Колите ни стари, много стари... Но луксозни

МВР разпространи статистиката за автомобилния парк в България
22 юли 2016 16:00,
83
Колите ни стари, много стари... Но луксозни
Автокъща в района на Горубляне, София. Снимка: Ройтерс

Общо 4 130 195 превозни средства са регистрирани в България към месец юли, става ясно от статистиката на МВР за автомобилния парк в страната. Данните, които за дълъг период от време не бяха общодостъпни, предоставят информация за възрастта на автомобилите в страната, за вида гориво, което използват, както и за най-предпочитаните марки.

Най-многобройни към днешна дата в България са превозните средства на възраст над 20 г. Броят им е 1 791 604. Най-малко пък са машините на възраст от 0 до 5 години - едва 155 067.

Превозните средства на възраст между 15 и 20 г. са 1 153 036, тези между 11-15 г. - 677 492, а колите, които са регистрирани за първи път преди между 6 и 10 г - 352 988.

Най-предпочитаното в България гориво е бензинът, става ясно от данните. Автомобилите с такъв двигател са 1 851 331. Дизеловите коли са 1 639 619, а регистрираните в КАТ бензинови автомобили с газова уредба - 63 617.

Електрическите леки коли са едва 217, бензин-електрическите хибриди - 1862, а дизел-електрическите хибриди - 58.

Въпреки че кара предимно стари коли, българинът предпочита луксозните марки, разкрива статистиката. Регистрираните у нас автомобили Mercedes-Benz са 296 719, а Audi и BMW съответно - 178 038 и 158 625.

Най-многобройни в България обаче са колите с марка VW - 518 033, следвани от Opel с 458 023 екземпляра. Сред другите популярни у нас марки попадат Ford (279 362), Renault (265 473), Peugeot (195 270), Fiat (156 740), ВАЗ (136 247), Citroеn (108 664), Toyota (93 590).

Кои са най-популярните автомобили на възраст от 0 до 5 г.  - вижте в Automedia.bg

 

 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


83
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
50
0
 
14
 
! Отговори
666 преди 7 години
тея са уникално прости.... какво мислите бе, че на хората не им се карат нови коли и затова търкалят някакви 20г дараци.... карат им се, ама с минимална заплата от 450лв няма как да стане....
49
0
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Ако масово колите бяха нови фирмите нямаше да предлагат сервизна поддръжка.Български път е еквивалента на стрес трасето което колата минава преди да влезе в серийно производство.
48
3
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Абе, заебете тая работа.Каквато и да е, 19-20 годишна кола, не може да се сравнява с нова.Нито по динамика, нито по екологичност. И не ми сравнявайте различни класове автомобили.Просто, *** *** си мисли, че като набичи една газова уредба на 20 годишно БМВ тройка и го превръща в руски танк.
47
8
 
8
 
! Отговори
Tanatos преди 7 години
Моя дарак е 19 годишен с хубав газов инжекцион,като карам зад някое по-ново БМВ,Ауди или Мерцедес дизеларка,неможеш да видиш ден ли е нощ ли е като настъпи по-рязко газта,аз ли да плащам по-висок данък,а?.За какви Евро норми ми говорите като тия нови дараци на по 200 000км отдавна са свършили курса.Влизане в сервиз да ти сменят маслото 800-900лв и въобще не говорим за най-луксозните модели от тези марки.Много неща са сбъркани в БГ и ако ГТП-тата се правеха както трябва друго щеше да е.
46
0
 
14
 
! Отговори
Tanatos преди 7 години
Големи умници сте ми някои от коментиращите тук...в 2016 г искате това да имаш кола да е някакъв супер лукс,достъпен само за собствениците на големи фирми примерно.Е това ще стане ако данъка за стари коли стане убийствен.Когато на обикновения българин заплатата му стане като на обикновения германец,холандец или французин е тогава ще се карат масово нови коли.Да ти кажат добър ден в сервиза за каквато и да е нова кола,направо почваш от 300+лв.
45
9
 
7
 
! Отговори
край преди 7 години
Да имаш кола в София, Пловдив и Варна и Бургас трябва да стане скъпо. Трябва да се насърчават малките, екологични колички и да е скъпо да имаш Х5. Иска *** да се вози на вехто Кю7 -два тона камион да си вози дирника.
44
2
 
5
 
! Отговори
Меркел преди 7 години
Скоро ще има стандартгермански камили и нови бежанциучете арабскии прочетете КоранапоздравиМеркел
43
17
 
4
 
! Отговори
край преди 7 години
Данъците трябва да се направят така че за старите, големи и тежки коли да са много високи. За другите просто трябва да са високи. Паркирането в големите градове да е повсеместно платено. Техническите прегледи да са като немските. Колите трябва да намалеят двойно.
42
2
 
16
 
! Отговори
край преди 7 години
Всичко е точно 1. панелката, 2. старо БМВ/мерц/ауди 3.рокля от Дубай за 15 хил.4 тел. е айфон. Вече го виждам средния българин/българка.
41
22
 
9
 
! Отговори
Men преди 7 години
Докато съществува идиотщината по-стара кола по-нисък данък така ще е. Нека да направят данъка за коли до 3 години супер нисък, над 5 да започне да се покачва, а за тези с над 10 години да скача двойно всяка година + добавка ако не е с евро 6. Ще е от ползва за всички, бракмите по улиците ще намалеят рязко, въздуха ще се подобри.
40
0
 
24
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
"бензинови автомобили с газова уредба - 63 617" Това нещо не ми се вижда реално. От 10 човека поне 6-7 са с газово. Май нещо данните на КАТ не са като хората.
39
5
 
20
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
По добре стара луксозна кола , отколкото нова еднодневка. Две коли съм взел чисто нови и това ще ви кажа. По - добре стара , но истинска кола , отколкото нова , но пълен *** като размер , двигател , и качество на интериора.
38
0
 
12
 
! Отговори
Кредисимо преди 7 години
купувам 1 000 000 бири, после връщам шишетата и си купувам кола ...
37
2
 
18
 
! Отговори
ПЕНСИОНЕР преди 7 години
А доходите ни мизерни, мизерни. Та колите да са нови ли ?
36
1
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
До АнонименТеглиш, заем за 10 години!!! И след 10 години, си платил за една чисто нова кола.
35
8
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Скоро който няма евро 4 .Ще духа супата, така ще стане в цяла европа а и след 2025г спират пройзводството на автомобили с ДВГ.
34
0
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
До Анонимен"О"правнико айде помисли кой е по,по,най-***
33
3
 
9
 
! Отговори
Додо преди 7 години
До Не мога да преценяСеата е по- добре, но след 4-5 години когато поискаш да я смениш ще е на ценовото дъно, а бавареца ще се е обезценил несъществено...
32
4
 
23
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
А бре, в България, масово се работи за 1 евро на час, как си купувате коли?
31
12
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Ето как едни същи статистически данни се интепретират от различните медии в зависимост от желанието как да се облъчва плебса.Заглавие в друга медия:"Ужас! Едва 12,3 % от колите у нас са до 11 години"Естествено че ВЯРНОТО отразяване е в "другата" медия.естествено че е крайно време да се забрани вноса на коли по стари от 5 години а за старите коли (над 10-12 години) данък МПС да стане "убийствен".Ама...........едва ли при тези прости Оправници.

Спонсорирани публикации