Apple отхапа кисела ябълка за $60 млн.

Компанията плати на Proview Technologies в извънсъдебно споразумение
Обновена: 2 юли 2012 14:54 | 2 юли 2012 10:45, Бойчо Попов
77
Apple отхапа кисела ябълка за $60 млн.
Снимка: Reuters

В спора за правата върху името iPad за Китай американският технологичен концерн Apple бе принуден да плати 60 млн. долара на китайската фирма Proview Technologies. По този начин калифорнийската компания приключи съдебния спор за продажбата на популярния таблет, който потенциално можеше да доведе до милиардни загуби, предава DPA.

Окръжен съд в южната провинция Гуандун приема споразумението с производителя на монитори Proview от Шенжен, който до този момент държеше правата върху името за Китай. "Случаят е затворен", казва адвокатът на Proview Ма Донсяо.

Apple вече е превел парите по сметка, управлявана от съда. Китайската държавна администрация за индустрия и търговия в Пекин е информирала официално американската компания, че правата върху името ще бъдат прехвърлени на Apple. "Мисля, че това вече няма да бъде проблем", казва още Донсяо.

Американският концерн купи световните права върху името iPad от тайванската Proview Electronics през 2009 г. чрез британската компания IP Applications Development (IPAD) за 35 000 британски лири (около 43 500 евро).

Китайската Proview твърди, че продажбата на IP Application Development е станала чрез тайванското дъщерно дружество, което обаче никога не е било упълномощавано да прави това. Китайската компания никога не била давала съгласието си за продажба и затова все още притежавала правата за Китай.

Под името IPAD тайванската компания е показала навремето компютър, който на външен вид прилича на първия iMac. И двете компании – в Китай и Тайван, са собственост на фалиралия Proview Holding със седалище в Хонконг, чиято основна дейност бе производство на екрани за компютри. Той бе свален от търговия на борсата в Хонконг през август 2010 година, след като обяви банкрут. Неговите ръководители обаче твърдят, че са запазили името iPad преди 2009 година.

Върховният съд в Гуандун от самото начало се е опитвал да доведе спора до извънсъдебно споразумение с плащане на такса. Правният спор можеше да доведе до забрана за продажба на iPad в Китай, а Apple смята, че в спора са се намесили и големи китайски банки, които имат милионни вземания от Proview. Сред кредиторите според американския технологичен концерн са Bank of China и Minsheng Bank.

Още технологични новини четете в Investor.bg

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


77
Още по темата: AppleiPadProview Electronics
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
50
1
 
1
 
! Отговори
ntddayximbmu преди 3 години
https://mtx.by/forum/user/6714/
49
6
 
5
 
! Отговори
... преди 11 години
ICS е много бърз и приятен за работа, лично аз съм много доволен от него и ме радва доста повече от 2.1 според мен телефоните на ейпъл са добри но са с много завишена цена за това което предлагат поне в България и може би и Европа
48
9
 
5
 
! Отговори
Йордан преди 11 години
"Вчера прочетох, че едва 10% от потребителите на Андроид телефони са минали към ice cream sandwich ОС-а." именно Android 2.1 в момента е 2 години напред пред iOS :) Доста ще трябва да се потрудят от Apple да стигнат сатария Андроид, какво остава за новия.
47
3
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 11 години
и не е нужно да мисля на коя резолюция от всички ширпотреби ще ми изглежда добре приложението и на коя не. Ааа, ама то верно че при андроидите ако съм с телефон отпреди 2 години новите версии на ОС-а няма да ми се поддържат от телефона, ооо, това е много "удобна" екстра :)))
46
6
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 11 години
Вчера прочетох, че едва 10% от потребителите на Андроид телефони са минали към ice cream sandwich ОС-а. Ясно е колко успешни са им операционните системи на Гуугъл и колко "ориентирани" са ползвателите на телефоните, ползващи това недоразумение. Андроид е кошмар за разработчиците на приложения и неслучайно се забелязва отлив на такива, за сметка на растящия брой желаещи да разработват за iOS. При iOS всичко е изпипано до най-малкия детайл...
45
13
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 11 години
Повечето хора, плюещи Епъл са хора, които не могат да си позволят продуктите им. От тук логиката на безумното плюене става съвсем проста.
44
4
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 11 години
Повтори абсурдното си твърдение:(
43
8
 
5
 
! Отговори
аз преди 11 години
66, ще ти отговоря кратко, понеже вече ми се спи... Да, наистина мисля че брандинг стратегията им е различна и облъчва по начин, който е силно ефективен.67, по кое си приличат, по формата ли ?би ли бил така добър да посочиш кое е изкопираното ?
42
9
 
13
 
! Отговори
@ Мишо преди 11 години
Епъл плащали на хората да висят пред магазините им? Пич, ти сериозно ли??? Не се мъчи да си обясняваш уникалния успех на всеки епълски продукт, с това, че Епъл подкупват и едва ли не плащат на хората, за да си купуват продуктите им. Приеми, че любимите ти Самсунгци не ги умеят нещата и ще видиш как изведнъж животът ти ще стане много по-хармоничен.
41
9
 
