Ръст на нощувките, резервирани чрез платформи в ЕС с 25%

Най-голям интерес има към Франция, Испания, Италия, Хърватия
Обновена: 3 апр 2023 14:11 | 3 апр 2023 14:00, Камелия Цветанова
2
Ръст на нощувките, резервирани чрез платформи в ЕС с 25%
Снимка: Pixabay

През четвъртото тримесечие на 2022 г. Туристите са прекарали около 97 милиона нощувки в краткосрочни квартири под наем в ЕС, резервирани чрез Airbnb, Booking, Expedia Group или TripAdvisor. Това съответства на около +25% в сравнение със същия период на 2021 г., съобщи Евростат.

С тази стойност платформеният туризъм надхвърли нивата (+10%), регистрирани през предпандемичното четвърто тримесечие на 2019 г., когато платформите отчетоха около 88 милиона нощувки на гости.

През цялата 2022 г. гостите са прекарали около 547 милиона нощувки в краткосрочни квартири под наем в ЕС, резервирани чрез онлайн платформи. Това означава, че има стабилно възстановяване в сравнение с 2021 г. (364 милиона нощувки; +50%) и че прекараните нощувки дори надхвърлят нивата от 2019 г. (512 милиона нощувки; +7%).

Въпреки че сравненията с 2021 г. документират стабилно възстановяване във всичките 31 държави (страни от ЕС и ЕАСТ), има разлики в сравнение с 2019 г. През 2022 г. най-голямото увеличение на прекараните нощувки в сравнение с 2019 г. е регистрирано в Швеция (+33%), Франция ( +31%) и Белгия (+23%). Въпреки това 14 членки на ЕС все още изостават от нивата от 2019 г. Най-значителен спад е отчетен в Чехия (-36%), Унгария (-27%), Ирландия и Естония (по -23%).

Традиционните крайбрежни ваканционни дестинации останаха популярни през лятото на 2022 г.
Най-популярните региони за краткосрочно настаняване под наем, резервирани чрез онлайн платформи, са  Хърватия (20 милиона нощувки), френският регион Прованс-Алпи-Лазурен бряг (11 милиона) и испанският регион Андалусия (10 милиона ).

В първите 20 региона Франция има седем, Испания пет, Италия четири, а Хърватия, Португалия, Гърция и Румъния имат по един.
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


2
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
2
2
 
1
 
! Отговори
.... преди 1 година
Докато чета статията се замислих.... на нашия туризъм все му пречи, че нямало реклама... една реклама не видях за Франция, Италия... камоли Белгия или Швеция.... а имат ръст? Що така? Въпросът е реторичен!
1
1
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Сраянваш пандемичната обстановка, със сега, акто обаче не смяташ и МАСИВНАТА инфлация. В Дания от 5.5 за 10 яйца, сега давам почти 10 лева. Това ръст в потреблението на яйца ли е?