Желатин - може ли да е полезен за здравето?

Съдържа важни аминокиселини
5 сеп 2017 09:15, Иванка Гъркова
0
Желатин - може ли да е полезен за здравето?
Reuters

Мнозина смятат желатина за вредна храна. Той се използва за направата на голямо количество десерти, ястия, любимите бонбони на децата, за покриване на лекарствени капсули и под форматана хранителна добавка. Учени доказват, че в него има съставки, които носят ползи на здравето ни. 

Повечето хора се сещат за ароматизирания, пълен с оцветители и консерванти желатин, но едва ли предполагат, че по-качественият е съставен предимно от протеини.
 
Желатинът съдържа същите аминокиселини като колагена. Това са съединения, които комбинират протеините и са от съществено значение за правилното функциониране на различните органи, както и за осигуряването на енергия на тялото. Въпросните аминокиселини обикновено се срещат в костите и органите на някои животни. Но тъй като повечето хора не могат да ги консумират и набавят желатин чрез тях, е добре да го приемат по друг начин.
 
Обикновено най-богатите аминокиселини в желатина включват глицин, пролин и валин. Срещат се още лизин, аланин и аргинин. Интересен е фактът, че валинът е основната аминокиселина, която не може да бъде произведена от човешкото тяло, което означава, че трябва да си я набавим чрез храненето. 
 
Кожата на хората се променя с годините заради намаляването на количеството колаген в нея. Тя губи своята еластичност и бързо се покрива с бръчки. Тъй като в качествения желатин има колаген, той може да бъде естествен начин за подобряване външния вид на кожата. Едно от неговите предимства е, че в половин стандартна чаша за пиене има почти 2 грама протеин. Той се смята за макронутриент – доставя енергия, необходима на тялото за растеж, метаболитните процеси, както и други важни функции на тялото.
 

0
Още от
Напиши коментар Коментари

Полезни храни, които никога да не ядете, ако искате да отслабнете
Полезни храни, които никога да не ядете, ако искате да отслабнете

Полезни храни, които никога да не ядете, ако искате да отслабнете

Упражнения за жени на 40
Упражнения за жени на 40

Упражнения за жени на 40