Онлайн рекламата в България расте с 1/4 за година

Общите приходи от онлайн реклама през 2012 г. са за 45,4 млн. лева
Обновена: 7 мар 2013 13:51 | 5 мар 2013 14:50, Бойчо Попов
4
Онлайн рекламата в България расте с 1/4 за година
източник: Reuters
Пазарът на интернет реклама в България започна да отчита сериозен темп на ръст. След увеличението за 2011 г. в сравнение с 2010 г. от едва от 4,1%, за 2012 г. в брутни обеми продажбите на онлайн реклама бележат значителен растеж от 25,1%.

Това е накратко изводът от независимото проучване на приходите от интернет реклама, проведено от Ipsos България по инициатива на IAB България. Данните бяха представени в рамките на третото издание на IAB Форум България.
 
Компаниите, участници в проучването, са оповестили брутни продажби на онлайн реклама, по тарифни цени, на стойност 45, 36 млн. лева за 2012 година. Година по-рано инвестираната в реклама в българския интернет сума е била 36,2 млн. лева. 
 
Структурата на брутните обеми по типове реклама остава непроменена спрямо 2011 г.  Дисплей рекламата продължава да е най-разпространеният тип интернет реклама на българския пазар. Тя стабилизира своите позиции с 88% от общия обем, възлизащи на приблизително 40 млн. лева. 
 
През 2012 г. мобилната и видеодисплей реклама общо съставят около 3% от дисплей рекламата. Въпреки че техният дял леко се  увеличава спрямо 2011г., те продължават да бъдат слаборазпространени на пазара.
 
На второ място рекламодателите предпочитат рекламата “на клик”, която покрива 6% от пазара. За този тип реклама докладваните обеми не покриват сумите, генерирани от Google и Facebook, а само основни рекламни мрежи. Рекламите в обяви и справочници съставляват едва 1% от описаните приходи за периода.
 
За 2012 година в абсолютни стойности нарастват всички видове онлайн реклама. Все пак нарастването на приходите в левове е най-голямо при дисплей рекламата, която привлича с 1/4 повече брутни продажби от 2011 г.

Категорията “Други” се увеличава почти двойно - с 88%, което е знак, че пазарът на онлайн реклама в България се диверсифицира и в него навлизат нови типове реклама, некатегоризирани досега, твърдят от IAB. Участниците в проучването докладват за нарастване на общите брутни приходи с малко над 9 млн. лева за разглеждания период.

Почти 8 млн. от тях се причисляват към дисплей рекламата. В абсолютни стойности след нея се нареждат рекламата “на клик” с прираст от 80 хил. лева и тази в обяви и справочници с 40 хил. лева. Другите типове реклама се увеличават с 98 хил. лева през 2012 г.


Делът на мобилната дисплей реклама нараства до 1,2% от дисплей рекламата спрямо предходната година. В абсолютни стойности приходите от нея се повишават почти 6 пъти – от 85 179 лева през 2011 г. на 578 940 лева през 2012 г.

Приходите от видеодисплей реклама нарастват по-бавно от тези на дисплей рекламата като цяло и затова делът на първата от втората намалява от 2% на 1,79%. Все пак в парична стойност видеодисплей рекламата бележи растеж. През 2011 г. брутните приходи от нея са 644 146 лева, а през 2012 г. са в размер на 717 848 лева.
 
Най-висок дял от общите брутни приходи – 16%, се покриват от рекламодателите от развлекателната индустрия, въпреки че средните приходи от нея през второто полугодие на 2012 г. са по-ниски от тези през първото полугодие. Голям принос в тази индустрия имат компаниите за залагания и телевизиите, отчитат от асоциацията.
 
На второ място са рекламодатели от сферата на потребителските стоки, на които се падат 15% от общите приходи, или 6,7 млн. лева. Най-рекламираните стоки в тази индустрия са хранителните стоки и напитките, козметиката и лекарствата.
 
На трето място се подреждат рекламодателите от сферата на финансовите услуги с 12% и 5,5 млн. лева, а всички останали браншове са с дял от под 10%. Трите най-големи индустрии обхващат цели 42% от общия пазар на интернет реклама. 
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


4
Още по темата: онлайн реклама
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
4
2
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 11 години
Е все пак рекламите не са толкова натрапчиви.Сайтовете пък и така се издържат.А в интерес на истината информацията от интернет е важна за нас потребителите.Аз съм 50 годишен и знам каква е разликата преди и след интернет.Нищо друго досега не е помогнало за така по бързото разпространение на информацията както интернет.
3
2
 
2
 
! Отговори
mirror.max.7 преди 11 години
Аз съм с AdBlock - никаква реклама неможе да се промуши, ако все пак някоя успее веднага я блокирам с custom филтър
2
2
 
2
 
! Отговори
анонимен преди 11 години
Ние не живеем за това - да купуваме!!!!
1
4
 
2
 
! Отговори
benevolent преди 11 години
Телеком Австрия ме заплашваха с рязане на пръсти ако не у4аствам в картелът им на пазара в България.

Спонсорирани публикации