Как да се храним при подут корем?

Пийте много вода
6 дек 2017 19:31, Eкип на Puls.bg
1
Как да се храним при подут корем?
Reuters

Доброто храносмилане е важна предпоставка за добро качество на живот. За съжаление все по-често се срещат нарушения във функциите на стомашно-чревния тракт. Това се дължи както на нездравословни хранителни навици (прекалено бързо хранене, консумация на твърде много или на мазна храна), така и на слабости на храносмилането. Твърде много стрес, вредни токсини в околната среда, вирусни инфекции, някои медикаменти и честото използване на антибиотици също водят до редица неприятни симптоми. При стомашно-чревни оплаквания не трябва да се пренебрегват психологическите фактори. Много често причините за този тип разстройства зависят от емоциите. Независимо от причината, стомашно-чревните проблеми често са особено неприятни и сериозно нарушават ритъма на живот. 

Как да се храним, за да се чувстваме добре:
 
Джинджифил 
 
Има противовъзпалителни и антибактериални свойства, ефективно помага за облекчаване на различни стомашно-чревни оплаквания - спазми, газовете, лошо храносмилане, гадене, подуване на корема и киселинен рефлукс. Как да го използвате - малко парченце от корена се настъргва и се сварява като чай. Може да се пие редовно за стимулиране на жлъчката и стомашния сок за подпомагане на храносмилането. Друг вариант е да се изцеди малко сок от настъргания джинджифил и да се смеси с малко мед.
 
Кисело мляко
 
Една от най-добрите храни за подобряване на храносмилането. Качественото кисело мляко съдържа голямо количество "добри" бактерии (лактобацили), които играят ключова роля в процеса на храносмилане и намаляват проблеми като лошо храносмилане, диария и запек. Избягвайте обаче консумирането на подсладените кисели млека, а също и комбинирането на млякото с плодове и/или мюсли, добило популярност като много здравословна закуска. Комбинирането на тези храни води до затруднено храносмилане, храната се задържа по-дълго в стомашно-чревния тракт, започват неблагоприятни за стомашно-чревния тракт ферментационни процеси. В допълнение зърнените закуски като мюсли съдържат захар повече от необходимото, консумацията им води до пик на кръвната захар, след който следва рязкото й спадане, чувство за изтощение и последващ глад с желание отново за сладки храни.
 

1
Още от НОТИФИКАЦИИ
Грипът навлиза бързо от Европа, епидемия – през януари!
Напиши коментар Коментари
1
0
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 1 седмица
Ако имате НАТУРАЛНО кисело мляко.Но при лактозаунтолеранс,това може да е с лоши последствия за организма.

Красиви идеи за празничен грим
Красиви идеи за празничен грим

Красиви идеи за празничен грим

Кои храни в празничното меню могат да намалят риска от сърдечни проблеми?
Кои храни в празничното меню могат да намалят риска от сърдечни проблеми?

Кои храни в празничното меню могат да намалят риска от сърдечни проблеми?