Продажбите на нови камиони, ванове и автобуси в ЕС се увеличават значително

Броят на новорегистрираните електрически ванове се увеличава с 56,8%
10
Продажбите на нови камиони, ванове и автобуси в ЕС се увеличават значително
Снимка: БГНЕС

Продажбите на нови камиони, ванове и автобуси в страните от Европейския съюз се увеличават значително през 2023 г. в сравнение с 2022 г. Това показват данните на Европейската асоциация на автомобилостроителите (ACEA), публикувани днес на сайта й и цитирани от ДПА.

Броят на регистрираните нови автобуси достига 32 593 превозни средства през миналата година (ръст от 19,4 на сто спрямо 2022 г.). Продажбите на нови камиони се увеличават с 16,3 на сто на годишна база (общо 346 986), а на ванове нарастват с 14,6 на сто (над 1,46 милиона).

Броят на новорегистрираните електрически ванове се увеличава с 56,8 на сто през 2023 г. на годишна основа (7,4 на сто от всички нови ванове).

Новите електрически камиони се увеличават със значителните 234,1 на сто спрямо 2022 г. до 5279 превозни средства, а броят на новорегистрираните автобуси, задвижвани от батерии, се е увеличава с 39,1 на сто до 5166 машини.

В България през 2023 г. са продадени 5192 нови вана (ръст от на 6,3 на сто спрямо 2022 г.). Не са подадени данни за новите автобуси и камиони, регистрирани през миналата година в нашата страна.

Сред водещите икономики в ЕС, Германия отчита най-голям ръст на продажбите на нови камиони, като те се повишават с 24,4 на сто спрямо 2022 г. (94 820 превозни средства). Съществен годишен скок на продажбите е регистриран и в Испания (+22,3 на сто). Следват Италия (+11,4 на сто) и Франция (+11,3 на сто).

Най-съществено повишаване (+56,2 на сто) на броя на новорегистрираните автобуси сред страните с водещи икономики в Евросъюза е отчетено в Италия (5119) и Испания (3679). По слабо се увеличават продажбите на двата най-големи пазара на автобуси в ЕС - Германия (ръст от +12,5 на сто до 5493 превозни средства) и Франция (ръст от +4,1 на сто до 6125 нови автобуса).

При вановете най-съществен ръст (+22,7 на сто) на регистрациите на нови превозни средства e отчетен в Италия (195 618 вана), следвана от Испания (ръст от + 22 на сто до 146 142 вана) и Германия (ръст от +12,1 на сто до 259 376). /БТА, Пламен Пенчев/

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


10
Още по темата: камиониванове
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
8
0
 
1
 
! Отговори
Ми много ясно преди 2 месеца
Като Европа се напълни с няколко милиона украинци и още толкова талибани,трябва и извозването за фуража им! Елементарно,Уотсън!
7
0
 
0
 
! Отговори
В този форум само преди 3 месеца
необразовани зелени, съдейки по коментарите и по лайковете! Няма смисъл да се вдига средното ниво на интелект на участващите и затоеа! Чао!
6
0
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 3 месеца
В България през 2023 г. са продадени 5192 нови вана.
5
1
 
1
 
! Отговори
А въглеродниядвуокис преди 3 месеца
Продажбите на нови камиони, ванове и автобуси в ЕС се увеличават значително . . . . . Как са емисиите? На ток ли карат?
4
1
 
1
 
! Отговори
До 4 от Аликанте преди 3 месеца
Написал си абсолютна лъжа това важи само за цялата нтрални частици На Мадрид, Барселона и Валенсия. Във Мадрид е така от 2021г. Аликанте е 350хиляди души и ограничения от ЕВРО4 включително и нагоре няма. НЯМА. TPOЛ
3
4
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 3 месеца
В Испания вече въвеждат масово зоните за ниски емисии във всяко населено място с над 50 000 жители. Моят ван до края на тази година ще може да влиза и после съм аут. Бензинови и най- нови дизелови до 2025 края на декември ще са аут. След тпва от 2026 само електрически и хибридни ще могат да влизат в централните зони. Това административно изнудване кара хората да купуват прескъпи и непрактични електрички
2
1
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 3 месеца
Ми те колите станаха по скъпи от камионите, затова.
1
1
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 3 месеца
Еми убо...и ние сега какво да правим с тазистатистика ? Наизуст ли да я научим и да я декламираме ?