Първи сме в ЕС по продажба на електрически автомобили

171 коли на ток през юни спрямо 71 преди година
Обновена: 29 юли 2023 20:32 | 29 юли 2023 20:09, Стела Стоянова
53
Първи сме в ЕС по продажба на електрически автомобили
Снимка БГНЕС

България се оказа първененец в ЕС в продажбата на електрически автомобили, ако се вземе предвид процентното увеличение. Това показват данните на Асоциацията на автомобилните производители в Европа (АСЕА).

У нас са регистрирани през юни 171 коли на ток спрямо 71 преди година. 879 са возилата за първите шест месеца на годината. Това означава, че само през юни ръстът на продажбите на електрически коли е 140,8%, а за полугодието - 160,8%. Но като бройки новите автомобили на ток в България остават малко - те са под 8000 на фона на близо 3 млн. автомобила.

Внушителен ръст като цяло в продажбите на нови леки автомобили отчитат търговците в България. Според данните на АСЕА през първите шест месеца на годината у нас са регистрирани 17 633 нови леки коли,

което е с 21,3% повече в сравнение със същия период

на миналата година, когато бяха пласирани 14 539 возила. Само през юни у нас са продадени 3803 нови леки коли спрямо 2824 през същия месец на миналата година, или с 34,7% повече.

С изключение на Унгария, където продажбите на нови коли падат с 1,4% на годишна база, всички пазари в ЕС отбелязват ръст, включително четирите най-големи - Германия (24,8%), Испания (13,3%), Франция (11,5%) и Италия (9,1%).

През първата половина на 2023 г. новите регистрации на автомобили в целия ЕС са се увеличили значително - със 17,9%, достигайки 5,4 милиона броя.

Повечето от пазарите в региона са нараснали значително през първите шест месеца на 2023 г., включително Испания (24%), Италия (22,8%), Франция (15,3%) и Германия (12,8%).

През юни пазарният дял на чисто електрическите автомобили е

нараснал от 10,7 на 15,1%, изпреварвайки за първи път

дизеловите коли. Хибридно-електрическите автомобили остават вторият най-популярен избор сред купувачите на нови автомобили, представлявайки 24,3% от пазара. Най-голям дял все още запазват бензиновите автомобили с 36,3%.

Пазарът на дизелови автомобили в ЕС продължава да намалява с 9,4% миналия месец въпреки растежа в Германия с 10,3% и на централноевропейските пазари, особено в Румъния (+22,4%). Дизеловите автомобили сега представляват пазарен дял от 13,4% сред новопродадените спрямо 17,4% през юни миналата година.

Подобренията през последните месеци показват, че европейската автомобилна индустрия се възстановява от прекъсванията на доставките, причинени от пандемията. Обемите обаче все още са с 21% по-ниски в сравнение с 2019 г.

Лека-полека обаче автобизнесът се приближава към нормалната търговия отпреди пандемията. След огромното повишение на цените през последните 2-3 години проблемите с дългото чакане заради липса на достатъчно производство вече се връщат промоциите и отстъпките, включително и на българския пазар.

Тенденцията с намаляване на цените започна преди няколко месеца, защото се оказа, че няма кой да ги купува на твърде високи цени - малко частни клиенти могат да си позволят да плащат за нов автомобил месечни вноски от порядъка на минимум 700-800 евро. А само преди няколко години сумата бе два пъти по-малка.

Потребители споделят в социалните мрежи опита си от покупката на нови автомобили в последните седмици в България. За премиум марките отстъпката на дадени модели се движи от 5 до 8 процента. И тези проценти се дават за автомобили, които вече са произведени и са на склад.

“Кризата с чиповете, дългото чакане и недостигът на нови автомобили отново са чужди думи”, обобщава ситуацията на германския пазар директорът на Duisburg Center Automotive Research Фердинанд Дуденхьофер. В рамките на десет месеца пазарът се обърна и производството на автомобили стартира отново. Увеличеното предлагане също отговаря на търсенето, което е потиснато от инфлацията.