4
 
! Отговори
аз преди 11 години
Думата която използвах е "брилянтна". По-точно е изпълнението на брандинг стратегията им. Точно тук идва и зомбирането, тъй като буквално води до истерии, като тази на цитирания от мен коментар в пост 12.
40
11
 
7
 
! Отговори
Мишо преди 11 години
ябълката плаща на журналисти да пишат статии, на социологически агенции да бълват фалшиви "проучвания", на разни елементи да висят пред магазините им и на телевизиите да го отразяват. Плаща на технологичните сайтове и списания да величаят продуктите им. :-) Измислят търговски марки на функциите си и платените драскачи ги повтарят постоянно като мантри. Те реално работят с ПР, а не с чиста реклама. Така че говорите, че няма "реклама" за продажбите на ябълката е просто несериозно. ;-)
39
9
 
2
 
! Отговори
az преди 11 години
Наблюдателе, забравих да спомена, че нехаресвам Манчестър Юнайтед, Кристияно Роналдо, герб и кмета на гр. Варна - кирчо Лампичката и ако четеш статии за тях нищо хубаво няма да прочетеш, и да е казано от мен.
38
11
 
2
 
! Отговори
APPLE преди 11 години
NABL#DATELQ :Повтарям, "Apple няма специална маркетингова стратегия, а прекрасни продукти, които се продават сами".Maркетингът си описал по-горе. Да се правят продукти, качествени, надеждни... не виждаш връзката? Съмнявам се... а пък за отделни маркетингови трикове...? Нека си спомним Стив Джобс "който промени " "света на интернет" "света, такъв какъвто го познаваме" и въобще... и хигс босона вече не е бос със Епъл
37
8
 
5
 
! Отговори
аз преди 11 години
53,Икономист съм , с бакалавърска степен по Стопанско управление и една по Международни отношения.Хобито ми са компютърните игри. Нямам честта да съм срещал SJ, но веднъж видях MJ23 на мач в Madison Square Garden.Често съм тук и ще трябва да те разочаровам, рядко прочитам нещо ново от теб. В повечето случеи си е чисто заяждане, което би било нормално, ако не се имаше за "учител". Но благодаря за насоката, ще тръпна в очакване на следващите ти постове.
36
8
 
2
 
! Отговори
аз преди 11 години
52,Откъде мога да погледна и аз тази статистика, за да се информирам, благодаря предварително!Аз съм изключителен PC user от 22г като също съм закупил повече от 10 различни машини за мен и семейството ми, както и отделни компоненти за тях.
35
8
 
4
 
! Отговори
az преди 11 години
Наблюдателе, радвам се че определяш себе си за евангелист, хубаво е да си вярваш, какти и да си вярващ. Радвам се също за високата ти заплата, моята също е много хубава, благодаря за информацията. Притежавам Nokia 8800 Carbon както и HTC Desire, като и 2та телефона са съответно на 5 и 3 години. Добре е, че коригираш предразсъдъци, но го правиш избирателно, а претендираш за обективен евангелист.
34
3
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 11 години
Като гледам по нашата телевизия на всяка рекламна пауза върви реклама на Galaxy S3, телефонът, "създаден за хора" (ха, ха, ама верно?). Като пуснаха iPhone 4s почти никъде не видях да го рекламират по ТВ, а за новия iPad да не говоря, че нямаше нито една реклама. Та кое се рекламирало много, я пак ни обясни разбирачо? И въпреки това натякване да си купим андроидите, пак не се радват на успеха на i устройствата. Това е показателно за качеството им и не подлежи на тълкуване.
33
6
 
4
 
! Отговори
аз преди 11 години
наплюдателе, пак изкривяваш темата. До сега не съм коментирал маркетинга, а резултата от него. А ти какъв си, за да изискваш подобна лична информация от мен ? Някакво ченге, доносник ? Твоята квалификация каква е? Защо си на всяка "манджа-мерудия" ? Да не ти е малък ? Защо всеки път "звучиш" като ущипана недое**на госпожица ? Ака ли днес? Опитвам се да си обясня поведението ти ? А ти знаеш ли колко ме вълнува какво обичаш ?
32
6
 
3
 
! Отговори
До Наблюдателя преди 11 години
Абе човек, ти да не си на заплата към Самсунг? Цъфваш под всяка статия за Епъл, започваш да ги величаеш, но и да дразниш хората, и да се заяждаш. Аз дори и да съм се колебаел какъв телефон да си купя, само заради теб няма да е Айфон.
31
6
 
2
 
! Отговори
пак аз преди 11 години
Зомбирането се постига определено със много добър продукт, нещо което никога не съм отричал. Но същитя си има и недостатъци според мен, които са изцяло субективни и не мисля да ги коментирам. Причината да съм тук е същата каквато и на повечето хора, а темите за Епъл са ми любими. Достатъчно е да пръдна и поне 10 след мен са се на$рали, а ти си ми редовен. Щях да съм поласкан ако съм единствен, но уви, ти присъстваш под всяка тема за Епъл и се радваш на народната "обич"