Скок на цените на азиатския внос в ЕС, 30% поскъпват дрехи и обувки

Влошената обстановка в Червено море усложни морската логистика
12 фев 2024 10:18, Анисия Иванова
24
Скок на цените на азиатския внос в ЕС, 30% поскъпват дрехи и обувки
Снимка: БГНЕС

Влошената обстановка в Червено море рязко усложни морската логистика. Най-важният азиатски внос в Европа – авточасти, оборудване, химикали, енергийни ресурси и потребителски стоки, е застрашен. Отражението на кризата върху гръцкия пазар се очаква да бъде незабавно.

Утрояване на тарифите за навло поради промени в морския маршрут на товарните кораби от Китай и като цяло от Азия и забавяне от около две седмици ще доведе до покачване на цените и забавяне на доставките, казват експерти. Според същите източници се предполага, че увеличението на цените в категория облекло и обувки ще бъде около 30%.

Този процент е особено висок предвид несигурното финансово положение на потребителите. Ситуацията ще има катастрофални последици за пазара на продажби, информира кореспондентът на Bulgaria ON AIR в Гърция Силвия Станчева.

Според експерти, за да предотвратят срив на пазара на потребителски стоки, китайските компании ще бъдат принудени да "поемат" част от увеличението на цените, като се има предвид фактът, че китайската икономика се основава на износа и намаляването на търговския оборот може да създаде огромни проблеми.

За да се намалят разходите, вероятно ще се промени съставът на материалите, от които се произвеждат стоките. Същите източници сочат, че увеличението на цените на дребно няма да надхвърли 12%. В крайна сметка "потребителите ще плащат за всичко". И в онези сегменти, където е невъзможно бързо повишаване на цените, компаниите ще плащат за по-скъпа логистика за сметка на намалена рентабилност на бизнеса.

Според оценки на Италианския институт за международни политически изследвания (ISPI), различните видове продукти, които се доставят в Европа от Азия с контейнерни кораби, могат да поскъпнат с до 10%. Европейската комисия прогнозира "опустошителни последици" през следващите седмици.

В същото време, по отношение на дълготрайните потребителски стоки, като електрически уреди, които се произвеждат в Китай, същите източници смятат, че не могат да бъдат изключени забавяния в доставката им. Както беше отбелязано, нещо подобно се случва при поръчка на автомобили. За разлика от това, вносът на продукти с голям обем и ниска цена, които правят крайната си цена непосилна поради високите тарифи за навло, вероятно ще бъде спрян.

Като цяло прекъсването на веригата за доставки, което се наблюдава по време на пандемията и карантината, се повтаря - с единствената разлика, че се случва в по-малък мащаб.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


24
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
24
2
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 2 месеца
изхода от ситуацияте е северния път
23
2
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 2 месеца
Портрет на Вова, въобще не е така. Евреите и 10 портрета на Путин да инсталират, няма как да минат край хусите. Хусите са грамотни и стрелят много точно.
22
1
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 2 месеца
"заплатата на един европеец е 5000 евро, а на един азиатец е 300" - преди дни разговарям с китайки студент и той ми се хвали, че годишната такса за неговото обучение в КНР е "само" $1 000. Питам го: наистина ли е евтино. Отговаря ми съвсем сериозно, че таксата е повече от поносима за китайците. И още. Младите хора в КНР учат езици, учат какво ли не. Учат, учат учат.
21
3
 
1
 
! Отговори
Портрет на Вова преди 2 месеца
Ако на кораба се сложи портрет на Путин, не те нападат.
20
2
 
7
 
! Отговори
До 1 преди 2 месеца
Как и ккво точно ще произвежда Европа? На Европееца не му се работи. За него работа е да седи да си пие кафето на топъл стол пред монитора и да побутне екселска таблица 2 пъти на ден. Това е. С това икономика не се гради. Западна Европа е колонизирала и крал ресурси от цял свят. Та чак до ден днешен извиват ръце тук там и крадат ресурси. Така са я карали и искат така да продължават. Ама се свъеши вече.
19
1
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 2 месеца
Скокът е резултат от усилията на хусите за затваренето на Червено море и Суецкия канал. Еврейските кораби обикалят Африка и разпределят своята загуба на гърба на еесовските потребители.
18
2
 