 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


53
Още по темата: продажбиколи на ток
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
47
0
 
1
 
! Отговори
Опаа преди 8 месеца
По полека че ги минахме западняците
46
0
 
2
 
! Отговори
Първи преди 8 месеца
Първи сме по внос и продажба на крадени електрически тротинетки
45
0
 
4
 
! Отговори
Киру Гриндъра преди 8 месеца
Клета Европа!!!Отново диша праха на просперираща и благоденстваща България
44
0
 
4
 
! Отговори
Batman преди 9 месеца
Лъжа лъжа лъжа,, ПОСЛЕДНА ДА НО НЕ първа
43
1
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 9 месеца
До Космонавт 34 - То едно време, като през нас минеше нова оромна пратка с херца или кока, рязко скачаше и борйката на G класите, ама ... не мисля, че благосъстоянието се повишаваше.
42
1
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 9 месеца
"След първите 6 месеца (горе - долу) какацитетът на батериите пада до 65 - 70 %" - Лиспват кавито и да е статистически данни за подобен спад в такъв период от време. " и може да се ползват в градовете, иначе няма сигурност, че ще стигнеш." - Със 115, Tesla 3 Performance на 2 години минава 395 км, на магистралата. Вече има прекалнео много зарядни станции. Не сме 2015-а. Това аргумент не минава.
41
2
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 9 месеца
До Анонимен 39 - Да, защот видиш ли, 2-3% от общестовто забраняват на останлите 97% и нещо, като после нящата прикчват тооолкова добре ... Дам... тоя филм му знаем края.
40
0
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 9 месеца
Цели 171 коли? В Европа колко продават общо? 1000?
39
0
 
2
 
! Отговори
Хихи, преди 9 месеца
и що ги продават,нещо не ги харесват лЕ? :)
38
2
 
1
 
! Отговори
ДЯДО КОЛЕДА преди 9 месеца
НЕ СА ЕКОЛОГИЧни нито ЗЕЛЕНИ.Засега само автомобилите на ГАЗ без холограмни оръжия на предни стъкла и с доказано безвредни жълти фарове са ЕКОЛОГИЧНО НЕУТРАЛНИ..ЕЛектромобилите са опасни вредители и се следят за ЛИКВИДАЦИЯ както всички нови с опасно вредни скенери и екрани в купето.. тежки увреждания нанасят с ЕКО СТИКЕРИ на предни стъкла комбинирани с високо вредни скенери/вместо фарове жълти/
37
9
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 9 месеца
Май ви е високо гроздето. Плюйте, скоро вашите трошки ще бъдат забранени и ще останем само ние, с електрическите.
36
2
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 9 месеца
Притесних се от това че сме на първо място, все едно че е някакво състезание по кихане на пари за надценени продукти, каквито са електрокарите от западни марки. Един вид демонстрация на падане на колене пред сащ/есср.
35
0
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 9 месеца
От заглавието в статията разбрах, че българите са купили към 200 000 електрически автомобила. Защото в противен случай няма как да сме първи.
34
4
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 9 месеца
Бесперспективни ***, които замърсяват много повече и от дизелите даже. След първите 6 месеца (горе - долу) какацитетът на батериите пада до 65 - 70 %, и може да се ползват в градовете, иначе няма сигурност, че ще стигнеш. И това е за държави, където се кара бавно. При нас в Германия направо се палят и горят, защото ограничения няма, и който излезе на магистралата натиска до ламарината. Много много примери има, но нарочно не ги съобщават по новините. Направо се запалват батериите при такъв ре
33
2
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 9 месеца
Ако аз ям зеле а ти свинско, то средно ние ядем зеле с ориз.
32
1
 
12
 
! Отговори
Лъжиии преди 9 месеца
Не сме по първи от французите и германците! Просто защото сме по беден народ!30-40бона стой та гледай как няма да ги дам за тротинетка ,която след 7 г. е аут с батерията!
31
1
 
23
 
! Отговори
Смях преди 9 месеца
Предната година са продадени 10 коли, а тази 20. Ето ги 200%. А в Германия примерно тази година са продадени 50000, но ръста е 15%. Кого заблуждавате бе, шушумиги?
30
3
 
7
 
! Отговори
Германец преди 9 месеца
Първи сме по *** в цял свят!
29
4
 
16
 
! Отговори
Анонимен преди 9 месеца
Кога България ще започне да отпуска субсидии при покупката на електромобил?Превърнали сме се в моргата на Европа!
28
3
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 9 месеца
Защото броите чистак новите, а не втората ръка. Даже и мутрягите си вкарват бентлита ментлита втора ръка. Само програматорите са ТОЛКОВА глупави, че купуват чистабарасак ново.