Можем да облекчим запека и с храна

Нужно е да включим тези храни в диетата
12 фев 2016 17:52, Анна Дантева
5
Можем да облекчим запека и с храна
Източник: Reuters, архив

Макар навиците, свързани с посещенията в тоалетната, да са различни за всеки, според повечето експерти, когато за една седмица има три или по-малко изхождания, е проблем. Причина за запека може да е прием на медикаменти или други фактори, но в повечето случаи е вследствие на храната, която консумираме. Какво съветват експертите да включим в хранителния си режим, за да облекчим или избегнем неприятното състояние?

Сушени сливи 

Тези плодове са с богато съдържание на фибри, които подпомагат движението на изпражненията. В една сушена слива се съдържат 1 г фибри. В тях могат да се открият още фруктоза и сорбитол – ферментиращи захари, които имат слабителен ефект. 

Киви

Един от недостатъците на някои е плодове е, че те съдържат големи количества фруктоза, което може да доведе до образуване на газове. Препоръчително е да се консумират плодове, които са с високо съдържание на фибри и с малко захар, за да не причинят подуване на корема – като кивито. 

Количеството от една чаша киви осигурява 5 г фибри, плюс други полезни хранителни вещества като витамин C. 

Кои храни още облекчават запека може научите на Puls.bg


5
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
2
1
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Редовен секс, лъжица смляно ленено семе сутрин на гладно, около литър и половина вода на ден и нямате да имате проблеми.
1
2
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Броколи! Само да не са престояли и замръзвали! Метат като виелица есенни листа.!

Полезни храни за детоксикация през есента и зимата
Полезни храни за детоксикация през есента и зимата

Полезни храни за детоксикация през есента и зимата

Забележителни в златно (галерия)
Забележителни в златно (галерия)

Забележителни в златно (галерия)