6
 
! Отговори
До 17 преди 2 месеца
Точно така е! Ето как се пътува с влак стрела в Китай, бизнес класа. https://youtu.be/FgthWgZGb-w Бизнес класата е най-луксозната в Китай! И навсякъде по медиите се говори за голяма заплаха. Това ли е заплахата? Влакове, самолети, мостове, пътища, язовири и ел. централи, 5джи, 6 джи антени, смартфони и компютри, ел. автомобили, космически изследвания и космическа станция. И какво ли още не. Това ли е заплахата? Едни други пишман демократи само бомбят насам натам, ама те не са заплаха нали?
17
1
 
3
 
! Отговори
До 14 преди 2 месеца
Първото което е разликата в заплатите съвсем не е толкова голяма. Средната заплата в Германия е 3000 евро докато средната заплата в големите градове в Китай надвишава 1000 евро. Второто, и по-важното е, ме стандартът на живот(цените) са с пъти пъти по-ниски за същото ниво услуги или дори по-добри услуги. Например в Китай има влак стрела и за 300км пробег плащаш 15 евро. В Германия тия пари ги плащаш да се татрузиш по някоя железница с 80км в час до съседния град.
16
5
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 2 месеца
Единственото евтино нещо което Комунистически Китай изнася е евтината работна ръка, до скоро там е нямало пенсионна система, първи получаващи пенсия са комунистическите деятели а после селскостопанските работници- по 3/8 дл. Грижа за работниците, нали?!
15
1
 
0
 
! Отговори
Аланкоу преди 2 месеца
айдя уруш на парцалята :()
14
3
 
6
 
! Отговори
Христо Христов преди 2 месеца
До пияница мистик ".. само че заплатата на един европеец е 5000 евро, а на един азиатец е 300." - мухахаха, така е, ама само в черепа на неграмотния местен про'с'так.
13
1
 
4
 
! Отговори
Христо Христов преди 2 месеца
До Олимпий Панов "Заради упавите Урсули,Борели и още много европейски сандали!" - дали заради тях или заради неграмотните и некадърни про'с'таци, гласували на 2 Април за ЕС?
12
1
 
6
 
! Отговори
Христо Христов преди 2 месеца
Напълно очаквано. ЕС са некви неграмотни про'с'таци дет нищо освен гей ценности не могат да направят, с ниска покупателна способност и изостанали от развиващия се свят. Пазар който е скъп поради разходите, които големите фирми трябва да направят, за да оперират на него. Факт. ПП. Даже туризмът вече се измести към Азия.
11
1
 
7
 
! Отговори
Аз преди 2 месеца
Отдавна не бях чел за скок на цените на нещо..... има-няма два дни. На фона на цялата тая инфлация защо България продължава да се бута към евро-зоната?
10
3
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 2 месеца
Добра новина за българските шивашки цехове. За целия район всъщонст. Турция, Босна Северна Македония - има кой да ушие дрехи.
9
3
 
19
 
! Отговори
БАНко преди 2 месеца
СКАПАНАТА ЕВРОПА ГО ЗАКЪСА !!!
8
3
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 2 месеца
Обявявам не купуванка !
7
8
 
5
 
! Отговори
Хе Хе преди 2 месеца
И колко шъ поскъпнат ***. От 2 и 3 лева на 2.50 и 3.50 ли. Ми то втората употреба са 20 пъти по качествени.
6
2
 
24
 
! Отговори
Олимпий Панов преди 2 месеца
Скоро и *** няма да има!Заради упавите Урсули,Борели и още много европейски сандали!
5
2
 
19
 
! Отговори
Анонимен преди 2 месеца
Северен морски път. Русия има 7 ледоразбивача в Арктика. Една добра дума и проблемът е решен.