътници и задръстени летища в Европа
Снимка: Bloomberg

Дългоочакваният бум на пътуванията след блокиранията заради Covid бързо се превръща в крах за летовниците, тъй като европейската авиационна индустрия се бори да преодолее недостига на персонал и трудови конфликти, принуждавайки авиокомпаниите да отменят стотици полети преди пиковия летен период, пише Bloomberg.

Deutsche Lufthansa AG се присъедини към други превозвачи тази седмица, за да промени графика си, тъй като германската авиокомпания няма персонал, за да се справи с търсенето. Lufthansa прекратява около 900 полета през юли, или 5% от типичния си капацитет през уикенда, добавяйки затруднения в превозвачите от Air France-KLM до Ryanair Holdings Plc и British Airways, които всички се борят да поддържат операциите си.

Хаотичните сцени, които се разиграват на летищата от Ирландия до Германия до Турция, представляват сериозна пречка за индустрия, засегната особено тежко през последните две години на пандемията. Авиокомпаниите колективно загубиха милиарди приходи, което наложи драстични съкращения на работни места и организирани от правителството спасителни помощи за някои превозвачи. Стачките, които обхващат туристическия сектор, добавят към сътресенията като корпоративните лидери са предпазливи да се поддадат на исканията за по-високи заплати, въпреки нарастващата инфлация.

Още по темата
"Трябва да погледнем трезво какво ни подготвя лятото и как ще се справим“, каза главният изпълнителен директор на EasyJet Plc Йохан Лундгрен на конференция за авиацията в Париж тази седмица. "Трябва да се обединим и да направим най-доброто, което можем."

Прекъсванията са особено тежки в Обединеното кралство, въпреки че европейските центрове като Амстердам, Франкфурт и Париж също са засегнати от закъснения и последиците от стачки. Северна Америка също беше засегната: Торонто Пиърсън Интернешънъл, най-натовареното летище в Канада, вижда все по-големи опашки и анулирани полети поради недостиг на работна ръка.

Air France-KLM беше принудена да отмени 85 полета за един ден поради стачка на летище Париж-Шарл дьо Гол и около три пъти повече поради затруднения в Амстердам. Сцени на ядосани летовници, блокирани в дълги опашки на летищата или неспособни да се върнат у дома, тъй като полетите им са били отменени в кратки срокове, представляват сериозна пречка за сектор, който гледа на идващия летен ваканционен сезон като на шанс да извлече ползите от нарастващото потребителско търсене.

Някои от най-сериозните задръствания се случиха по време на тържествата на платинения юбилей на кралица Елизабет II във Великорбитания миналата седмица, които тестваха до предел способността на летищата да обработват пристигащите. Ryanair призова за помощ британски военен персонал, за да помогне за справяне с прекъсванията. Летищата в Гетуик и Манчестър бяха най-силно засегнати от отмяната на полети преди дългия уикенд.

За по-широката индустрия големият въпрос сега е дали сектор, който премахна стотици хиляди работници в разгара на пандемията, може да ги върне, за да се справят с рязкото нарастване на потребителското търсене. Предвид изискванията на предлаганите работни места, привличането на таланти няма да е непременно лесно, каза Оливие Янковец, ръководител на лобито на летищата в ACI Europe.

„Хората не са толкова привлечени от някои от работните места, които предлагаме, особено в областта на сигурността и наземното обслужване“, каза Янковец. „Заплатите вече не са достатъчно привлекателни, защото условията на труд са такива, каквито са, хората трябва да работят на смени и през почивните дни.“

Много, които напуснаха индустрията и намериха работа другаде, не бързат да се връщат. Неотдавнашно изложение на труда, организирано от едно голямо летище, се надяваше да привлече 800 кандидати. Появиха се само четирима, каза Янковец.

И докато продажбите на билети се върнаха, ръководителите на авиацията се тревожат какво означава това за летищата и как ще могат да се справят с притока на пътници. Сред тях е изпълнителният директор на Air France-KLM Бен Смит, който не намери причина да се радва на почти рекордните продажби на билети, които авиокомпанията е резервирала в скорошен работен ден.

Целият анализ на сайта на сайта на Bloomberg TV Bulgaria

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


25
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
21
0
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Само да попитам, на най-голямото летище в Европа в Истанбул, имат ли такива проблеми?
20
5
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
така е - капиталистите не искат да плащат. Но ВИЕ си искате капитализма, така че ще траете!
19
0
 
19
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
В Мадрид е същият ад - няма полицаи, които да преглеждат паспортите, което е най-голямата тапа, защото другите неща са по същество автоматизирани. Единствено полицаите и проверяващите на влизане са незаменими и когато те са малко, нещата са трагични. Гигантски опашки, изнервени пътници, предполгам и изпуснали полета си, защото никой по принцип не предвижда чак такова чакане. А защо не искат да си върнат служителите от преди ковид не ми е ясно. Явно или нямат пари, или са супер алчни.
18
3
 
36
 
! Отговори
MONAD преди 1 година
Изгонихте огромна част от персонала заради задължителни ваксинации и ужасни рестрикции, тестове, карантини, не давате достатъчно пари, сега просто предстои абсолютен крах на европейската икономика.
17
1
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
шизофренност
16
1
 
62
 
! Отговори
Перчо преди 1 година
Както наливате милиарди в Украйна,налейте малко и на своите служители.
15
1
 
54
 
! Отговори
анонимен преди 1 година
То навсякъде се търси персонал, но наистина срещу малко заплащане. Неслучайно и отглеждането на дете е лукс и ужасни разходи. Народът не ще да гризе коричката и да работи по 20 ч. дневно, и правилно.
14
3
 
45
 
! Отговори
анонимен преди 1 година
Причината не е в изгонването на персонала, а в отговорна и трудна работа, напр. диспечери, но ако може да им се плаща малко, и това е световна тенденция за ликвидиране на средната класа.
13
2
 
49
 
! Отговори
анонимен преди 1 година
Като искате да ви се работи без пари, ето ви резултата. Да не би да си мислите, че някой ще припка да работи за шепата милиардери?
12
2
 
18
 
! Отговори
ПроСоТо преди 1 година
една работа на човеците не е "като хората"...Изначално объркан свят..
11
1
 
44
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Няма вече кой да буха, всички сме айти.
10
1
 
13
 
! Отговори
на снимката преди 1 година
летище Барахас Мадрид
9
2
 
20
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Европейска му работа. Да взимаме пример от развитите нации.
8
8
 
72
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Сега - няма персонал. После - няма гориво, после няма персонал и гориво...накрая - няма авиокомпании. За начало - само в ЕС, после и в други атлантически демокрации!
7
4
 
46
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Я едно яко разследване за и малко затвори за измами, защото как са продавали билети, без наличието на пилоти, стюардеси и самолети?
6
2
 
71
 
! Отговори
Алекс преди 1 година
Изгониха си персонала като бездомни кучета и сега реват.Така им се полага.Трябва да се мисли в перспектива.
5
2
 
31
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
"НЕМА НАФТААААА" ................ Да минат през Видин. Там нафтa бол в трънето.
4
8
 
24
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
НЕМА НАФТААААА. ПИКАЙТЕ ГАЗ СЕГА И ЗАРЕЖДАЙТЕ.
3
6
 
30
 
! Отговори
Бачкатор преди 1 година
Да са си стояли на г3!Тука нашенските капиталисти не дават отпуска пък уж се водим европейска държава!
2
3
 
27
 
! Отговори
Костова преди 1 година
Да снижат изискванията за стюарди и аз ще се кандидатирам, ако осигуряват квартира