Как Hilton иска да завладее Европа

Световната верига хотели планира да открие до 2015 г. нови 120 хотела на Стария континент
Обновена: 27 сеп 2012 14:57 | 27 сеп 2012 13:29, Бойчо Попов
0
Как Hilton иска да завладее Европа
Компанията иска да открие нови 120 хотела в Европа до 3 години. Снимка: Ройтерс

Понякога успехите идват прекалено бързо: Първоначално американската Hilton Group искаше да открие първия си хотел Waldorf Astoria в Германия още през 2011 г. След това стартирането бе отложено за юли 2012 г. Сега обаче престижният обект до Берлинската Gedächtniskirche (Мемориалната църква) вероятно ще отвори врати едва в средата на ноември.

Но това забавяне се отразява незначително на сегашната експанзия в чужбина на втория след InterContinental Hotel Group оператор на хотели в света. Масивната експанзия продължава на високи обороти. „В Европа до 2015 г. планираме да отворим почти 120 нови хотела", каза шефът за Северна и Централна Европа Оливие Харниш пред германския Handelsblatt.

Това би означавало 11 000 нови работни места. По този начин мрежата в Европа ще се увеличи с 50 процента. В Германия най-известната хотелска марка в света ще получи още един шанс да сложи край на незначителното си присъствие с масивна инвазия. До този момент тук има само 17 от 3843 хотели в света. А с близо 200 млн. евро Hilton е едва на 13-о място по приходи на хотели в страната.

Ако разширяването на концерна премине по план, Hilton ще расте в чужбина значително по-бързо от вътрешния пазар в САЩ, въпреки че и там мрежата се очаква да бъде разширена до 2015 г. с 30%. По този начин Hilton ще се доближи до поставената от главния изпълнителен директор Кристофър Насета цел до 2015 г. да генерира повече от половината от печалбите извън Съединените щати.

Освен това и инвестициите в Китай, където броят на хотелите ще се увеличи от 17 до над 80 през 2015 г., трябва да намалят зависимостта от Северна Америка. В момента около 75% от общите приходи все още идват от вътрешния пазар.

За основаната през 1919 г. от Конрад Хилтън в Маклийн, Вирджиния, компания, която през 2007 г. бе придобита напълно за 26 млрд. долара от частния инвестиционен фонд Blackstone, разширяването е проява на сила. Защото въпреки мащабните погасявания на задължения, за които Насета винаги докладва на висок глас, дълговете остават високи. Според последния отчет те възлизат на 7,5 млрд. долара.

След смяната на собствеността обаче не се публикуват никакви финансови данни. Концернът залага на по-евтин франчайз. В Щутгарт мениджърът за Европа Харниш склони Success Group да стане франчайзополучател за новия Hilton Garden Inn. Зад Hampton by Hilton в Берлин от септември 2010 г. насам стои операторът на хотели Curator. "Двамата партньори имат потенциал да управляват повече хотели под наше име", казва Харниш. "Все още има доста неща в процес на подготовка."

Основата за международната експанзия американската Hilton Hotels Corporation създава през февруари 2006 г. сама, когато придоби обратно британската Hilton International за 5,3 милиарда долара, с която американците се разделиха в края на 60-те години на миналия век. Компанията обаче не държеше правата за името Hilton извън Северна Америка, което спъваше външната експанзия.

Сега най-големи надежди за бъдещи парични постъпления европейският мениджър вижда в стартиралата през 2010 г. в Берлин верига Hampton by Hilton. Икономичният вариант, който по германски стандарти ще бъде с две звезди и половина, с общо 1 800 хотела в САЩ, вече е истински хит. Обектите предлагат закуска, свободен достъп до интернет и участват в програмата за лоялни клиенти Hilton H-Honors.

Високото ниво на стандартизация дава възможност на мениджърите на Hampton бързо да увеличават мрежата си чрез франчайз. А и сегментът е избран умело: според проучвания на консултантската фирма Treugast дълго време боледуващият среден ценови сегмент в момента предлага най-висок потенциал за растеж, докато бумът на хотелите с ниски цени а-ла-Motel One отслабва. „Налице е тенденция към средата на скалата, която Hampton by Hilton успява да използва доста умело“, казва Щефан Герхард, изпълнителен директор на Treugast.

Повече за бизнеса с недвижими имоти четете в Investor.bg

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


0
Още по темата: HiltonInterContinental Hotel Group
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари